Rucni prace

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti N (1:160).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » úte 26 zář, 2017 5:00 am

Jirko, to je u mne taky nostalgie, na regulator jsem si take stihnul sahnout ( i kdyz to bylo jen tak tak ) , jen bylo cloveku lito, ze moderni masiny s ani ne patnacti lety sluzby - tim myslim 556.0 sly do kytek, ackoliv ekonomicky nebyly amortizovane a pritom mohli minimalne pet az deset let bez problemu jezdit. Samozrejme jsme na ne nechodili v bile kosili, ale to mi ani tenkrat nejak nevadilo. Nemluvim ale samozrejme o strarych masinach jako ctyrkolaci, ty jsme taky v Brne meli a ty uz toho mely za sebou opravdu moc. Komfort jizdni cety byl i u parnich masin nekde jinde na modernich masinach.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod modeln » úte 26 zář, 2017 6:35 am

Jiří Kubík píše:Zdravím všechny,
vidím, že kdo si dokáže udělat návrh a lept, jedině tak se dá udělat kvalitní model.
Já musím spoléhat na jiné. Naštěstí pro nás, to umí pan Košťál, a to velmi dobře. Jeho další model , silné motorové lokomotivy T 669...Čmelák,
je velmi dobře zpracován. Když jsem se dal do stavby, vše perfekně do sebe pasovalo. Střechy motorové části, sedly do zámečků a držely skoro samy.
Jsou jen lehce přiletovány v přední a zadní části , zevnitř. Také zábradlí, které jsem nejdřív nastříkal přímo v leptu,v přední i zadní části po ohnutí do
správného tvaru, sedly do zářezů ve schůdcích.Návod počítal se sletováním kapoty s rámem. To mi nevyhovovalo , kvůli nástřiku. Proto jsou v přední
i zadní části kastle naletovány dva plechové úhelníčky s naletovanými matkami a po nasazení kastle do zámečků v rámu, zespoda přišroubovány šrouby M 1.4(z brýlí).
Původně jsem s motorizací nepočítal, ale později mi to nedalo. Měl jsem malou otevřenou Mashimu, která do kastle vejde. Poháněny jsou dvě nápravy jednoho podvozku.
Převod je 25:1 .Od kardanu je poháněna šneková hřídel řemínkem přes kladky. Je to tiché a snadno se podle potřeby vyladí rychlost změnou velikostí kladek.
Model není úplně dokončen, tabulky, osvětlení........
Zdravím a Nku zdar
Jirka


Cmeliaka mam i ja rozpracovaneho,ale takto pekne zletovany ako tvoj urcite nie je,trosku som zgrcal prechody na strechach,no co uz,snad to zachrani trochen viac brusenia,tmelenia.No momentalne na nom nepokracujem.No ako pojazd som premyslal ze dam do neho z masinky od Life Like SD 7,no este to neni iste.Mas pre mna nejaky typ,z akej masinky by sa tam dal pouzit?Na 4 napravove masiny ako su Brejlovec,Zamracena pouzivam pojazdy Tomytec TM 18.Na tomto pojazde mam urobene i T 466.2 a 458.1-a spokojnost
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » úte 26 zář, 2017 5:32 pm

Jaký pojezd do Čmeláka ? Americké modely jsou velmi podobné, ale já s nimi nemám zkušenost. SD-7 vypadá dobře, motor by se možná do kastle vešel, je otázka rozvoru podvozků.
Upravit podle potřeby rám, nebo nový. A možnost výměny masek. Někdo by se musel obětovat a první to zkusit. Já řeším pojezdy po svém a jednoduše.
Jirka
Přílohy
IMG_4567res.jpg
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » stř 27 zář, 2017 3:15 pm

Ahoj, tohle možná bude zajímat více lidí. Na dotaz ohledně pojezdu na Čmeláka se mi ozval kamarád, který tu mašinu- SD-7 má.
V žádném případě se na to nehodí. Nesouhlasí ani rozvory náprav, ani rozvor podvozků. Jedině mašina Nohab, má stejné rozvory náprav, ale ani tady nesouhlasí čepy.
Nohab = Piko nebo Kato....ovšem i tady by se musel použít motor Mashima, takže myslím, že přestavba by byla mnohem náročnější, než něco
zbastlit sám.U Kata neznáme motor a jeho velikost,zda by šel použít. Ale ještě jedna důležitá informace.......SD-7 se přesně hodí , po zkrácení rámu, na odlitek Pomeranče.
Jirka
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » stř 27 zář, 2017 4:30 pm

Pekna cista prace, jak je na tom s taznou silou? Nebudes muset pohanet jeste dve dalsi napravy? Ja mam trochu horsi zkusenost s jenom jednim hnacim podvozkem, zkousel jsem to u motoraku a nebylo to uplne ono, navic cmelak by mel byt tahoun. I kdyz zase mas misto na zavazi,to by melo byt take znat.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod modeln » čtv 28 zář, 2017 10:36 am

Jiří Kubík píše:Ahoj, tohle možná bude zajímat více lidí. Na dotaz ohledně pojezdu na Čmeláka se mi ozval kamarád, který tu mašinu- SD-7 má.
V žádném případě se na to nehodí. Nesouhlasí ani rozvory náprav, ani rozvor podvozků. Jedině mašina Nohab, má stejné rozvory náprav, ale ani tady nesouhlasí čepy.
Nohab = Piko nebo Kato....ovšem i tady by se musel použít motor Mashima, takže myslím, že přestavba by byla mnohem náročnější, než něco
zbastlit sám.U Kata neznáme motor a jeho velikost,zda by šel použít. Ale ještě jedna důležitá informace.......SD-7 se přesně hodí , po zkrácení rámu, na odlitek Pomeranče.
Jirka


Presne,na Pmaranc sa hodi,sice treba par uprav,ale ide to v pohode.Jedneho som mal postaveneho,ale skoncil u ynameho v Cechach.Ja len roymzslam,ci bz sa nedal pozit i na Cmeliaka,je mi jasne ye treba par uprav,ale skratenie resp.predlzenie pojazdu u mna neni problem.Prve dve foto,u noveho majitela,posledne u mna vo vitrine :wink:
Přílohy
14885959_1170204246390761_708651542_n.jpg
14872689_1170204339724085_55511205_n.jpg
20160927_193646.jpg
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » čtv 28 zář, 2017 5:15 pm

Ano Jiří,
opravdu to na větší zátah není. Ani jsem ho nechtěl dělat pojízdný. Neměl jsem potřebné převody, i tak jsou tam nouzově poslední dvě šnekové kola,
ale jen s rovnými zuby. Tedy nevhodné. U modulu M 03 to má špatný záběr. Taky by to chtělo Mashimu aspoň 1020, ale měl jsem jen tuto malou
a ještě delší dobu ležela v šuplíku, je hodně hlučná. Mám ještě vhodný motor Minitrix, ale ten má průměr hřídele 1.2 mm A to by znamenalo zase
problém . Zatím je zátěž v nádrži a po celé horní délce střechy. Nemám tam ani spřáhlo. Jinak by pojezd vypadal asi jako ve Velké Laminátce S 699.
Jirka
Přílohy
12-S699-Kubik-480x239.jpg
12-S699-Kubik-480x239.jpg (27.46 KiB) Zobrazeno 7902 krát
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » čtv 28 zář, 2017 9:08 pm

Priprava FREMO, dneska se uci jezdit
Obrázek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 28 zář, 2017 9:49 pm

Už se na ní, Jirko, těšíme! :)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » stř 15 lis, 2017 7:01 pm

Je tu nejak moc klid, tak dve nova vozidla do me kolekce
Za prve Za/Gags prosel prestavbou na "klasy" Zav/Hagds, bylo nutno vymyslet novy spodek s vysypnymi klapkami

Obrázek
a hlavne vsechno zkonstruovat, aby to projelo obloukem. U krajnich klapek to je jen tak tak.

Jako druhe byla take prestavba, tentokrat se z povalecneho vozu Blm stal sluzebne-osobni BDlm z roku 1954, tez za M 131.1, tady bylo potreba zmenit predstavek na jedne strane na sluzebni oddil a na druhe strane dat dvere symetricky

Obrázek

Obrázek

a nakonec M131.1 dostava novou nizkou strechu s vetracim kanalem a podvesy na cele, aby se zmenila na vozidlo z prvni serii

Obrázek

Tot vse pro dnesek
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Dusan » stř 15 lis, 2017 8:34 pm

Můžu se zeptat, jaké používáte pojezdy, konkrétně pro ty 131, samodomo nebo je to úprava něčeho továrního?
Díky, o leptu taky přemýšlím.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » stř 15 lis, 2017 10:14 pm

Pojezd je vlastni konstrukce, nevim o zadnem tovarnim vyrobku, ktery by odpovidal. Krome rozmeru je to varianta pojezdu, ktery jsem si udelal pro M152.0, jedna pevna a jedna kyvna naprava, nekde v tomhle vlakne by mela byt fotka. Aby to dobre fungovalo, je to treba doslovat narvat olovem, u prvni verze jsem to podcenil, ted zalevam zatez i do odlitku strechy, kazdy gram je zejmena u dvounapravoveho vozidla dobry pro odber proudu, ted navic jsem zmenil material sberacu, misto pruzinove oceli pouzivam ( na radu kolegu ) sberac z fosforbronzu. Aktualne montuji jeden pojezd, fotku dodam.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Rucni prace

Příspěvekod Dusan » čtv 16 lis, 2017 9:42 am

Díky pane, určitě mne to bude zajímat :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiří Kubík » čtv 16 lis, 2017 3:11 pm

Jiří, jak to děláš, že ze sebe sypeš jeden krásný model za druhým. Gratuluju....Jirka
Jiří Kubík
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 14 bře, 2013 6:40 pm

Re: Rucni prace

Příspěvekod Jiri Heracek » čtv 16 lis, 2017 5:35 pm

Jirko, nejim, nespim a nemiluju se, to samozrejme ve vsem prehanim, tohle ale bylo jednoduche, jenom modifikace existujicich modelu, v praci je koncepce na pocitaci muj denni chleb, takze jsem docela zvykly kreslit a premyslet o sestavach soucastek , to moc usnadnuje praci. Proto to jde docela rychle, ale stejne ne dost rychle na muj vkus. Navic starneme a rad bych jeste stihl neco vytvorit, dokud na to vidim a ruce poslouchaji, takze se snazim neflakat se.
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 155
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

PředchozíDalší

Zpět na Velikost N (komunita N)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků