Moderátor: Michal Dalecký
Jiří Kubík píše:Zdravím všechny,
vidím, že kdo si dokáže udělat návrh a lept, jedině tak se dá udělat kvalitní model.
Já musím spoléhat na jiné. Naštěstí pro nás, to umí pan Košťál, a to velmi dobře. Jeho další model , silné motorové lokomotivy T 669...Čmelák,
je velmi dobře zpracován. Když jsem se dal do stavby, vše perfekně do sebe pasovalo. Střechy motorové části, sedly do zámečků a držely skoro samy.
Jsou jen lehce přiletovány v přední a zadní části , zevnitř. Také zábradlí, které jsem nejdřív nastříkal přímo v leptu,v přední i zadní části po ohnutí do
správného tvaru, sedly do zářezů ve schůdcích.Návod počítal se sletováním kapoty s rámem. To mi nevyhovovalo , kvůli nástřiku. Proto jsou v přední
i zadní části kastle naletovány dva plechové úhelníčky s naletovanými matkami a po nasazení kastle do zámečků v rámu, zespoda přišroubovány šrouby M 1.4(z brýlí).
Původně jsem s motorizací nepočítal, ale později mi to nedalo. Měl jsem malou otevřenou Mashimu, která do kastle vejde. Poháněny jsou dvě nápravy jednoho podvozku.
Převod je 25:1 .Od kardanu je poháněna šneková hřídel řemínkem přes kladky. Je to tiché a snadno se podle potřeby vyladí rychlost změnou velikostí kladek.
Model není úplně dokončen, tabulky, osvětlení........
Zdravím a Nku zdar
Jirka
Jiří Kubík píše:Ahoj, tohle možná bude zajímat více lidí. Na dotaz ohledně pojezdu na Čmeláka se mi ozval kamarád, který tu mašinu- SD-7 má.
V žádném případě se na to nehodí. Nesouhlasí ani rozvory náprav, ani rozvor podvozků. Jedině mašina Nohab, má stejné rozvory náprav, ale ani tady nesouhlasí čepy.
Nohab = Piko nebo Kato....ovšem i tady by se musel použít motor Mashima, takže myslím, že přestavba by byla mnohem náročnější, než něco
zbastlit sám.U Kata neznáme motor a jeho velikost,zda by šel použít. Ale ještě jedna důležitá informace.......SD-7 se přesně hodí , po zkrácení rámu, na odlitek Pomeranče.
Jirka
Zpět na Velikost N (komunita N)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník