Když už si tu založil speciální téma "Posázaví", tak jsem se rozhodl tě donutit nakreslit ty nejzajímavější kusy
Popravdě tratě posázavím sice krásně vedené v krajině, ale kolejově to poměrně nudná záležitost. Kácov ani Ledečko příliš ruchu kromě křižování vlaků nevykazovaly. Existuje však pár stanic, kde se dá dělat i něco jiného než jen zajet s jedním vozem k rampě, příp. k volné ploše.
Samechov: Dneska tříkolejná stanička, která však měla krátkou vlečku do skláren v Růženíně.
Sázava-Černé Budy: Dnešní stav je následkem velké rekonstrukce z 60. let, ale ani předchozí nejsou nezajímavé. Původně tu byly jen dvě koleje a vlečka skláren odbočovala až za poslední výhybkou směrem k Ledečku. Těsně po válce došlo ke změně vlečky, přidání další koleje a výstavbě krátké vlečky do ZZN, později prodloužení k dalším skladům skláren. Skoro každý z těch stavů je modelářsky docela zajímavý. Podívej se do kroniky stanice, kde je vše načrtnuto.
Český Šternberk: Původně opět jen malá stanička s jednou průběžnou a jednou manipulační kolejí u rampy, ale velká nakládka dřeva si vynutila prodloužení, přídání výhybek u našich nezvyklým způsobem (prodloužení a vložení kolejové spojky, viz kniha), později další rozšíření kvůli křižování.
U Ratají si nejsem jistý, jestli směrem k mostu nebyla z manipulační koleje ještě jedna výhybka do šturcu.