Jablonec nad Nisou 1:87

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » stř 20 zář, 2017 11:55 am

Ještě na doplnění - pokládka Lipové před 11 lety, kolejivo PECO, dnes již používám v kombinaci výhybky Tillig a flexi PECO Code 75. Lepeno Chemoprenem (to byla vyjímka jinak používáme 20 let na lepení barvu Balakryl a měnit nebudeme), pokládáno na spojené díly a pak řezáno ve spoji dílů. Dělené jsou mezi díly i výhybky. Byla používána pouze šablona na odstup staničních kolejí 52 mm.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » stř 20 zář, 2017 12:04 pm

Jejda...no nějaké to kolejivo na moduly jsem už položil. Asi jsem se špatně vyjádřil. Jde mi vyloženě o položení zhlaví v kuse.
Odkáži Vás na foto kluků z Ústtí a jejich příspěvek z 24.9.2016 ...
viewtopic.php?f=42&t=9551&start=45
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » stř 20 zář, 2017 12:17 pm

Hm.... tak se zeptej v UnL, ale většina stanic měla standardizované výhybky - ... protože cena (myslím veksle 1:1) je rozhodující, takže když budeš mít výhybky 1:87 tak stále nevím kde chceš tahat pruty ???
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod milan ferdián » stř 20 zář, 2017 12:29 pm

Irudzi píše:Jejda...no nějaké to kolejivo na moduly jsem už položil. Asi jsem se špatně vyjádřil. Jde mi vyloženě o položení zhlaví v kuse.
Odkáži Vás na foto kluků z Ústtí a jejich příspěvek z 24.9.2016 ...
viewtopic.php?f=42&t=9551&start=45


Jenže to jsou modelově zmenšené výhybky soustavy "T" v modelové velikosti TT.Projektová dokumentace nese moje stopy a ten borec,stavitel výhybek to umí a ti kluci totéž :!: Jsou to nejenom nadšenci pro věc,ale hlavně profící :wink: .

Jiří,ty musíš použít klasiku.Nejdříve bedny,korek,rozkreslit dle projektu kolejové zhlaví dle kolejových os a geometrie na bedně a postupně pokládat kolejivo s výhybkami.Na tahání prutu se vykašli a používej,tak jak ostatní H0-nulkaři flexi koleje :wink:.Nezapomeň na předpřípravné práce před položením kolejiva .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod brudr » stř 20 zář, 2017 1:20 pm

Irudzi to sestavení zhlaví má na mysli asi takto: http://www.modulybrno.cz/smyckovy-skrytak
Použít pouze podloží a pruty nařezat a natáhnout do prídržnic.
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » stř 20 zář, 2017 1:39 pm

brudr píše:Irudzi to sestavení zhlaví má na mysli asi takto: http://www.modulybrno.cz/smyckovy-skrytak
Použít pouze podloží a pruty nařezat a natáhnout do prídržnic.


Jo přesně tak! :wink:

Než jsem se rozjel s Interpantherem z Brna do Břeclavi, tak jsem za kopýtkem přemýšlel, kde se stala chyba. No a jak jinak, možu za to já.
Tak že pokud jsem Vás někoho dostal k rozpačitým otázkám o mém duševním zdraví a pod., tak se hluboce omlouvám. :oops:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » stř 20 zář, 2017 3:38 pm

Jirko, bacha na projetou šajbu, bo ta wifina v Interpantheru a diskuze..... :lol:
Já netušil že modeluješ 6.epochu se svařovaným zhlavím :D to pak budeš muset nařezat, protože nebude ti to dělat klap, klap, klap..... :wink:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » stř 20 zář, 2017 7:15 pm

Mcx píše:Jirko, bacha na projetou šajbu, bo ta wifina v Interpantheru a diskuze..... :lol:
Já netušil že modeluješ 6.epochu se svařovaným zhlavím :D to pak budeš muset nařezat, protože nebude ti to dělat klap, klap, klap..... :wink:


To néé, měl jsem několik minut do odjezdu, tak jsem dumal. Za jízdy se věnuji striktně vedení vlaku, návěstem.... :wink:
6tou epochu, no fuj jak to možeš o mě napsat :) Kdyby bylo po mém, tak nejmodernější vozidlo je max. hektor :D
A klap,klap snad za pár let v JnN bude taky.
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 21 zář, 2017 5:25 am

Když už vám ty Interkočky budou jezdit na AVV? Abych nemusel každý ráno pobíhat po peróně, protože to zastavuje plusmínus autobus :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » čtv 21 zář, 2017 6:02 am

Morris Zapp píše:Když už vám ty Interkočky budou jezdit na AVV? Abych nemusel každý ráno pobíhat po peróně, protože to zastavuje plusmínus autobus :wink:


Sorry pracovní a ještě k tomu interní záležitosti zde řešit nechci a nebudu. Mohlo by se to zvrhnout v neřízený chaos otázek, odpovědí, nadávek apod. tak jak je tomu na jiném nejmenovaném webu. :wink:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 21 zář, 2017 7:05 am

Správně :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 21 zář, 2017 10:06 am

V žádném případě bych ti nedoporučil tahat kolejnice z prutu. Zbytečná práce navíc u které hrozí poškození přídržnic a tudíž opakování procesu. Já jsem to udělal na jednom svém modulu a dodnes vím, že to byla blbost...
Jak pokládat výhybky a vůbec koleje ve stanici je asi na hodně dlouhé povídání a každý kdo to dělal má svůj zaručený recept, jak to udělat... Já třeba místo lepení na oboustranku, nebo balakrylu používám hřebíčky... Rozhodně bych ti doporučil, z hlediska spolehlivosti. Mít vyřešeno dělení kolejnic u srdcovky. Nejspolehlivější je dát tam nevodivou spojku. Bohužel to z hlediska modelářské tak pěkné není, ale je to na 99% spolehlivé. Rozhodně bych to nenechával jen na řezu. Sice to bude nějáký čas fungovat, ale roztažnost je sviňa a pak jednoho dne si na mě vzpomeneš, až budeš hledat kde je aus. Taky bych ti doporučil zkontrolovat délku zbytků kolejnic, které jsou na vyhybce a složí k jejímu přestavení. Občas, hlavně u tilliga, jsou delší a mají tendenci zadrhávat o podklad. Pak přemýšlíš, proč se ti vyhybka nepřestavuje a kde je chyba (většinou právě tady). Další doporučení je mít ke každé kolejnici přiveden drát a nespoléhat se na vodivé spojky. Ale to doufám sám moc dobře víš.
Já to dělám tak, že plán kolejí (1:1) si přišpendlím na podklad a pak pokládám koleje a vyhybky. Když mám položení a přibito (né úplně na fest.) Tak plán oddělám a dotluču hřebíčky. Pak už jen zapojím, vyzkouším, žaštěrkuji a dodělám krajinu a jdu do... To prezentovat...

A mimo téma. To jako zatím nejsou odstraněny ty problémy kočka vs. myslivec? Vždyť když jsem koncem března odcházel, tak už se plánovalo zaškolení zbytku osazenstva na AVV a rozdání tabletů. I když jestli je to jako s těma tabletama, tak se přestávám divit... :-D. Jó a Morissi, paní doktorka říkala, že chůze je zdravá :-D Prostě to občas nevyjde kam chceš no...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod sidlo » čtv 21 zář, 2017 10:22 am

Vaclav86cz píše:Já to dělám tak, že plán kolejí (1:1) si přišpendlím na podklad a pak pokládám koleje a vyhybky. Když mám položení a přibito (né úplně na fest.) Tak plán oddělám a dotluču hřebíčky.

Nevypadají ty hlavičky hřebíčků blbě?
Pod kolejema mám OSB desku. Jak moc dobře/nedobře to půjde zatlouct a nic nepoškodit?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 21 zář, 2017 10:31 am

Každý má svoji metodu. Já fixuju nástěnkářskými špendlíky (velká spotřeba, jejich hlavičky nejsou dělány na zatloukání kladívkem :mrgreen: ), přilepím, po zatuhnutí lepidla odšpendlit.
Na rovnou kolej je nejlepší ocelová kulatina prům. většího, než je rozchod kolejnic: ta pevně zafixuje kolej rovnou jak pravítko a zároveň zatíží k lepení.

Přívod proudu kablíkem, nikoliv kolejnicovou spojkou, ke každému, byť sebekratšímu kousku kolejnice je naprostou samozřejmostí - to si tady snad ani nemusíme vykládat...

Chůze je zdravá, ale kočka má málo dveří a mezitím mi moji systemizovanou sedačku zasedne někdo jinej :mrgreen:
Vy tam na brněnsku zvažujete, že necháte jeden oddíl I. tř. přeznačit na dvojku, a my se tady pomalu pereme v první třídě o místa... :(
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 21 zář, 2017 4:50 pm

Hřebíčky blbě nevypadají. Extrémisti dokonce vršek hřebíčku ucvaknou, takže to není vůbec vidět a při zaštěrkování to drží dostatečně. Jako podklad používám 4 korek a pak v podstatě jakékoliv dřevo kromě dřevotřísky. Jo a pro lepší průnik je dobré ucvaknout špičku. Vím že si to trochu protiřečí, ale funguje to... :-D

Na rovnou kolej cokoliv pořádného rovného. Třeba hliníkový profil co použiji na nohy. Prostě něco co se jen tak neohne.
Káblík jsem je zmínil, protože to je samozřejmost, kterou je ale dobré zopakovat.

Hele jako uspořádání dálkových koček je kapitola sama pro sebe. Káždý dveře mají jiné ovládání. V nejužším místě je nápojový automat. No prostě debata co opravdu patří někam jinam... :-D No a pokud nejsi řežijkář a máš IN100 (jako já). Tak v aplikaci národního dopravce lze velice jednoduše udělat rezervaci místa... A já nemám problém pak přijít a říct sorry jako. Toto je moje místo :-D
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků