Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod VojtikJ » čtv 14 zář, 2017 9:57 am

škoda že lidi nechápou že malovýrobce má jiné možnosti než velkovýrobce... :roll:
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod TTmili » čtv 14 zář, 2017 10:44 am

Škoda, že ten malovýrobce se od začátku snaží vydávat za velkovýrobce a velkovýrobcům se snaží nesmyslně konkurovat. Ale to tu většina s naprostou samozřejmostí přehlíží.

Poznámka pod čarou, kdyby se čistě teoreticky jistý matlal od začátku snažil chovat jako malovýrobce, naslouchal trhu a nesnažil se za každou cenu být mezi konkurencí nejrychlejší, vypadalo by to tu jinak i s tou kritikou. Ale bohužel.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Zejmi » čtv 14 zář, 2017 10:49 am

V čem přesně má MTB jiné možnosti než Kuehn? Kvalitně nastříkat model? Kvalitně potisknout model? Udělat kvalitní návrh modelu, který není vycucaný z prvního výkresu, který je blbě?

Ono kdyby se chtělo, tak ty modely nějak vypadají, jenže ono se nechce a to je rozdíl oproti tomu, nemít možnost...
Zejmi
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28 říj, 2014 8:59 am

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod VojtikJ » čtv 14 zář, 2017 11:00 am

odmítám se bavit s někým kdo jen plive... :roll:
já jsem s MTB spokojen a nad krokoušem přemýšlím, poté co jsem jej viděl...
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 14 zář, 2017 11:04 am

Zejmi píše:V čem přesně má MTB jiné možnosti než Kuehn? Kvalitně nastříkat model? Kvalitně potisknout model? Udělat kvalitní návrh modelu, který není vycucaný z prvního výkresu, který je blbě?

Ono kdyby se chtělo, tak ty modely nějak vypadají, jenže ono se nechce a to je rozdíl oproti tomu, nemít možnost...


Kup si lept a můžeš si motorák zmatlat sám, ku své spokojenosti.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod hummus » čtv 14 zář, 2017 11:43 am

Zejmi píše:Dva litry za osobní vůz? To je zajímavé, že takovej Kuehn, v nepochybně úplně jiné kvalitě (jak v samotných proporcích, detailech, kvalitním nástřiku a rozumném potisku) umí udělat vagon za polovinu... Snad nám Báňa nebude opět plakat, podobně jako s M296.1 v H0, že je to moc náročné, a tak to bude drahé...

Dle mého názoru bude hlavní rozdíl v prodejnosti předloh. Těch Kuehnových Y-nů nebo patráků se prodá mnohonásobně více než vozů Balm (i kdyby byly ve stejné kvalitě jako vozy od Kuehna).
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 2:45 pm

hummus píše:
Zejmi píše:Dva litry za osobní vůz? To je zajímavé, že takovej Kuehn, v nepochybně úplně jiné kvalitě (jak v samotných proporcích, detailech, kvalitním nástřiku a rozumném potisku) umí udělat vagon za polovinu... Snad nám Báňa nebude opět plakat, podobně jako s M296.1 v H0, že je to moc náročné, a tak to bude drahé...

Dle mého názoru bude hlavní rozdíl v prodejnosti předloh. Těch Kuehnových Y-nů nebo patráků se prodá mnohonásobně více než vozů Balm (i kdyby byly ve stejné kvalitě jako vozy od Kuehna).


Myslím, že pro porovnání ani nemusíš až do ciziny. Igra udělala v H0 i přes počáteční problémy velice pěkné Baiky za necelých 1500Kč a k nim služebáky, které by mohly být v počtu prodaných kusů srovnatelné s přívěšáky k motorům, jsou za necelých 1600 Kč. K vozům dodávají i osvětlení na míru za cca 260 Kč. A řekněme si zcela upřímně, že kvalita modelů Igry je na mnohem vyšší úrovni než MTB (i když chybička se taky dá najít). Tady je krásný příklad toho, že když se chce, tak to jde (i u nás).
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod hummus » čtv 14 zář, 2017 3:08 pm

No a jsme u té ceny cca. 2000,-kč (1600+260) za vůz :wink:
Jenže Zejmi tu argumentuje cenou kolem tusíce korun. Tož asi tak.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Colonel32 » čtv 14 zář, 2017 3:45 pm

Pan Báňa a firma MTB by samozřejmě zvládli tento přívěsný vůz vyrábět za tisícovku za vůz. Bez větších problémů. Ale muselo by se jich prodat dostatečné množství na to, aby podíl fixních nákladů na výrobu forem, rozpočítaný na jeden vůz, tvořil zanedbatelnou položku v řádu procent a ne v řádu desítek procent.
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » čtv 14 zář, 2017 3:50 pm

Ale vždyť to nemusí vyrábět jen MTB - tady je spousta kecalů, co vykřikuji, jak je to drahé a jak jsou to špatné modely - tak ať už konečně začnou sami vyrábět levné a perfektní modely. Já si je rád koupím. Jenže tady je jen spousta keců a skutek utek.

Neříkám, že modely (a to nejen od MTB) nejsou dnes drahé a kvalita také pokulhává a to i v rámci jednoho výrobce, ale buďme rádi alespoň za něco. Také to mohou všichni v TT zabalit a nebude s čím jezdit.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Bedlisch » čtv 14 zář, 2017 4:05 pm

VojtikJ píše:škoda že lidi nechápou že malovýrobce má jiné možnosti než velkovýrobce... :roll:

Prosím o vysvětlení na příkladu MTB a Kuehn
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Zejmi » čtv 14 zář, 2017 4:14 pm

Netvrdím, že vagon od MTB musí být v ceně kolem tisícovky, jen říkám, že i za tu cenu kolem tisícovky lze získat vagon ve výborné kvalitě, čehož se u MTB obávám i za dvojnásobnou cenu. Jednoznačně se forma více využije u modelu vozu B, i přes přímou konkurenci, než u Balmu, avšak několik dílů při by šlo využít z M286.1, kdyby na to bylo myšleno... Při vhodné nabídce setu 850/851 s dvěma vozy Balm za mírně zvýhodněnou cenu oproti kusovému prodeji, by se vozy prodávaly dobře a v dostatečné míře na pokrytí nákladů.
Zejmi
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28 říj, 2014 8:59 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod hummus » čtv 14 zář, 2017 4:32 pm

Možná že ano, možná že ne.
Třeba zvedne hozenou rukavici od MTB Kuehn, Tillig a nebo někdo úplně jiný :wink:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 5:53 pm

Pokud se najde odvážnější obchodník a u Tilliga objeví formu vozu alespoň trochu se podobajícímu požadovanému přívěšáku, tak bych tomu i celkem věřil. Pár podobných zkušeností z doby nedávno minulé tu již je, kdy se na zakázku pro obchodníky vyráběly několikaset kusové serie správně potištěných vozů, např. Bdmtee NAJBRT II ČD v TT pro IT Vlaky, WRRm ČSD v H0 pro AMB atd.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod sidlo » čtv 14 zář, 2017 6:11 pm

Nevěřím svým očím. U jedné firmy se kritizuje každý nýtek a u druhé firmy se volá po aspoň trochu se podobajícímu se vozu. Neuvěřitelné.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků