Novinky H0 2017

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod radula63 » stř 13 zář, 2017 7:30 pm

mikinko píše:Len som zvedavý, či sa teda MTB pustí aj do toho dummy motora pre vratné súpravy .....

Těžko, s dummy motorákem se nepočítá. A ani se o něm nikdy neuvažovalo. Ale dá se naprogramovat "dvojče" v DCC a mít oba konce soupravy hnané. Samozřejmě, vyvstávají problémy už psané - čistota kolejí, sesynchronizování pojezdů na DCC apod. .
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Edys » stř 13 zář, 2017 8:18 pm

A co tento výrobce http://www.pragomodel.cz/pragomh0.htm
Má někdo zkušenosti?
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 zář, 2017 8:38 am

mikinko píše:Este na doplnenie ... okrem toho nastavenia riesit aj dokonalu cistotu kolaji, aby napajanie oboch hnacich motorov na koncoch supravy bolo identicke ... inak akakolvek vymakana synchronizacia velmi rychlo "veme za sve" ...

U těchto motoráků se nabízí prodej exkluzivních setů "motorového rychlíku (Vindobona)" 2xmotor, 1-2x vložený vůz s tím (Aam, Bam). S tím, že by bylo možné dokupovat set s dalšími vložeými vozy Aam, BRam. Podobně jako se prodával "Delfín" VT18.16 od Kato. Na rozdíl od "Delfína", který na domácím kolejišti trochu vyčnívá by díky rozšíření motorů M296 od hlavních tratí až po lokálky po setu sáhli i Ti, kteří místo "Vindobony" chtějí provozovat běžný motorový rychlík na vedlejší trati.
Ideální by bylo pokud by uvedená souprava by mohla mít propojky (pevná nebo vodivá spřáhla) a jediný dekodér pro řízení obou motorů.
Myslím, že pokud by se cena blížila zmíněnému VT18.16 zájemců bude něurekom. Ovšem pokud se cena bude blížit Pragomodelu (Předchozí příspěvek) bude to horší. Nechci se pouštět do debaty o ceně Pragomodelu, odpovídá tomu, že jde o ručně dělané modely na továrních pojezdech.
Asi jsem se příliš zasnil, ale je to hezká představa.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 2:10 pm

Michal Šuhajda píše:
mikinko píše:Este na doplnenie ... okrem toho nastavenia riesit aj dokonalu cistotu kolaji, aby napajanie oboch hnacich motorov na koncoch supravy bolo identicke ... inak akakolvek vymakana synchronizacia velmi rychlo "veme za sve" ...

U těchto motoráků se nabízí prodej exkluzivních setů "motorového rychlíku (Vindobona)" 2xmotor, 1-2x vložený vůz s tím (Aam, Bam). S tím, že by bylo možné dokupovat set s dalšími vložeými vozy Aam, BRam. Podobně jako se prodával "Delfín" VT18.16 od Kato. Na rozdíl od "Delfína", který na domácím kolejišti trochu vyčnívá by díky rozšíření motorů M296 od hlavních tratí až po lokálky po setu sáhli i Ti, kteří místo "Vindobony" chtějí provozovat běžný motorový rychlík na vedlejší trati.
Ideální by bylo pokud by uvedená souprava by mohla mít propojky (pevná nebo vodivá spřáhla) a jediný dekodér pro řízení obou motorů.
Myslím, že pokud by se cena blížila zmíněnému VT18.16 zájemců bude něurekom. Ovšem pokud se cena bude blížit Pragomodelu (Předchozí příspěvek) bude to horší. Nechci se pouštět do debaty o ceně Pragomodelu, odpovídá tomu, že jde o ručně dělané modely na továrních pojezdech.
Asi jsem se příliš zasnil, ale je to hezká představa.


Tímto způsobem mám řešené 7-mi vozové soupravy VT 11.5 IC Liebermann od Roca i trošku hračkové TGV Duplex od Mehana. Motory v obou krajních vozech a řízení jedním společným zvukovým dekoderem. Vozy v soupravě jsou elektricky pevně propojeny (nevýhoda je, že nejdou snadno rozvěsit, ale to nejdou ani soupravy v reálu). Vodičů vede soupravou celkem 6 - 2xnapájení dekoderu ze sběru ze všech náprav, 2x motor v druhém krajním voze a 2x reproduktor ve voze bez dekoderu. Vložené vozy mají jednoduché funkční dekodery pro osvětlení a efekty. Toto řešení osvětlení a propojení mám použito i na 7-mi vozových soupravách Railjetu (ani ty bohužel nejdou rozvěsit, pouze odvěsit samostatnou lokomotivu). Vodiče mezi vozy jsou maskovány jako brzdové hadice a elektrické propojky jako v reálné soupravě. Propojky jsou sice trochu tlustší, než by měly dle měřítka být, ale při minimálních vzdálenostech mezi vozy se to dá zkousnout. Na Delfína VT18 se ještě chystám (nejdřív ho musím v rozšířené verzi někde sehnat), ale pohon bude řešen obdobně. V případě MTB je ale otázkou, zda charakteristiky jimi používaných motorů jsou alespoň trochu podobné a řešení s jedním dekoderem pro dva motory bude použitelné. U Roca (VT11.5) s tím problém není, Mehano (TGV) funguje taky celkem bez problému.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Jacek » čtv 14 zář, 2017 3:27 pm

Na postrky a přípřeže bez pohonu jsou různé názory. V analogu se většinou nedají sladit dva modely a i dvě stejné mašiny stejného výrobce jezdí kus od kusu jinak. V digitálu ovšem nějaké atrapy poněkud ztrácejí význam, vždyť právě o těch možnostech je digitál. Postrk může sám odjet, modely můžou mít různé adrese, nemusí se nerozpojitelně drátovat celá souprava, aby se daly ovládat světla, atd. Pokud ale chcete i zvuk, je to jak pěst na oko. Sice se ušetří za dekodér, ale pak je to vcelku o ničem, když zvučí jen přední motor a zadní je potichu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZtQCGc_1yy0
https://www.youtube.com/watch?v=_xoZErmNlxs
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 4:56 pm

Jacek píše: Pokud ale chcete i zvuk, je to jak pěst na oko. Sice se ušetří za dekodér, ale pak je to vcelku o ničem, když zvučí jen přední motor a zadní je potichu.


Právě proto mám přes celou soupravu kromě napájení motoru hnacího vozu bez dekoderu nataženo i vedení pro druhý reproduktor, aby "vrčely" oba hnací vozy.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod sidlo » čtv 14 zář, 2017 5:01 pm

A jakou impedanci mají ty reproduktory?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Jacek » čtv 14 zář, 2017 5:09 pm

Tak taky lze, ale pak oba vrčí tím stejným zvukem bez odlišností a navíc oba houkají :) Přehrávání stejného zvuku motoru ze dvou míst má navíc nepříjemnou vlastnost, slije se to dohromady a občas dělá "tryskáčový efekt", takový pazvuk jako když kolem proletí letadlo. Udělají to i dva dekodéry se stejným zvukem. Ale když má každá mašina zvuk jiný jako na tom videu, je to jiná.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 883
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Brejla » čtv 14 zář, 2017 5:17 pm

On je rozdíl mezi dvěma samostatnými lokomotivami a dvěma hnacími vozy celistvé soupravy (např. ta VT11). U soupravy ten shodný zvuk tolik nevadí. U samostatných lokomotiv v případě postrku na delším vlaku je to samozřejmě mnohem patrnější.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 15 zář, 2017 1:54 pm

Brejla píše: Na Delfína VT18 se ještě chystám (nejdřív ho musím v rozšířené verzi někde sehnat), ale pohon bude řešen obdobně.

KATO Delfín v HO má přece pohon řešen v restauračním voze a hnané kardanem jsou jeho oba podvozky. Doma mi bez problémů jezdí ve stoupací spirále na R422mm a stoupání 3,5. Podle mě není tedy nutné jiný způsob pohonu u Kata řešit. S osvětlením je to o něco horší... Sorry za malou odbočku od tématu
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod vvitty » pát 15 zář, 2017 2:03 pm

Petr Zatrepalek píše: KATO Delfín v HO .... S osvětlením je to o něco horší... Sorry za malou odbočku od tématu


Osvetleni resi funkcni DIY dekoder do kazdeho vozu, sberace na podvozek a univerzalni plosny spoj na ktery se do vhodnych pozic osadi LED a odpory.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 15 zář, 2017 3:52 pm

vvitty píše:
Petr Zatrepalek píše: KATO Delfín v HO .... S osvětlením je to o něco horší... Sorry za malou odbočku od tématu


Osvetleni resi funkcni DIY dekoder do kazdeho vozu, sberace na podvozek a univerzalni plosny spoj na ktery se do vhodnych pozic osadi LED a odpory.


No ono to tak jednoduchý není. KATO delfín má už z výroby vodivá spřáhla a přes ně je řízený čelní a koncový osvětlení spolu s vnitřním osvětlením celýho vlaku. Chtělo by to mít celý nový centrální tišták, než ovládat extra jednotlivý vagony.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod vvitty » pát 15 zář, 2017 3:54 pm

Petr Zatrepalek píše:No ono to tak jednoduchý není. KATO delfín má už z výroby vodivá spřáhla a přes ně je řízený čelní a koncový osvětlení spolu s vnitřním osvětlením celýho vlaku. Chtělo by to mít celý nový centrální tišták, než ovládat extra jednotlivý vagony.


Tak pokud uz tam jednou je ridici signal pro osvetleni redukuje se uloha na osazeni LED do interieru, ne?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 15 zář, 2017 3:57 pm

vvitty píše:
Petr Zatrepalek píše:No ono to tak jednoduchý není. KATO delfín má už z výroby vodivá spřáhla a přes ně je řízený čelní a koncový osvětlení spolu s vnitřním osvětlením celýho vlaku. Chtělo by to mít celý nový centrální tišták, než ovládat extra jednotlivý vagony.


Tak pokud uz tam jednou je ridici signal pro osvetleni redukuje se uloha na osazeni LED do interieru, ne?
No nevím, separovat koncový osvětlení od vnitřního díky vodivým spřáhlům nejde. A v tom je zakopanej pes. Bud svítíš vším, nebo ničím...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Novinky H0 2017

Příspěvekod Brejla » sob 16 zář, 2017 6:41 am

Petr Zatrepalek píše:
Brejla píše: Na Delfína VT18 se ještě chystám (nejdřív ho musím v rozšířené verzi někde sehnat), ale pohon bude řešen obdobně.

KATO Delfín v HO má přece pohon řešen v restauračním voze a hnané kardanem jsou jeho oba podvozky. Doma mi bez problémů jezdí ve stoupací spirále na R422mm a stoupání 3,5. Podle mě není tedy nutné jiný způsob pohonu u Kata řešit. S osvětlením je to o něco horší... Sorry za malou odbočku od tématu


Díky za info, ten model tak detailně neznám. Máš základní soupravu nebo i další vložené vozy?
V tom případě budu mít ušetřenou práci a vozy dostanou jen funkční dekodery pro efekty osvětlení.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jipol57 a 6 návštevníků