Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Želva » stř 21 čer, 2017 7:02 am

Tak jsem to právě myslel, v těch nákladech na výstupní kontrolu....
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Davca » stř 21 čer, 2017 8:07 am

Zdravím,
když jsem se po šestnácti letech nedávno k modelařině vrátil, měl jsem zato, že to již bude jiné kafe - všude v letácích DCC, parádní kousky s detaily, nástřiky, atd. atd. A tak se začalo investovat do nákupu Brejlovců a cisteren Zaes od Roca, všemožných vozů od Tilliga apod. No a pak přišlo období objevů - některým Brejlovcům nedržely karoserie na rámu ("ohoblované" západkové výstupky na karoserii), hlučely převody, všechny cisterny od Roca neměly šachty kinematiky v rovině, takže kvůli spřáhlům Kuehn nebo Tillig bylo třeba všechny držáky šachet u devíti vozů demontovat, naříznout a naohýbat. Od té doby mi nesmí jakýkoli vůz od Roca do baráku, U vozů ČDC Tds Tillig měly dva vozy z devíti plandavá dvojkolí kvůli vadnému uložení os do ložiskových domků apod. Měl jsem ale štěstí na prodejce, kteří mi vždy vyšli vstříc. Pravda, někdy bylo třeba hodně vysvětlovat, ale vždy se věc vyřešila výměnou zboží a ne čekáním na to, jak dopadne reklamace. Chápu, že v tom mají prodejci své peníze, ale to patří k podnikání v tomto oboru. Jiní dobré zkušensoti s prodejci nemají a slyšel jsem od kolegy myšlenku, že čím dříve si pořídíte nějakou lokomotivní novinku po jejím uvedení na trh, tím větší šanci na dobrý kousek máte. Proč ? Protože vadné kusy (někomu vadí například mikro-škrábanec na střeše či chybějící náhon rychloměru) se prodejcům vracejí, Ti pak zasílají zákazníkům modely dobré, ale co s těmi "vadnými" ? Někomu nějaký ten škrábanec vadit nemusí, tak to zkusíme ... . :wink:

Jinak, je to prostě dobou - vše vyrobit co možná nejrychleji, nejlevněji a to v drtivé většině případů znamená šulit kontrolu při výrobě a vyzkoušení finálního výrobku. Držím se tedy toho, že nejen my musíme mít vždy štěstí na kus. A to dnes platí vlastně vždy a u všeho. 8)

David
Davca
 
Příspěvky: 265
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Pavel 152 » stř 21 čer, 2017 8:40 am

Nechápu některé názory, jezdím na dny ot. dveří do Tilliga, v první místnosti je montáž a lisování náprav. Každé dvojkolí má na sobě asi 6 nálitkú, ty pracovník vždy pečlivě odstraňuje a kontroluje. Na ukázce montáže lokomotiv je i zkouška na kolejích hned u pracovnice. Letos sestavovali jen vozy. Všem doporučuji návštěvu i ten slavný výprodej, sám jsem si tam tyto dvojkolí(jsou perfektní) nakoupil.
Ale důvodem těchto zmetků bude patrně výroba v Číně. Totiž ve výprodeji dílů se některé typy vagónú a lokomotiv nevyskytují. Kdo by ty díly co zbydou z montáže z číny vozil.
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod brcky » stř 21 čer, 2017 8:46 am

I mi dorazil zpět reklamovaný Kocour ČDC. Jízda se výrazně zlepšila, ale není to na 100 %. V analogu je jízda zcela plynulá až ve vyšších rychlostech, je taky trochu hlučnější. V jízdních vlastnostech tedy vede MTB, i když vedle Tillig verze vypadá dost divně - nejvíc bije do očí větší výška rámu, co už bylo víckrát zmíněno. Uvažoval jsem o koupi dalších verzí, ale jsem v rozpacích. Model bez chyb to rozhodně není. Dopadlo to jako s brejlovci - ideální by byly jízdní vlastnosti Roco a modelový vzhled Kuehn. Jinak jsem také celkově zklamaný s kvalitou víceméně u všech výrobců. I já řeším šikmá spřáhla u cisteren Roco, reklamoval jsem Brejlovce Kuehn, některé modely jsou hlučné, kvalita potisku lokomotiv MTB příšerná atd. atd.
brcky
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » stř 21 čer, 2017 9:02 am

Je to pár let, co jsme nadávali na jízdní vlastnosti lokomotiv Roco, konkrétně kolísavá rychlost (Brejle, Sergej, BR 18...) v souvislosti s problémem v motoru - https://www.youtube.com/watch?v=GGuV7nz8-Ds, nebo poskakování BR 80 - https://www.youtube.com/watch?v=7kx8vXXrfq4. :wink:
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Adam96 » stř 21 čer, 2017 2:37 pm

Roco je pro mne v současnosti nejkvalitnější výrobce. Kolísavost rychlosti mě nějak minula a pojezd Roco je to nejlepší, co mám doma ( mám ještě modely Tillig a Kuehn ). Detaily třeba nejsou takové jako na Kuehnu, ale zase je model kvalitně zpracován, neslézá barva, popisky atd.
Kotlové vozy Zaes jsou podle mne nejlepší model nákladního vozu v TT, sklopené spřáhla mám též, ale zpřažení to nevadí, tak neřeším.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod 2111 » ned 25 čer, 2017 6:14 am

Včera jsem si dal rozborku a z borku kocoura 742 173 a jízdní vlastnosti se hodně zlepšili tak 95%. Ten zbytek se ještě doufám zajezdí. Jsem sním docela spokojen.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Davca » pon 26 čer, 2017 5:15 pm

Zdravím,
komu vadí prosvítání LED mezi pluhy a podvozky, může zkusit pod desku s LED na čelech modelu do mezery v otvoru rámu vložit molitan. V mém případě šlo o černý molitan, kterým bývají obloženy modely v krabičkách. Pozor je jen třeba dávat na to, aby molitany nijak nebránily pohybu kinematik ve své dolní části a neomezovaly uložení světlovodné desky na čele karoserie ve své horní části.

David
Davca
 
Příspěvky: 265
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod petr6043 » úte 27 čer, 2017 6:12 pm

Dnes jsem vyměnil špatná 16 zubová ozubená kola a jízda je nesrovnatelná s předchozím projevem, i hluk se snížil k minimu :) Mám osazen dekodér ZIMO MX618N18, máte někdo nastavené CV aby šly poziční světla na režim posun? Popřípadě další vychytávky? Předem díky moc
Uživatelský avatar
petr6043
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned 21 lis, 2010 3:00 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Tomas_C. » stř 28 čer, 2017 2:20 am

Zkus si nastavit ty Cv dle přiloženého návodu...vic z toho nevykouzlíš. V patici next18 nejsou na plošnou desku vyvedeny výstupy pro F3 a F4 ( pátý a šestý funkční výstup) takže pokud máte 6 funkční dekodér jsou vam poslední dva výstupy k ničemu. Dobastleni na patici next 18 je už pro me ruce nemožné kvůli miniaturizaci. Dost nechápu tiligovic kroky pri navrhování dps...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod martin-tt » stř 28 čer, 2017 9:37 am

petr6043 píše:Dnes jsem vyměnil špatná 16 zubová ozubená kola a jízda je nesrovnatelná s předchozím projevem, i hluk se snížil k minimu

Ahoj, to je smutné že se musí u nového " Exkluzivního modelu lokomotivy" provést tato výměna. Takovýto model by se k zákazníkovy vůbec neměl dostat. Svou objednávku na tuto loko jsem stornoval už před třemi týdny, i když jsem se moc těšil.
martin-tt
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod petr6043 » stř 28 čer, 2017 12:14 pm

Tomas_C děkuji, dnes jsem to tedy zkusil podle jejich návodu, je to nastavení na ČSD provoz, upravil jsem tedy CV35=3 a je to na současný provoz. Také jsem laboroval s červenými světly. Těm jsem odřízl mínusovou cestu a mám je nezapojeny. Zkoumal někdo již DPS? Nevíte, zda by ty konce nešli zapojit na nevyužité výstupy pro reproduktor a zvlášť ovládat jen konce?

Pokud dobře chápu, + je společný pro všechna světla a mínusem se spínají jednotlivy fce. Z dekodéru ZIMO MX618N18 je na ty plošky pro reproduktor přivedena fce FA1 a FA2.
Když bych to propojil s jednotlivými výstupy, pak bych mohl spínat jednotlivé strany s červenými konci. Šlo by jen o jednoduchou úpravu a DPS by byl plnohodnotnej pro DCC provoz :)
Uživatelský avatar
petr6043
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned 21 lis, 2010 3:00 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod VojtikJ » stř 28 čer, 2017 5:21 pm

pěkně se kocour od Tilliga vybarvuje :lol:
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Adam96 » čtv 29 čer, 2017 12:27 pm

VojtikJ píše:pěkně se kocour od Tilliga vybarvuje :lol:


Jj, už se těším, až jej budu mít doma ;) Jen čekám na ČD verzi. Na kolejišti mi jezdil kolegův červený ČSD - krásný model a jízdní vlastnosti stejné jako u modelu 720 - tedy výborné :wink: Že má Cargo problémy, no stane se ( ikdyž poslední dobou se stává výrobcům často ), ale ČDC jde asi stejně mimo mě. Jsem rád, že jsem se nenechal uchlácholit "modelem" MTB a vydržel.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 29 čer, 2017 1:19 pm

petr6043 píše:Tomas_C děkuji, dnes jsem to tedy zkusil podle jejich návodu, je to nastavení na ČSD provoz, upravil jsem tedy CV35=3 a je to na současný provoz. Také jsem laboroval s červenými světly. Těm jsem odřízl mínusovou cestu a mám je nezapojeny. Zkoumal někdo již DPS? Nevíte, zda by ty konce nešli zapojit na nevyužité výstupy pro reproduktor a zvlášť ovládat jen konce?

Pokud dobře chápu, + je společný pro všechna světla a mínusem se spínají jednotlivy fce. Z dekodéru ZIMO MX618N18 je na ty plošky pro reproduktor přivedena fce FA1 a FA2.
Když bych to propojil s jednotlivými výstupy, pak bych mohl spínat jednotlivé strany s červenými konci. Šlo by jen o jednoduchou úpravu a DPS by byl plnohodnotnej pro DCC provoz :)

Že by byly funkční výstupy FA1 a 2 totožné s výstupy na reproduktor????? To je nějaké divné. Tento dekodér nemám, ale takto to asi nebude(jak by ten repro fungoval?). Že jsou výstupy FA1 a 2 na patici dekodéru proti výstupům na repro, tomu bych rozuměl.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků