Stavba vyhybek samo-domo.

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Stavba vyhybek samo-domo.

Příspěvekod Baterfly » stř 27 srp, 2008 9:04 am

Ahoj, našel jsem stránku se stavebnicemi vyhybek http://www.handlaidtrack.com/ a celkem mě to zaujalo a chtěl bych si zkusit nějakou postavit. Postup je mi celkem jasný, ale nevím jak upevnit špičky jazyku na táhlo. Oni to letují přímo na pásek kuprexitu ale nejsem si jist jestli to časem nepovolí nebo nedělá jiné problémy. Mohl by někdo poradit jak to uchycení udělat aby pak s tím nebyly problémy a poradit na co si dát při stavbě vyhybek pozor. Jedná se o velikost H0 a předem díky za rady.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod Houmr » stř 27 srp, 2008 9:43 am

No díky za super odkaz. Já tedy stavbu výhybek nepředpokládám, ale myslím si, že při jejich délce vyhybek (zřejmě pro stavbu modulů) to přímé připájení na kuprxit nevadí, pohyb v místě spoje bude minimální. Horší by to asi bylo u vyhybek pro domácí kolejiště, kde jsme délkou vyhybek dosti omezeni, tam by asi nějaký čep měl smysl, já jsem vcelku s úspěchem použil konec špendlíku prostrčený skrz táhlo a připájený k jazyku vyhybky, při opravě staré vyhybky Tillig. Pokud ti to tedy nějak pomůže 8) Do jazyku jsem musel udělat pilníčkem slabý žlábek, aby špendlík pěkně sedl na bok jazyku, přidělané to bylo ze strany, která nedoléhá ke kolejnici. Hlavička špendlíku je pak pod táhlem.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Stavba vyhybek samo-domo.

Příspěvekod PetrL » stř 27 srp, 2008 9:57 am

Baterfly píše:...ale nevím jak upevnit špičky jazyku na táhlo. Oni to letují přímo na pásek kuprexitu ale nejsem si jist jestli to časem nepovolí nebo nedělá jiné problémy. Mohl by někdo poradit jak to uchycení udělat aby pak s tím nebyly problémy a poradit na co si dát při stavbě vyhybek pozor. Jedná se o velikost H0 a předem díky za rady.

podívej se na níže uvedený odkaz. Je to sice pro TT, ale tvůj dotaz je tam zodpovězen. Po připájení jazyků na cuprextitový pásek dojde zákonitě k výraznému zpevnění celku jazyků a pásku, takže přestavník má problémy tak tuhý odpor překonat a nejspíš by časem došlo (jak správně předpokládáš) i k utržení spoje. Navržené řešení s připájenými háčky je vtipné a věřím, že i spolehlivé. http://lokopin.wz.cz/body.htm až u konce seznamu Stavba 1 - Stavba a úpravy výhybek Tillig
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 331
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod milan ferdián » stř 27 srp, 2008 6:56 pm

Stavba výhybek http://www.raw-nette.de V HO je to promenádní procházka. :D

Opraveno
Naposledy upravil milan ferdián dne stř 27 srp, 2008 7:21 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod richard0404 » stř 27 srp, 2008 7:15 pm

milan ferdián píše:Stavba výhybek http://www.raw-nett.de V HO je to promenádní procházka. :D


Nějak to nefunguje? :(
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 27 srp, 2008 8:54 pm

richard0404 píše:
milan ferdián píše:Stavba výhybek http://www.raw-nett.de V HO je to promenádní procházka. :D


Nějak to nefunguje? :(


Tenhle odkaz je blbě Milan to už opravil na http://www.raw-nette.de
:wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Baterfly » čtv 28 srp, 2008 10:03 am

Díky za rady. Zatím chci zkusit postavit jeden prototyp abych věděl co to obnáší a jestli to má smysl se stím stavět. Uvažoval jsem i o objednání šablon a přípravků na stavbu ale zatim to asi nemá smysl. Vyhybky by měli být pro vlastní systém modulovky do paneláku. Na trati dlouhý a ve stanici kratší podle typu kolejí.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod milan ferdián » sob 30 srp, 2008 10:48 am

Baterfly píše:Díky za rady. Zatím chci zkusit postavit jeden prototyp abych věděl co to obnáší a jestli to má smysl se stím stavět. Uvažoval jsem i o objednání šablon a přípravků na stavbu ale zatim to asi nemá smysl. Vyhybky by měli být pro vlastní systém modulovky do paneláku. Na trati dlouhý a ve stanici kratší podle typu kolejí.


Nejdříve si zvol ,kterou výhybkovou sestavu,chceš pro svoji realizaci.Naše československé výhybky se vyráběly ze svršku tvaru "T","A",modernější tvar S 49 a R 65.Výhybky se dělí na stupňové a poměrové.Například ,já jsem si zvolil tvar svršku "T"/6°.Výhybku JT 6°typ III,jsem upravil na poloměr 180m/1125mm.Výhybku oboustrannou nesymetrickou OT 6° poloměr 400m/2500mm (2°) a poloměr 200m/1250mm(4°) ,jsem si musel zkonstruovat,protože originál mi nesedl do používaného zhlaví,které jsem musel pro stavbu na kolejišti zjednodušit.Anglická výhybka CT 6° poloměr 200m/1250mm,tu jsem ponechal původní a úzkorozchodná výhybka JT 7° (760mm)poloměr 80m/500mm je taktéž zkonstruovaná.Na všechny tyto typy výhybek byly zhotoveny šablony.Co se týká zhotovení pražcových polí,existují několik způsobu.Já jsem právě zvolil ,ne moc vhodné řešení a to frézování cuprecu.Jelikož náš cuprec je moc tvrdostně odolný ,tupily se mi jedna frézka za druhou a z důvodu cen frézek,jsem frézování pražcových podloží zatím pozastavil.Kolejové pruty jsou CODE40.
Pro tvoji představu,na snímku máš aspoň pohled na zhlaví,jak vypadá ze sestavených výhybek tvaru svršku "T" a na jedno nepovedeno pražcové pole (omlouvám se za špatnou kvalitu snímku).Protože zatím nemám ještě zrealizované výhybky ,použil jsem pro sestavování tohoto zhlaví papírové šablony v poměru 1:1/1:160 (modul na snímku má délku 1200mm/předloha LIPOVÁ LÁZNĚ).Doporučuji prozkoumat web stránky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Baterfly » sob 30 srp, 2008 5:05 pm

Díky za nakopnutí Milane. Už jsem si sehnal podklady a studuji vyhybky. Dost mě zmátl ten svršek T a A ale už v tom mám jasno. Jen bych se zeptal konstrukce současných vyhybek je obdobná jako třeba z epochy III a IV nebo je tam velký rozdíl, myslím teda v konstrukci jazyků a tak.
Ještě se chci zeptak na způsoby výroby těch pražců z cuprexitu. Chtěl jsem na začátku si je nastříhat nůžkama na plech ale jak pak na ně při potřebě většího množství?
Jarda.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod Dan Buchtela » sob 30 srp, 2008 9:08 pm

Ahoj,
já mám u svých stavěných výhybek řešené upevnění špiček jazyků jejich připájením na ocelovou strunku ohnutou do L. Když se pak vše zabrousí do ztracena, je to zcela plynulé a přitom dokonale pevné. Délka horního zahnutého a připájeného raménka je asi 8mm.
Táhlo je pak vyvedeno dospod, kde je n něj připájena kluzná destička z kupráku. V případě potřeby pošlu foto i tohoto detailu.

Obrázek
Princip provedení není můj vlastní, ale je převzat právě od Jense Emmmermana, jehož stránky byly zmíněny jako inspirace výše a který nám jako host pražského N-kového FREMO setkání v roce 2005 právě vlastní stavbu výhybek v N-ku předváděl.
Jen pro představu - kolejnicový prut je tzv. Code 40, tedy výška 1mm. Je to pro N-kové výhybky.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod milan ferdián » ned 31 srp, 2008 5:32 pm

Baterfly píše: Ještě se chci zeptak na způsoby výroby těch pražců z cuprexitu. Chtěl jsem na začátku si je nastříhat nůžkama na plech ale jak pak na ně při potřebě většího množství?
Jarda.


Pro tvoji velikost se prodávají cuprec pražce,ale já ti neporadím kde.Kluci tento problém řeší ,že jen část pražců se použije na stavbu výhybky a potom dle vytištěné šablony,dolepí ostatní pražce ,které jsou nařezané z lišt,o správném průřezu.Dan Buchtela má větší přehled o odkazech než já.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Baterfly » sob 13 zář, 2008 4:05 pm

Ahoj, tak jsem si jednu vyhybku sletoval. Pražce jsemnakonec řezal přímočarou pilou ale ještě to neni ono. Jazyky jsem nakonec přiletoval a vypada to životaschopně a když to funguje američanům tak proč nám ne. Ještě přidám další fotky začištěné vyhybky.
Měl bych pár dotazů. Někde se psalo o tom jak se roztahují pruty od různých výrobců ale nějak to nemůžu najít. tak se ptám jaké pruty by byly nejvhodnější kvůli jejich roztažnosti.A jestli tedy mohu přilepit pražce na podložku napevno nebo je nutné pružně třeba oboustrankou?
Kamarád chce po mě postavit vyhybku UIC60 1:26,5-2500 v H0 tedy asi 108cm dlouhou. Vytyčovací schema mám ale nemáte někdo nějaký lepší podklady k této mini vexli? :lol: :lol: :lol: Předem díky.
Jarda.




Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod Yarda » sob 13 zář, 2008 6:17 pm

Baterfly: takhle nafocené to vypadá, jako že jsou kolejové pruty vyzkratované přes ty pražce... není vidět žádné přerušení měděné vrstvy na kuprextitu :?:
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Baterfly » ned 14 zář, 2008 10:12 am

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 zář, 2008 12:34 pm

Šikovný,jde vidět co chceš....
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků