Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 27 dub, 2017 7:58 am

Zdravím, na http://www.trainmania.info/clanky.html#3ose_vozy je recenze setu historických tříosých osobních vozů DR od firmy Tillig.

3ose_vozy.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 841
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod hank » čtv 27 dub, 2017 9:49 am

Trainmaniak: Já bych si ke tvé recenzi "prajských" tříosáků na tvých stránkách ještě dovolil dodat dvě věci.

1. Ty sety nejsou úplně stejné. V setu DB (a v žádném jiném) je varianta vozu se dvěma představky. Ta by měla být pro nás obzvlášť zajímavá, protože pokud je mi známo, tak jediný spolehlivě zdokumentovaný kořistní vůz tohoto typu v barvách ČSD (na profláklé poválečné fotce z Dolní Lipové v soupravě tažené strojem 365.4) je právě v takovém provedení.

2. Snad mě ing. Novák nebude chtít bít, když tu na něho vykecám, že se s ním (tj. s e-shopem TT modelář) dá dohodnout o objednání jednotlivých vozů, tzn. že není nutno kupovat celý set.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2296
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 27 dub, 2017 10:23 am

1) Hanku, díky za postřeh. Třeba Tillig ČSD verzi udělá. Ta Tebou zmíněná fotka je někde k vidění? Ač je profláklá, pro mě je neznámá. :) Máš povědomost, kolik těch vozů u nás zůstalo?
2) Aleš nikoho nebije. :) Je to hodnej kluk. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 841
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Jarda H. » čtv 27 dub, 2017 2:14 pm

Trainmaniak píše: .... Ta Tebou zmíněná fotka je někde k vidění? Ač je profláklá, pro mě je neznámá. :) ....


http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =28/273184

Fotka v pátém příspěvku odspoda diskuze (ještě že je hank tak šikovnej a sdílnej (díky hanku) :
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1457939800
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2489
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 28 dub, 2017 6:15 am

No jo, tak Fleischmann v H0 dělá(l) s jednou plošinkou a s jedním představkem a pak se dvěma plošinkami.
http://www.podjestedskymodelar.cz/manuf ... facturer=4
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 841
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod amirinda » pát 28 dub, 2017 6:44 am

já nějak nepochopil jak tyhle vozy jezdí, když mají to prostřední dvojkolí "vyosené"...

Obrázek
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 524
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 28 dub, 2017 6:52 am

Teď nevím, je-li to myšleno vážně, nebo jako joke. Apríl byl před měsícem. :) Není vyosené, je volně posuvné do stran. Tím, že vůz leží, tak se prostě vlivem gravitace posunulo dolů. V přímém úseku jsou dvojkolí v jedné řadě, v oblouku se střední dvojkolí posune směrem k vnější straně.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 841
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod amirinda » pát 28 dub, 2017 7:06 am

ne myslel jsem to vážně, fakt jsem to nevěděl :-( dík :P
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 524
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » pát 28 dub, 2017 7:20 am

Tak příště doporučuji číst recenzi pozorněji. I když se týká jiného typu vozu, princip posuvu středního dvojkolí tam zmíněn je v souvislosti s rourami od hajzlíku.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 841
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Ferda » pát 28 dub, 2017 7:46 am

Jen pro doplnění:
Stejný princip je užíván i u reálných vozidel.
Například naše milá známá "Rosnička" T334 má prostřední nápravu také posuvnou (tuším o 35 mm).
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1572
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod hank » pát 28 dub, 2017 9:18 am

... a slavné Gölsdorfovy pětikoláky (u ČSD 524.0 a 523.0/524.2) měly příčně posuvnou 2. a 4. nápravu, také řádově o desítky mm.

U některých modelů 3nápravových vozů se to někdy řešilo také odstraněním okolků u střední nápravy. A docela podrobná diskuse k tématu je např. tady:
viewtopic.php?f=4&t=10293&start=15#p202533
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2296
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod Polabský » pát 28 dub, 2017 1:22 pm

amirinda píše:ne myslel jsem to vážně, fakt jsem to nevěděl :-( dík :P



:shock:
Polabský
 
Příspěvky: 472
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod zmar » sob 29 dub, 2017 11:18 am

hank píše:... a slavné Gölsdorfovy pětikoláky (u ČSD 524.0 a 523.0/524.2) měly příčně posuvnou 2. a 4. nápravu, také řádově o desítky mm.

U některých modelů 3nápravových vozů se to někdy řešilo také odstraněním okolků u střední nápravy. A docela podrobná diskuse k tématu je např. tady:
viewtopic.php?f=4&t=10293&start=15#p202533


Nejen u modelů. I skutečné parní lokomotivy dřív mívaly okolky u vnitřních dvojkolí zmenšené nebo úplně vynechané. Tříkoláky i čtyřkoláky.
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod RSC » sob 06 kvě, 2017 5:38 pm

Mám tento typ vozů v provedení kpev, které mi přijde velmi atraktivní a neodolal jsem. Spolu se zelenou 01 a služebním 3osým vozem kpev se mi tato souprava velmi líbí. Přidám časem fotku.
Konstatuji také, že natáčení náprav také moc nerozumím (zvažuji, že ji disperzí znehybním) a musel jsem rovnat plechy v tomto uchycení nápravy a srovnání celého uložení nápravy i s plastem. Také jsem musel rozchodit kinematiku jednohu vozu, kde to úplně nechodilo.
Každopádně je to pěkný model.

A čsd verze stejně bude. Já o tom nepochybuji. Určitě si čsd verzi koupím, ale ta kpev je tak nějak pro mne stejně hezčí...

Zde jsou k nahlédnutí slíbené obrázky k.p.e.v. "provedení" těchto vozů spolu se zelenou 01kou - viewtopic.php?f=1&t=9860&p=218462#p218462
Naposledy upravil RSC dne pon 08 kvě, 2017 7:19 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 238
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

Příspěvekod RSC » sob 06 kvě, 2017 5:42 pm

Trainmaniak píše:No jo, tak Fleischmann v H0 dělá(l) s jednou plošinkou a s jedním představkem a pak se dvěma plošinkami.
http://www.podjestedskymodelar.cz/manuf ... facturer=4


Já bych také uvítal H0 ceny u tohoto modelu. U mnohých TT modelů vůči H0 mi přijdou tak nějak drsnější.
Navíc se mi líbí třeba filosofie roco, kdy je forma již zaplacena ceny modelů často výrazně klesají...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 238
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník