sidlo píše:Rudolf píše:V tomto sporu je myslím ale klíčové to, že udělat to rozměrově špatně stojí stejně jako udělat to rozměrově správně. A to asi ten hlavní problém (pokud nebudeme řešit levné motory atd...).
V tomto sporu se mnoho lidí dopouští klíčové chyby. Totiž udělat to rozměrově správně je hodně drahé. Znamená to udělat prakticky finální 3D model. Potom to dát na posouzení někomu jinému než konstruktérovi (ten sám po sobě nic nezkontroluje) aby to pečlivě zkontroloval. Nechat opravit nalezené chyby. Udělat nový finální 3D model. Nechat to zkontrolovat někomu jinému. Znovu celý proces zopakovat. Po několika cyklech odstraníte většinu vad. A po celou tu dobu přípravy musíte všechny platit. Ve výsledku to budou mnohem větší náklady. A model bude tak drahý, že ho nikdo nezaplatí.
Abych nevyvolal další flame. Samozřejmě to neplatí pro ty co mají 3D skenery, parametrické CAD programy, konstruktéry co se nemýlí, model si oměří na skutečné lokomotivě a všechno to dělají z dobré vůle a nechtějí za to zaplatit.
Položím otázku znova!
Třeba se i dočkám odpovědi.
Na to aby model měl správnou rozteč nárazníků je potřeba zaměstnat o kolik lidí více???
O kolik by se prodražil finální výtvor MTB?
Bylo by to tak razantní zdražení že by byl model neprodejný?