sidlo píše:A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?
Dobrá otázka , co myslíš, od oka?
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
sidlo píše:A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?
lahva píše:sidlo píše:A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?
Dobrá otázka , co myslíš, od oka?
lajblt píše:Ohledně návěstidel:
pochopil jsem, že budou použita mechanická návěstidla. Při rychlosti 40 km/h v celé stanici bych udělal osazení podle obrázku. Odjezdová návěstidla jen dvě na každém zhlaví (každé pro jednu skupinu kolejí, odpovídající příslušné trati). Seřaďovací návěstidla jen u výjezdu z výtopny a pro povolení posunu na vlečku. V mezilehlé stanici na "lokálce" jen jedno skupinové odjezdové návěstidlo na každém zhlaví. A i tady se předpokládá 40 km/h v celé stanici, jinak by návěstidla musela být dvouramenná (nebo by mohlo být vjezdové návěstidlo světelné ž-z-č-b-ž, ovšem bez rychlostní soustavy - i takové kombinace se vyskytovaly). ...
lajblt píše:Když se ovšem na plánek podívám blíže, zaráží mě, že takto velká stanice, dokonce s výtopnou, má pouze 3 dopravní koleje - pro lokálku dokonce jen jednu, což bude poněkud komplikovat provoz.
lahva píše:pro zpestření ... na vycentrování rámů jsem si nechal vyrobit pár čepů podle známé předlohy ... vůle 0,05mm je snad dostatecna
Brejla píše:lahva píše:pro zpestření ... na vycentrování rámů jsem si nechal vyrobit pár čepů podle známé předlohy ... vůle 0,05mm je snad dostatecna
Já rámy spojuji takto:
http://maluch.rajce.idnes.cz/Ramy/#SPOJRM.jpg
Čep je z kulatiny průměr 8h8, na koncích vyřezány závity M8, pouzdra z kulatiny průměr 20mm, provrtáno a vystruženo na průměr 8H8. Při montáži rámy svěrkami staženy k sobě, vyvrtána díra 11,5 (vrták jí trochu rozhodí), pouzdra potřena epoxidovým lepidlem a natlačena do děr. Následně vložen čep a staženo normálními maticemi, případně postupně při vytvrzování lepidla dotahováno. Po vytvrzení lepidla matice nahrazeny samojistnými.
lahva píše:Nevím, možná byly moje obavy zbytečné, nikdy jsem nic takového nespojoval ... velikost a váha rámů může dát dost silnou páku, tak jsem nechtěl použít něco, co bude zároveň středící a spojovací prvek.
Brejla píše:Já používám rámy 1,8x1,8m a je jich v řadě spojeno 5 až 6. Kolejiště má tvar písmene E (obvodový rozměr 9x10,8m), takže jsou i rohové spoje ve dvou rovinách. V každém spoji mám 5 svorníků.
Radek Strnad píše:No já bych tu rotundu trochu pootočil do středu a to uhlí bych dal z druhé strany. Za tou rotundou ti to docela zanikne a vlastně ani pohled na mašiny stojící uvnitř, v této poloze není optimální. Když to přehodíš, tak budou vidět jak spinkající mašinky v rotundě, tak i detaily zauhlování.
Sandy píše:Divím se, že se s "hanlivými" připomínkami jestě nepřihlásil místní "guru". Podle mne celé to depo patří do pravého zadního rohu....
Radek Strnad píše:To uhlí jsem bral podle předposledního obrázku. Ale i tak si myslím, že pootočit by to šlo. Alespoň o ten jeden paprsek. Volná kolej by tedy byla před rotundou(z pohledu diváka). Admin. budovu bys mohl dát z druhé strany nebo vlastně kamkoliv. Je to kus plastu a dá se to lehce upravit. Podle mě je důležitější vidět do rotundy a mít do ní dobrý přístup, než mít vidět v podstatě nezajímavou a statickou adm. budovu.. Můžeš si tam třeba i vymodelovat vnitřní zařízení. Také tam občas budeš muset vyčistit koleje. Když bude špatný přístup, budeš muset udělat odnímatelnou střechu. Ale je to tvá volba. Na svém kolejišti, bych to takto nestavěl.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků