UncleFardy píše:Morisi, když to dělám z kolejových prutů, tak musím řešit fixaci kolejiva tak, aby se mi oblouk nikde nezlomil a byl krásný plynulý táhlý. Předpokládám tedy, že postup je tento:
1. Nastavím si kolejivo nasucho, tj. položím ho na korek a zafixuju špendlíky. Když je to ok tak
2. Vezmu koleje, nanesu zespod lepidlo, přiložím na korek a mám dost času na to, abych zase napasoval krásný plynulý oblouk, který zafixuju. Lepidlo nezaschne hned, jako vteřiňák. Zatížím a nechám zaschnout, je to tak?
Tohle se mám učit třičtvrtě roku, nebo si myslíš, že to dám na první dobrou? HSŠ má odhadem tak do 20 m kolejiva, staniční koleje mají cca 4 m a jsou tři. Já myslím, že pro partu tří lidí je to na sobotu a kousek neděle... Co ty na to?
Další víkend by se to mohlo na hranicích modulů rozřezat a zapojit a třetí víkend by se zapojovaly výhybky, nemyslím víkendy za sebou, jen dělám návrh reálné časové náročnosti. Máme 5 výhybek, pravda, jedna z nich je trojcestná, a jejich zhotovitel nám to "šíleně zkomplikoval" tím, že pruty na nich nařezal tak, jakoby šlo o dvě výhybky za sebou. Z elektrikářského hlediska z nich odstranil tu zapeklitou trojcestnost
Před těmato třema víkendama by mohl být přípravný víkend, kdy by se navlékly pruty, nařezala správná délka kolejí, atd atd...
Je v mé úvaze něco špatně?
A co tak položené koleje fixované špendlíky fixovat zhora vteřiňákem jak to děláme třeby my. Cca každých deset cm na rovině, v oblouku doporučuji vzdálenost zkrátit.....Do štěrkování to vydrží