od TTmili » pon 16 led, 2017 9:25 pm
No někde se někdo ptal na rozdíly mezi ČD 380 (109E), ZSSK 381 (109E2) a DB 102 (109E3). Mezi 380 a 381 snad zvenku rozdíly nejsou, dokonce i po mechanické a elektrické stránce by lokomotivy měly být z velké části shodné, jen 381 je omezena na rychlost 160km/h, je vybavena ETCS a naopak postrádá německé zabezpečovače. Také si nejsem jistý zda se na ní dodatečně prováděly úpravy za účelem snížení aerodynamického hluku a odporu (jiné zakrytování okolo nárazníků a stupače, nové stříšky před houkačkami, plochá madla a možná ještě něco).
Německá 109E3 je podstatně změnená jak zvenku, tak uvnitř. Již se nejedná o 3-systémový stroj, maximální rychlost zůstala 200km/h. Vzhledem k požadavku na zvětšení stanoviště má stroj menší a jinak uspořádanou strojovnu, sběrače posunuté mimo osu podvozku a otočené klouby ke středu lokomotivy, má pochopitelně jen německé zabezpečovače (a možná ETCS?). Další podstaté změny jsou u vstupních dveří na stanoviště, zakrytí nárazníků, jiné schůdky do lokomotivy, jiná mechanická "bižuterie" na podvozcích (za zmínku stojí mimo jiné použití brzdových zařízení Dako-CZ namísto Knorr u našich strojů).
No a strojů je pokud mě paměť neklame fyzicky existujících určitě 25 (20 ČD, 2 ZSSK, 3 DB), na dalších 3 kusech se pro němce se ještě asi pořád pracuje, nebo některé možná už taky jezdí, to nějak netuším.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?