Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:14 pm

Kamarád má velké množství vojenské techniky, kterou chce vagónovat na železniční vozy. Máme postavené modely od „Malé železnice“ a to vozy řady Res a zakoupené vozy Nsk od firmy „Čstrain“.
Nebudu přeměřovat vozy a ani kolovou vojenskou techniku. Budu brát jen model vozidla, a zda se vejde na model železničního vozu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:19 pm

První model je Praga V3S, který se tam v pohodě vejde.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:24 pm

Další modely jsou Tatry T 111 a T 141, které se tam také vejdou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Na detailních fotkách to opravdu je natěsno. Ale při sklopených klanic to lze vagónovat.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:33 pm

Problém nastává u T138 a T148. Zde už je tatra natěsno. Vadí zrcátka a různé nástavby.
Klanice se musejí sundat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne sob 14 led, 2017 4:33 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:38 pm

Stejný problém je u vozu LIAZ. Zde už vadí celá skříň.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:45 pm

Nejhorší problém je u Tatry T813 a T815.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Prostě model nemůže mít žádnou plachtu. Plachta má moc velkou tloušťku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne pát 20 led, 2017 9:12 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 1:51 pm

A úplná katastrofa je podvalník P50.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Podvalník se vejde natěsno na plošinový vůz od Bramose.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 2:38 pm

Kamarád mně informoval, že spojovatelské a radiolokační vozy na vozech ZIL a Ural mají také problém. Jsou tam natěsno. Pokud je část výstroje zavěšená a oplachtovaná plachtou na skříni, tak se tam model už nevejde bez sundání klanic.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod hank » sob 14 led, 2017 4:53 pm

Potřeby armády byly důvodem, proč se ČSD dodávaly vozy Pao a Px o ložné šířce 3100 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 5:49 pm

hank píše:Potřeby armády byly důvodem, proč se ČSD dodávaly vozy Pao a Px o ložné šířce 3100 mm.


Ano, na vozy Pao, Px a Pxx se vagónovala většinou vozidla pásová nebo vozy a stroje, které mají větší hmotnost. Vozidla kolejová jsou většinou vagónována na vozy Res.
Vagónování je čelní.
Obrázek
Nebo boční.
Obrázek
Popřípadě je část nákladu uložena jeřábem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod hank » sob 14 led, 2017 7:26 pm

Je to sice OT, ale odkud a ze kdy pochází ta fotka OT BRDM-2 s číslem 421? Tady - jestli dobře vidím - sice už nemá kulomet, takže to bude asi po roce 1993 (v Kuvajtu je ještě měly), a vytyčovací praporky jsou odstrojené, ale když jsem sloužil v letech 1979-80 u libereckých chemiků, tak jeden z našich provozních BRDM-2rch u 113. roty radiačního a chemického průzkumu měl číslo 421... Docela by mě zajímalo, jestli je to stejný stroj.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod mnitka » sob 14 led, 2017 8:15 pm

hank píše:Je to sice OT, ale odkud a ze kdy pochází ta fotka OT BRDM-2 s číslem 421? Tady - jestli dobře vidím - sice už nemá kulomet, takže to bude asi po roce 1993 (v Kuvajtu je ještě měly), a vytyčovací praporky jsou odstrojené, ale když jsem sloužil v letech 1979-80 u libereckých chemiků, tak jeden z našich provozních BRDM-2rch u 113. roty radiačního a chemického průzkumu měl číslo 421... Docela by mě zajímalo, jestli je to stejný stroj.


Znojmo
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1223
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 9:13 pm

Hank - VÚ 9108 Znojmo vagonování 1988/89.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod hank » sob 14 led, 2017 9:33 pm

mnitka, Tempotaxi: Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 led, 2017 9:43 pm

Vagonování PMS 151.žpr Bechyně http://pontonyr.rajce.idnes.cz/2006_unor_Vagonovani_PMS_151.zpr_Bechyne/
Vagonování 3194 - trolejbusu http://trolejbusobecny.rajce.idnes.cz/Vagonovani_3194_-_Komplet/ Postup při vagonování.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků