od UncleFardy » čtv 12 led, 2017 9:27 pm
Probírali jsme s kolegou vlastnosti samolepicího kartonu, dohodli jsme se, že ještě jednu sadu necháme tak. U jednoho vozu se střední klapkou doplním ze zásob kování a půjde na nástřik. U vozu se středníma dveřma se nám vloudila chybička, uprostřed dveří máme jen jeden trámek, takže si vyzkouším jak snadno/nesnadno se po několika dnech odlepuje trámoví, které bude nahrazeno opravenou verzí. Do spodních krajních rohů boků skříně budou přidány obdélníčky imitující přečnívající čelníky. A doladí se o desetinky milimetru některé rozměry, aby vše dokonale padlo k sobě. Tomuto experimentu předcházela jakási rešerše podkladů a fotek s cílem udělat to dle skutečnosti, což není tak jednoduché. Výkresy mám dva - vůz z Lužné a výkres z přílohy knihy Lokomotivy ÚTD, fotek mám taky několik - řada jich byla prezentována zde na diskusi či na K reportu, některé jsem si v dávné minulosti povystřihoval z různých časopisů, a vůz se širokými rozsochami je v jednom čísle Světa železnice. No, je to guláš všeho možného. Nejvíc jsme se natrápili s tím jak a kde jsou ukotveny šikmé vzpruhy dole v rohu skříně a nahoře v rohu se středními dveřmi, jaká je světlá šířka středních dveří (cca 1300 mm alternativně cca 1500 mm), zkrátka co kus, to něco jiného. Což je jasné, stavělo se to desítky let v různých vagonkách pro různé provozovatele. Tak jsme dali dohromady čtyři verze - střední dveře a plošinka s brzdou a bez bez plošinky, čela TT, dále střední dveře bez plošinky a čela TT se šikmýma výztuhama, všechny tři s dveřmi cca 1500 mm širokými, a nakonec střední klapka 1300 mm a čela TT, bez plošinky. Druhá pokusná várka bude věrnější svým předlohám. Při moření podlahy z překližky palisandrem-mořidlem prý má překližka tendenci se kroutit. Uhlák je ale fakt maličký, tak snad to stěny udrží pohromadě, navíc zespoda je ocelový plech jako závaží. Mám teď připraveno na nástřik 10 uhláků od MŽ a tyto dva tu soupravu krásně zpestřují, jsou vyšší, kratší a širší, o něco, začíná to vypadat realisticky. Trubkové nárazníky jsou provizorium, nejsou přilepeny ale jen zasunuty, lze je snadno vyndat, v budoucnu budou nahrazeny čtyřpatkovými, hotové vozy dostanou loukoťová kola a nakonec popis ČSD. A pomalu spěji k řešení spřáhel - zatím vedou "pevná" spřáhla od Modelů mašinek, imitující hák a šroubovku, pár si jich objednám a uvidím. Uhláky jsou krátké, oblouky na modulových setkáních jsou s rozumnými poloměry, takže vozy žádnou kinematiku nepotřebují. Navíc toto řešení umožní, abych překonal moji noční můru-sestavení leptaného brzdoví od pana Lepieše pod vůz s plošinkou. Doufám že to nebudu dělat osm hodin jak budku od DK model....