Nebudu plevelit vlákno o novinkách 2017 a na dotazy o reklamním videu odpovím zde.
sidlo píše:Nevím, zdali by se mi chtělo stavět kolejiště pod podmínkou, že ho nesmím nikomu ukázat.
Základní díl kolejiště o rozměrech 5x1,8m vznikl na přelomu 70. a 80. let a z nostalgických důvodů zůstal v původním stavu (kolejivo Pilz, posyp pilinami atd.), pouze byla provedena digitalizace a segment je bez problému sjízdný, jen moderní nezkrácené vozy vypadají na tehdejších radiusech trochu divně.
K němu byly postupně, jak čas a prostorové možnosti dovolovaly, přistavovány další segmenty a dnešní tvar má podobu písmene E se čtyřmi "příčkami" o vnějších rozměrech 10x9m (všechny segmenty dodržují šířku 1,8m, uličky mezi 0.9m).
Toto kolejiště vždy sloužilo pro potěchu rodiny a přátel a v žádném případě nebylo cílem se s ním někde chlubit.
A k tomu reklamnímu videu: To vzniklo na základě návštěvy pracovníků vývojového oddělení automobilky, pro kterou stavíme robotizované výrobní linky u nás ve firmě a při cestě na přátelskou domácí grilovačku po úspěšném obchodním jednání. Při chůzi kolem objektu je zaujala za oknem vnoučata prohánějící vláčky na kolejišti a shodou okolností měli v soupravě i staré vozy z NDR s naloženými trabanty. Po vstupu dovnitř a zjištění, že na posledním segmentu je rozestavěný terminál automobilky s expedicí nových aut, byl nápad na světě.
Marketing firmy ho odsouhlasil, jejich PR dodalo po dohodě 2 lokomotivy, 35 vozů na dvě soupravy a odpovídající počet automobilů+další auta na skladovací plochu (těch aut dodali 400 kusů).
hummus píše:Fakt by mě zajímalo proč by na svém reklamním kolejišti používala automobilka vagóny (přepravníky aut ÖBB Roco 47125), které automobilky k přepravě po železnici nepoužívají. Navíc v případě, kdy má stejný výrobce k dispozici vagóny, které se běžně používají.
A teď pro rýpaly: Všech 35 vozů je z jedné serie a mají stejná čísla
Tento typ vozů a na něm naložená auta vyšel při detailních kamerových záběrech lépe než obvyklé vozy typu Leks nebo jejich obdobná dvojčata. To, že jsou to vozy určené spíš do expresů na spolupřepravu aut při jízdě na vzdálenou dovolenou nehrálo příliš velkou roli. To, že si někdo myslí, že je dobrý modelář a vyzná se v železnici ještě neznamená, že má alespoň nějaké základní znalosti z oblasti reklamy. Tam to chodí prostě trochu jinak a pochybuji, že nový majitel auta ví, čím bylo jeho auto převezeno od výrobce k dealerovi.
Lokomotivy musely být 1x "rekordní" Taurus pro naloženou soupravu se sportovními automobily a 1x Taurus Mozart pro prázdné vozy (toho rekordmana u sporťáků jsem chápal, toho Mozarta u prázdných už méně-zřejmě očekávání koncertu
. Při míjení na dvoukolejce samozřejmě na sebe museli blikat a houkat.
Pokud by se našel odborník na logistiku a divil se, že na soupravě naložené ve výrobním závodě jsou namíchána auta vyráběné na různých kontinentech, tak chyba není na vašem přijímači, ale byl to požadavek firmy (toto by v reálu bylo možné pouze při soupravě naložené na centrálním expedičním skladě).
Větší část nákladu aut je polepena ochrannými foliemi s logem automobilky na střeše. V reálu se samozřejmě používají jednobarevné ochranné folie.
Podobných reklamních úletů je tam ještě několik, ale když si jen zkalkulujete, že to všechno by se nakupovalo za katalogové ceny a po natáčení nám všechno zůstalo jako "propagační předměty", tak se přijetí jistých podmínek snad dá pochopit. A po reakci některých místních "odborníků na všechno" se nedivte, že nemám zájem cokoliv prezentovat.