Plan kolajiska X

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milanbobo » stř 24 úno, 2016 2:53 pm

Velice pěkně bitelně (udrží dvě děti) udělané kolejiště s možností využití i se zbytků dřevotřísky. Líbí se mi využítá stará kuch. linka pod kolejištěm a prostor nad to já nemám :mrgreen: Fakt pekné !!!!!!!!!!
milanbobo
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 11 lis, 2011 6:46 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Tomáš » stř 24 úno, 2016 4:00 pm

milanbobo píše:Velice pěkně bitelně (udrží dvě děti) udělané kolejiště s možností využití i se zbytků dřevotřísky. Líbí se mi využítá stará kuch. linka pod kolejištěm a prostor nad to já nemám :mrgreen: Fakt pekné !!!!!!!!!!


Děkuji. (s materiály MDF,DTD a OSB zde opatrně,na to jsou tu někteří citliví :mrgreen: ) Ano jak jsem psal mockrát,pokud se použije dostatečná síla 15,18mm a kolejiště nestěhuješ 2x do roka není problém. Řezání,vrtání broušení lepení vše ok. Dostupnost a taky cena je výborná.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN00011.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Vaclav86cz » stř 24 úno, 2016 6:23 pm

Tomáši:
To bude vždycky problém kolejiště. Pokud na něj nemáš dostatek místa a neděláš námět, který ho nepotřebuje (například vlečka ve fabrice, i když i zde je to zavádějící).
Proto jsem se vydal cestou modulů a domácí kolejiště odpískal. Zde si můžeš udělat stanici s reálnou délkou kolejí a vyhybek a s pravím přepočtem poloměrů oblouků.
Uznává, že udělat dvojitou kolejovou spojku, která je na jedné straně místo výhybek zakončená angličanem není jednoduché, ale uspoří to místo a byl to důvod, proč to bylo použito i v Moravských Bránicích. A kdyby jsi ho použil, tak by jsi zase dokázal udělat o trošku delší to nádraží. No co už. Tak třeba příště :-)
Starý most ani neměl tak omezenou nosnost celkovou jako spíše nosnost na nápravu. Proto bylo nasazení těžkých lokomotiv vyloučeno. Problém, který ovšem most měl bylo nestabilní podloži a to hlavně na krumlovské straně. Rychlost přes most byla 30 a u vozů třídy přechodnosti 3 dokonce myslím 20. A jak říkali kolegové, tak když jsi na něj najel, tak jsi měl pocit, že se ten most vlní a že pořád někam uhýbá... Nicméně právě jeho technický stav a nestabilní podloží byl důvodem k vytvoření nového mostu. Přes ten se jezdí traťovou rychlostí 60 km/h. Já si dokonce ještě pamatuji dobu, kdy ze starého mostu bylo odděláno pouze první, respektive část prvního pole směrem na Hrušovany. Ten objekt, co je za mostem je bývalí tábor pro děti železničářů. Podobný tomu co je na Prudké. A protože bylo potřeba tam ty děti a nejen je dopravovat, tak je tam docela obstojné nástupiště z betonových panelů. Dokonce jsem někde četl, že tato zastávka měla jednu dobu název Němčice. Nicméně pro dopravu obyvatel této vesnice snad ani nesloužila. Jeden z kolegů vzpomínal, jak vezl děti z tábora a na M286 mu spadly klínové řemeny na pohon dynamostartu a kompresoru. A tak je asi 3/4 hodiny na tom mostě nasazoval :-) O vyhybně za mostem nic nevím. Zkusím se zeptat zasvěcenějších ale asi tam nebyla. On docela mate ten prostor kolem tratě a všude to vypadá, jako kdyby tam bylo místo na jednu kolej. Což je taky pravda, protože ač je trať jednokolejná, tak veškeré pozemní práce byly dělány na dvoukolejnou trať. Takže asi proto to mohlo vypadat, že za mostem by byla vyhybna. Nicméně do Moravského Krumlova je docela táhlé stoupání (promile z hlavy nevím) a tak je možná pravděpodobné, že i kdyby most zvládl více unést, tak by to lokomotiva, která je schopna jet přes ten most, v rozumném čase stejně nahoru nevyvezla...
K použití materiálu MDF, DTD, OSB a jiných dřevěných, nebo dřevovláknitých. Pokud použiješ rozumnou tloušťku a nebudeš ten materiál dlouhodobě vystavovat mokru a velkému vlhku, tak je to v pořádku. Ať si říká kdo chce co chce. Pořád je to dřevo a má docela obstojnou pevnost v tahu, tlaku i ohybu. Já osobně spíše nechápu lidi co dělají kolejiště pouze z polystyrénu. A tím myslím co dělají podloží pod kolejemi a další nosné prvky z tohoto materiálu. A to ať už jde o klasický a nebo třeba styrodur, který je daleko pevnější, než klasický polyš. Někteří tomu říkají pokrok. Já tomu říkám vyhozený čas a peníze a nejednou jsem se přesvědčil, že tento směr i přes sebelepším opracování není ten správný. Naposled při tvorbě jednoho nejmenovaného kolejiště s nádražím pro jedno nejmenované muzeum ve stověžatém městě. Smyčka, který nebyla ve stejné výšce byla položena na polystyrenu a dělení rámů nebylo dřevem, ale mezerou... No nakonec co vím, tak jedna strana už má překližkové podloží pod kolejemi a uvažovalo se i o druhé straně... Ale asi, jak jsem se onehda dozvěděl, jsem zabedněnec a nevidím tu výhodu v použití polystyrenových nosných konstrukčních materiálů...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » ned 13 bře, 2016 3:21 am

Jak dopadlo to kolejiště, co je v úplně prvním příspěvku tohohle vlákna?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » ned 13 bře, 2016 2:50 pm

freekey píše:Jak dopadlo to kolejiště, co je v úplně prvním příspěvku tohohle vlákna?

To se neví.Je soukromé.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » ned 13 bře, 2016 3:02 pm

A plánek je i nadále neveřejný?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » ned 13 bře, 2016 3:04 pm

Ano.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod freekey » ned 13 bře, 2016 3:24 pm

A předpokládá se někdy jeho zveřejnění?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » ned 13 bře, 2016 4:10 pm

Svolení není a nebude.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » úte 01 lis, 2016 4:13 pm

Vážení kolegové,modeláři,
to že občas hodím sem tam skicu,neznamená,že vše se vrátilo zpět do starých kolejí.To je omyl.Nadále je zastaveno navrhování a kreslení plány kolejišť.Proto nejsou ani ty avízované publikace na letošní Vánoce.
Jsem rád,že se na mne obracíte s prosbou nebo žádostí,ale bohužel,musím nadále odmítat.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pon 09 led, 2017 4:36 pm

Menší pokus.Pro ty co rádi jen krouží :P .Milan
Přílohy
RozmarýnekI.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod petrh » pon 09 led, 2017 5:49 pm

Ze by? Krasny pockn v novem roce:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MkTT » pon 09 led, 2017 6:21 pm

Moc hezké dětské kolejiště. Už je v galerii jako Rozmarýnek I :) .
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 led, 2017 5:51 pm

Jen TESTY :!:Skryťák je společný pro všechny kolejiště. Milan
Přílohy
Test 1 – kopie.jpg
Test 2 – kopie.jpg
Test 3 – kopie.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod mizl » stř 11 led, 2017 9:18 pm

Že by Milana začali svrbět prsty ?? :mrgreen:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků