[quote="hopeter"]Kuehn nebo Tillig je v pohodě obojí. Tillig má širší sortiment a Kuehn zase lepší výhybky. Je možná i kombinace Tillig/Kuehn.
U Kuehna jen pozor na vozidla se starýma kolama , mají vysoké okolky a na nízkém profilu kuehna vyskakují ( hlavně na výhybkách ).
Kusovky používám co nejméně , prakticky jen na krátké úseky mezi výhybky. Určitě je výhodnější použít flexi koleje a u tilligu je sestavit z prutů a pražců.
Hlavně kvůli ceně ale taky čím méně spojů tím lépe a může se i ošidit geometrie kde to přesně nevyjde.
Šablony není problém si nakreslit sám podle geometrie na netu a určitě jsou někde i připravené k tisku. Tillig je určitě na lokopinu a kuehn nevím.
Přestavníkům je celkem jedno jaké je kolejivo. Záleží jen na průměru dírky pro brko. Pozor pokud bys na kuehna použil elektromagnetické přestavníky tillig nebo roco ( pasují na úchyty výhybky ) tak musíš vyndat tu pružinku co drží jazyky výhybky v krajních polohách. Jejich slabé magnety to nepřemůžou. MTB to utáhnou jen musíš dát místo toho silného "polena" brko z drátu průměr 0,6 mm a přestavit přestavník na nejmenší zdvih ( dle návodu )[/quote
Díky, asi tedy zůstanu i Tilligu.