Tak po dlouhé době AHOJ!
Pomalu nám začíná podzim a tak započala modelářská sezóna. Trochu jsem zase pokročil na tomhle krasavci a něco jsem nafotil.
Jako první bylo stočení kotle, z boku jsem nazačil nýtování. Ano, vím že nýty končí vpředu s koncem válcového kotle, ale pro jistotu jsem nýty protáhl až k dýmnici s tím, že po rozdělení těhle dvou částí přebytečný nýty ubrousím.
Jako další bylo vysoustružení "kroužků" tvořící čelo dýmnice a trubkovnice z bronzové kulatiny. Do trubkovnice jsem potom vyfrézoval jednotlivé díry. Díry rozhodně nejsou přesně podle reálu. Základ jsem vzal z fotek a zbytek jsem udělal podle dokumentace a fotek co jsem našel na internetu. Teď mám vyrobený základ pro přehřívačovou hlavu (říkám to správně?
). Do tý vyvrtám díry, vypiluju do potřebnýho tvaru a připojím k ní přehřívačový trubky. Akorát se rozhoduju, jestli má cenu dělat všech 66 trubek, protože by byla vidět jenom jedna, max. dvě řady a to předtím bude ještě dyšna a jiskrojem.
Co se týče pojezdu lokomotivy, tak jsem se rozhodl, že model chci rozhodně pojízdný. V sobotu jsem se na burze v Opletalce seznámil s panem Fule. Jsem domluvený na tom, že mi objedná kompletní pojezd od firmy Roco z lokomotivy BR52. Když už jsem tam byl, tak jsem rovnou koupil za velmi slušnou cenu potřebné nápravy a běhoun. Jakmile pojezd dorazí, tak začnu pomalu dělat skříňový kotel, budku a zároveň celek pasovat na pojezd. Pak by následovala úprava tvaru parních válců a rozvodů.
Jako takový bonus přikládám fotky již vyrobeného čelníku a žebříku který přijde zavěsit na madlo u ochozu z levé strany. Všechno je vyřezaný a sletovaný z kusu mosaznýho plechu. Ten žebřík byl na zbláznění, když hrot pájky je pomalu jednou tak velkej
Zbytek fotek je na rajčeti, tady je odkaz:
http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/Radek
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC