od radeksindy » ned 27 lis, 2016 2:58 pm
Jeryk: Nevím odkud jste podobné informace čerpal, ale je to celé nesmysl. V době před rokem 1918 byly dvě třetiny vozů pro přepravu piva majetkem pivovarů a přibližně třetina byla vypůjčena od půjčoven železničních vozů. Na našem území (resp. na území Předlitavska) působily zejména ÖEVA a EELG (obě se sídlem ve Vídni), velmi malá část vypůjčených vozů pocházela od Ung.ELG nebo CAIX (sídla v Budapešti a Bruselu). Drtivá většina vozů na pivo byla půjčena od ÖEVA, možná by se našel i nějaký od EELG. Po roce 1923 došlo k výrazné změně a ministerstvo uvádí už jen pouhých 8 vozů pronajatých našim pivovarům, zbytek byly vozy vlastní, tedy v majetku pivovarů. V Plzni se nacházely dílny na opravu pivovarských vozů patřící Měšťanskému pivovaru (Prazdroj), který měl souhlas ministerstva železnic pro opravy vozů vlastních a sousedního Prvního akciového pivovaru (Gambrinus). Vozy jinak docházely do různých dílen podle smlouvy majitele vozu se státními drahami.
Jakékoli zaměňování vozů nebylo možné, každý vůz byl řádně registrován, jakékoli změny nápisů byly schvalovány ministerstvem. Bez souhlasu ministerstva nebylo možné jen tak přemalovat vůz. Šlo by pouze v rámci jednoho pivovaru změnit nápis na voze z jednoho schváleného na jiný schválený vůz.