H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod HonzaM » úte 08 lis, 2016 8:21 am

U svého kolejiště mám u nádraží stejného rozsahu na obou stranách dvojité kolejové spojky. Jde nejen o možnost z kterékoli koleje v nádraží vyjet na pravou traťovou kolej, ale také možnost z pravé traťové koleje vjet na kteroukoli kolej v nádraží. Na svém kolejišti mám u druhé stanice pouze jednostranné kolejové spojky a provozně mi to chybí a teď je budu pracně dodělávat. Je totiž škoda když není možné z pravé traťové koleje vjet na nejdelší kolej v nádraží. Je ovšem jasné, že na daném prostoru je v H0 problém udělat dvojité kolejové spojky a zároveň mít v nádraží koleje délky na něž se vejde víc než mašina se dvěma rychlíkovými vozy. Doporučil bych edysovi navštívit setkání všech třech velikostí a udělat si obrázek o tom, jaká vozidla je možné pořídit v tom kterém měřítku a jak dokonalou krajinu lze vytvořit třeba i v N-ku. Pokud by si chtěl udělat obrázek o tom co lze vytvořit v N-ku, může se přijít podívat na setkání naší sekce ve dnech 17. - 20.11. v Roudnici na Labem. Před rozhodnutím o měřítku je potřeba si ujasnit priority, jako ve všech oblastech života je potřeba dělat kompromisy. Je jasné že v H0 budou detaily nejdokonalejší, ovšem za cenu menších možností pokud jde o variabilitu vedení tratí a kratších vlakových souprav, zatímco v N-ku je sice detailů méně, ale není problém udělat velmi zajímavou trať a vozit soupravy o reálném počtu vozů. Takovou Telgártskou slučku (viz příslušné vlákno v této diskusi) by v podmínkách normálního bytu nebo obytné budovy bylo nereálné postavit. Mám kamaráda který má N-kové kolejiště v místnosti 6 x 5 m a sledovat provoz je zážitek, třeba takový nákladní vlak o třiceti vozech...
Pokud jde třeba o zmíněnou točnu, je dobře si také ujasnit, které období má být modelováno, točny byly potřebné v provozu parních mašin a v dnešní době se nepoužívají nebo byly zrušeny.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4088
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Brejla » úte 08 lis, 2016 8:42 am

HonzaM píše:Pokud jde třeba o zmíněnou točnu, je dobře si také ujasnit, které období má být modelováno, točny byly potřebné v provozu parních mašin a v dnešní době se nepoužívají nebo byly zrušeny.


Pokud se nemodeluje období parního provozu a tudíž není potřeba otáčet lokomotivy, je z prostorových důvodů vhodné použít pro větší depo i přesuvnu. Zejména u velkých dep je úspora místa významná a provoz s přesuvnou je neméně zajímavý.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod sidlo » úte 08 lis, 2016 8:58 am

Edys píše:Pokus číslo 3.
Na výjezdu z nádraží bych si představoval točnu.


Pravá kolejová spojka - opět ji udělat přes křižovatkovou výhybku.
Na obou stranách dodělat druhou kolejovou spojku v obloucích s obloukovými výhybkami.
Ty tunely na pravé části všechny odstranit, ať je na co se koukat.
Točna - je to podobně nadstandardní požadavek jako dvoukolejka. Pro tak "malou" stanici nebude třeba, ale děláme kompromisy a pokud je to součást zadání (přání) tak může být.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 9:38 am

sidlo píše:
Edys píše:Pokus číslo 3.
Na výjezdu z nádraží bych si představoval točnu.


Pravá kolejová spojka - opět ji udělat přes křižovatkovou výhybku.
Na obou stranách dodělat druhou kolejovou spojku v obloucích s obloukovými výhybkami.
Ty tunely na pravé části všechny odstranit, ať je na co se koukat.
Točna - je to podobně nadstandardní požadavek jako dvoukolejka. Pro tak "malou" stanici nebude třeba, ale děláme kompromisy a pokud je to součást zadání (přání) tak může být.




Pravá kolejová spojka - opět ji udělat přes křižovatkovou výhybku.
Ty tunely na pravé části všechny odstranit, ať je na co se koukat.

Hotovo

Na obou stranách dodělat druhou kolejovou spojku v obloucích s obloukovými výhybkami.

Jaké výhybky tam mám dát nějak mě to nevychází. Staří modelové číslo a pak to tam nacpu. Ale nevím s kterýma to zkoušet.

Točna - je to podobně nadstandardní požadavek jako dvoukolejka. Pro tak "malou" stanici nebude třeba, ale děláme kompromisy a pokud je to součást zadání (přání) tak může být.

Točnu tam chce maledj :) mu když tak vysvětlím že to nejde.

Ma smysl dát jedno slepé nádraží do té L části mezi ten oblouk. Třeba jako kamenolom pak ten oblouk dát do tunelu (nebo část zadní dvojkoleje) a natom kopci pak udělat ten kamenolom?
mějak takhle.
slepé nadr. 3.1.jpg
slepé nadr. 3.1.jpg (73.17 KiB) Zobrazeno 7087 krát



Jinak moc děkuju za pomoc
Naposledy upravil Edys dne úte 08 lis, 2016 10:17 am, celkově upraveno 3
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 9:41 am

HonzaM píše:U svého kolejiště mám u nádraží stejného rozsahu na obou stranách dvojité kolejové spojky. Jde nejen o možnost z kterékoli koleje v nádraží vyjet na pravou traťovou kolej, ale také možnost z pravé traťové koleje vjet na kteroukoli kolej v nádraží. Na svém kolejišti mám u druhé stanice pouze jednostranné kolejové spojky a provozně mi to chybí a teď je budu pracně dodělávat. Je totiž škoda když není možné z pravé traťové koleje vjet na nejdelší kolej v nádraží. Je ovšem jasné, že na daném prostoru je v H0 problém udělat dvojité kolejové spojky a zároveň mít v nádraží koleje délky na něž se vejde víc než mašina se dvěma rychlíkovými vozy. Doporučil bych edysovi navštívit setkání všech třech velikostí a udělat si obrázek o tom, jaká vozidla je možné pořídit v tom kterém měřítku a jak dokonalou krajinu lze vytvořit třeba i v N-ku. Pokud by si chtěl udělat obrázek o tom co lze vytvořit v N-ku, může se přijít podívat na setkání naší sekce ve dnech 17. - 20.11. v Roudnici na Labem. Před rozhodnutím o měřítku je potřeba si ujasnit priority, jako ve všech oblastech života je potřeba dělat kompromisy. Je jasné že v H0 budou detaily nejdokonalejší, ovšem za cenu menších možností pokud jde o variabilitu vedení tratí a kratších vlakových souprav, zatímco v N-ku je sice detailů méně, ale není problém udělat velmi zajímavou trať a vozit soupravy o reálném počtu vozů. Takovou Telgártskou slučku (viz příslušné vlákno v této diskusi) by v podmínkách normálního bytu nebo obytné budovy bylo nereálné postavit. Mám kamaráda který má N-kové kolejiště v místnosti 6 x 5 m a sledovat provoz je zážitek, třeba takový nákladní vlak o třiceti vozech...
Pokud jde třeba o zmíněnou točnu, je dobře si také ujasnit, které období má být modelováno, točny byly potřebné v provozu parních mašin a v dnešní době se nepoužívají nebo byly zrušeny.


Děkuji za názor. O TT se tak pořad nějak dá uvažovat ale N určitě nee. Podívám se jestli někde v rozumné vzdálenosti nebude nějaký sraz. Období bych chtěl IV/V
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod sidlo » úte 08 lis, 2016 11:59 am

Jaké výhybky tam mám dát nějak mě to nevychází. Staří modelové číslo a pak to tam nacpu. Ale nevím s kterýma to zkoušet.


Měly by to být ST-244 http://www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3309,3322&CAT_ID=3327&P_ID=17437 a ST-245 http://www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3309,3322&CAT_ID=3327&P_ID=17436, ale PECO kolejivo neznám.

Ma smysl dát jedno slepé nádraží do té L části mezi ten oblouk. Třeba jako kamenolom pak ten oblouk dát do tunelu (nebo část zadní dvojkoleje) a natom kopci pak udělat ten kamenolom?
mějak takhle.


To bych tam určitě nedával. Nechal bych tam jen dvoukolejku. Jednokolejku s koncovou stanicí bych nechal na hlavním panelu.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 12:23 pm

Moje chyba ten poslední plánek je dělaný v Tillig Elite. Zjistil jsem že se sním lépe pracuje. Takže můj dotaz na ty výhybky byl v Elitu.

OK. Jen mě to tam přišlo takové ploché. Uděláme tam městečko :)
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod sidlo » úte 08 lis, 2016 12:58 pm

Geometrie H0-Elite http://www.uschovna.cz/zasilka/LFC2SGFEI6F3N9YI-WLY/
Jsou tam tři druhy obloukových výhybek. Vybrat si podle požadovaného vnějšího a vnitřního poloměru.
Definice kolejiva Tillig H0-Elite pro XTrackCAD https://sites.google.com/site/sidloweb/xtrackcad/parameter-files

Městečko nedávat, domy zkracují vzdálenosti. Lesík nebo turistický rozcestník s odpočívadlem.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 1:42 pm

díky

Takto?
planek_v3.2.jpg
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod sidlo » úte 08 lis, 2016 1:57 pm

jo :D
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » úte 08 lis, 2016 4:19 pm

Jste dobří kluci :wink: .Nebojte se,fušovat vám do řemesla nebudu,ale neodolal jsem :mrgreen: .Milan
Přílohy
planekXXX.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 4:46 pm

Jé díky. Dotek odbornika :)
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod sidlo » úte 08 lis, 2016 6:16 pm

To je celej Milan. Když už si jeden myslí že je to dokonalý, tak to guru ještě vylepší. :lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3609
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Polabský » úte 08 lis, 2016 7:10 pm

Zdravím,
tak mi tak napadlo, s ohledem na rovinu by do obou zhlaví šla vsadit dvojitá spojka, nebo na jedné straně to natáhnout do oblouku s dvěma spojkami. Depo by to vylepšilo ale plán depa se nesmí odfláknout.
Hezký večer !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Můj první pokus o kolejiště

Příspěvekod Edys » úte 08 lis, 2016 7:44 pm

Nádraží a L máme zatím vyřešené teď jsem zkusil navrhnout lokálku s nádražím (au to zas bude bolet :) )

planek_v3.3.jpg


P.S. Ve 3D to vypadá celkem dobře.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků