od D » pon 05 zář, 2016 8:00 pm
Lukas:
Je třeba elektricky přerušit všechny kolejnice za výhybkou. Nejjednodušeji se polarita přepíná současně s výhybkou na vjezdu smyčky - kam je přehozeno, tam jsou elektricky spárovány kolejnice. Buď bude mít přestavník na výhybce napojeno hodně kontaktů, nebo spolu s výhybkou budeš spínat bistabilní (dvoupolohově stabilní) relé. První dva kontakty přepínají polaritu, třetí vybírá jeden zastavovací úsek na konci smyčky, aby projíždějící souprava po průjezdu smyčkou z ní hned nevyjela do zkratu. Jakmile v něm lokomotiva zastaví, změníš ovladačem rychlosti vlaku směr na ven ze smyčky, přepneš smyčku do druhé polohy a vlak vyjíždí ven. Vypínač na zeleném propoji může sloužit jako úsek, pokud je požadováno zastavování vlaků ve smyčce. Případná kovová srdcovka výhybky se nepřepíná a zapojuje se na přímo k vnitřní koleji (zelená). Tlačítka, napájení a vodiče pro spínání výhybky/relé nejsou zakresleny.
- Přílohy
-
- vratna-smycka-analogova.png (12.45 KiB) Zobrazeno 5309 krát
Naposledy upravil
D dne pon 05 zář, 2016 9:18 pm, celkově upraveno 1