Jacek píše:RSC píše:: Tak jaký je výsledek s jiným reproduktorem? Díky za info.
Tak to prostě je, nejsem hluchý - kastle prostě není dobrá ozvučnice a nikdy se nebude chovat stejně jako pasivní měnič.
Mám holt opačnou zkušenost, stačí zkusit jak hraje model s kastlí a bez, jak prosté. Samozřejmě to je individuální, záleží na mnoha okolnostech, počínaje kvalitou zvuku, reproduktorem a velikostí ozvučnice konče. U modelu V100 nelze čekat zázraky. Není tam místo pro kostku Zimo, snížením ozvučnice se ztratí basy a tovární zvuk je o ničem, zvuk je nevýrazný už sám o sobě
RSC píše:O teoriích šíření a reprodukce zvuku si lze také seriozně přečíst na jiném fóru.
Mě zajímá jen praxe
Souhlasím, každý si to může vyzkoušet a vřele to doporučuji. Záleží skutečně na spoustě věcí, zejména na reproduktoru a to často i na jeho velikosti, materiálu a tloušťce kastle, která na to má také vliv, tvaru prostoru kde se zvuk šíří, dekodéru... nelze si také myslet, že lze ten jeden zvuk nahrávat do lokomotivy všech výrovců a všech měřítek, měl by být tomuto a dalším vlivům přizpůsoben, aby z lokomotivy lezlo maximum a podmínkou pro toto jsou také velmi dobré uši a to co je skutečně jedinec reálně schopen slyšet...
Za mne platí, než abych měl něco zvukově mizerné, raději rozhodně bez zvuku.
Tovární zvuk jako takový u roco BR111 není zase tak špatný, označil bych jej v současnosti za průměrný. Jak již jsem uvedl,
původní reproduktor a jeho konstrukce nedostala ze zakrytované lokomotivy to, co bych očekával a za tím si stojím. Proto jsem říkal, že bych tuto lokomotivu kupoval bez zvuku a nevadilo by mi to, kdybych o kvalitě výsledného zvukového projevu věděl...
Když už jsem to tady slíbil, že to u BR111 vyzkouším, tak jsem to udělal. Měl jsem velkou obavu, že když to ubrousím, že reproduktor tím pádem znehodnotím a vyhodím. K mému překvapení se to nestalo a to se vážně nespokojím jen tak s něčím a překvapivě k zásadnímu poklesu kvality zvuku také nedošlo. S tímto reproduktorem je to vážně někde jinde a je mi jedno jestli je uvnitř nebo ven z kastle, zde takový rozdíl jako u původního továrně dosazeného reproduktoru není.
Jednoznačně jsem mluvil o praxi s vysvětlením teorie proč některým věcem tak je a proč k nim dochází a celkem mne mrzí, když je toto zavrhováno a není snaha dozvědět se a pochopit více. Byl bych rád, kdyby i tady se věci posunovali dále a bylo k nim přistupováno bez předsudků a "zavedené praxe".
Již jsem říkal, že hrátky s reprodukcí hudby jsou pro mne významný koníček a výrazně dražší koníček než železniční modely. To jednoznačně znamená, že o tom něco vím, že to slyším, že to mám vyzkoušeno a drtivá většina lidí by se tady sakra divila, co vše je uložené na obyčejném CD, co nikdy neuslyšela a ani by je to nenapadlo, že tam toho toli je a to nemluvím o jiných formátech.... Aby to zaznělo jasně, začíná to trochu hrát někde od 200litříků nahoru a není to věcí jen peněz, ale užít si to znamená také mít vytrénované uši a zkušenosti s reprodukcí zvuku.
Závěrem: Pokud bych se do těchto věcí seriozně pustil a to znamená jako seriozní firma a udělal si z toho nějakou živnost (nemám na to prostě čas a stejně to na obživu dle mých parametrů není), vrhl bych do toho vše co mám zvukově dostupné - to znamená náhrávací techniku a také úpravy zvuku a to bych to mohl dát jednoduše ženě, která se tím živí pro oba typy veřejnoprávních médií a jak s tím lze čarovat. Nejenže bych otestoval jednotlivé reproduktory, dekodéry, ale rozhodně bych zvuky přizpůsoboval danému modelu lokomotivy, dokonce i výrobci, samozřejmě i velikosti.... tohle prostě není tak jednoduché jak to může vypadat a to již jsem se dávno naučil u toho, kdy hudba je relaxací a snad i léčí a jen tak to nehraje za vložený nemalý peníz který se do toho vloží, že to je skutečně věda mnoha parametrů, že to chce podstatně více...takže i peníze nestačí.
Ano, já fandím každému v této oblasti a rozhodně budu rád, když nebudeme stát na jednom místě a bude snaha posouvat se dále. To si vážně přeji, přeji si také to, aby se ostatní toho prostě nebáli a šli posunout to co zvukově může z lokomotiv vyléz dále...