H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod RadekH0 » úte 16 srp, 2016 12:19 pm

Asi je to docela blbost ale co takto? Odnímatelný díl čela zdymadla a před čelem kousek hladiny vody nabudí dojem velké vodní plochy mezi zdymadlem a přístavem. Díl by mohl mít na délku kolem 600mm a na šířku by stačilo do max. 300mm. Jediný problém by asi byla délka výtažné koleje spojující stanici s vlečkou. Zdymadlo by muselo být co nejvíc ke spodní hraně rámu, aby se kolej prodloužila. Ovšem přímo na desce rámu to po rozkreslení může vycházet úplně jinak než na obrázku. Taky by byla zachována priorita na detailní možnost pohledu na zdymadlo.

EDIT: Až teď mi došlo, že se to zdymadlo na rám nemůže vejít v celé délce.
Radek
Přílohy
009VD – DF.jpg
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 16 srp, 2016 4:26 pm

Opět problém, Víťa sice na délce zdymadla netrvá, ale chce mít mosty až pod vraty zdymadla, na té "spodní" hladině... Nicméně at se vyjádří on.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 16 srp, 2016 5:49 pm

Ahoj až teď mám chvilku času na odpověď. Je to tak jak píše Petr, zdymadlo nemusí být celé, to by ani z důvodů velikosti nešlo důležitá je jeho přední těleso. Teď k otázkám od Petra. Levá část rámu bude upravena a zúžená na 100 cm zkoušel jsem tam dosáhnout a je to v pohodě, navíc zachovám i kolečka tak, že v nejhorším případě se bude dát poodjet od stěny a na zbytku rámu se bude dát dosáhnout ze všech stran. Musím říct, že se mi ten poslední návrh líbí ano o malém nádraží ještě popřemýšlím, ale nepřijde mi to úplně nesmyslné. Taky nechápu proč by to neměla být lokálka, ale jen vlečka, když trať za přístavem pokračuje dál. Petře, to že se lokálka od přístavu zbíhá z hlavní tratí mi taky nepřijde jako blbost. Bude podstatně níž a oddělena kamennou zdí. Poslední odpověď se týká výškového profilu mě to vychází v pohodě viz. obrázek
Přílohy
výškový profil.png
výškový profil.png (11.88 KiB) Zobrazeno 6537 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod jirkan » úte 16 srp, 2016 9:57 pm

No, s tím průjezdním profilem bych byl trochu méně optimistický - ta čísla, co se uvádějí (tuším 59 mm), jsou obvykle měřena od temene kolejnice ke spodku toho, co je nad vozidlem. Takže je nutné přičíst výšku koleje (cca 5 mm) a případně i modelovaného tělesa trati, pokud je vše měřeno opravdu ke spodku mostu. Jinak ještě něco navíc.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 17 srp, 2016 4:39 am

Jj. Hlavbí trať mohu klidně ještě navýšit na klesání je dost místa.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 17 srp, 2016 6:17 am

K té vedlejší trati, nevím jestli jsme si rozuměli - že lokálka vede kousek paralelně s dvoukolejkou blbost není, blbost je ale jí vzhledem k místu, co na to máš, táhnout takto v celé délce té dvoukolejky na pokračujících segmentech kolejiště, který jsi ještě nezveřejnil. Po nějaké době se ty tratě logicky přece oddělí, protože dvoukolejka i lokálka jedou do různých směrů. Jinak by přece existence tří paralelních kolejí ztrácela smysl a stačila by jen ukončená vlečka do přístavu a odbočka lokálky někde na trati dvoukolejky třeba kousek za mostem... Ono by to bylo možná i logičtější s ohledem na výškový rozdíl řeka/vlečka přístavu/trať mimo zátopovou oblast.

Ještě jedno doporučení, s ohledem na modelování vody a následný vzhled - tak jak to máš nyní navržený, bylo by ideální mít rám po celé délce té řeky, namísto spoje dvou rámů v místě pod mostem, tedy pokud ti nebude pro případnou manipulaci vadit rám 3x1m...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod rendo » stř 17 srp, 2016 9:10 am

Neviem kedy pochopis,ze do 5 litroveho vedra nedas 6 litrov vody :?: ..Pri takej ploche v kuse--Ako budes riesit napriklad malovane izby atd.??? Hybat takym kolosom stale,ked nieco bude treba(cistenie atd.)to tiez neni az tak jednoduche.Viem o com pisem a to som planoval nieco mensie v minulosti(250x150),nakoniec som to zrusil.A pri tvojich 450x300.Z coho mas ram?Aj ked budes mat kolieska,bude to vaha.Aby si pochopil nikdo ta nechce odradit :!: ..Plan mas pekny,co vsetko by si chcel.Ale na ten ram to nedas(AK TO NECHCES MAT VLAKODROM)...Ako som ti uz pred tym pisal,ak nechces prist o nic.Jednym riesenim je kolajisko urobit ako som ti naznacil uz pred tym.Ale vsetko je na tebe :!: :!:
rendo
 
Příspěvky: 182
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 17 srp, 2016 12:03 pm

Rendo už jsem to psal rám, který bude namáčknutý na stěně bude mít 100cm šířku a tam já rukou bez problémů dosáhnu a ze všech ostatních stran přístup bude. Kolečka budu používat opravdu jen v krajní nouzi. Teď k tomu vlakodromu hodně toho z původního návrhu jsem už odstranil a navíc jsem kolejiště rozšířil o další segment. Teď mi to opravdu nepřijde, jako vlakodrom. Bez urážky, ale když se podívám na některá kolejiště a nebo návrhy jsou to vlakodromy mnohem větší a nesmyslnější. navíc něco jiného je vidět kolejiště v návrhu a něco jiného vidět zkutečný prostor. Nejdůležitější je hlavně, že se to líbí mě. Petře poslední segment zveřejním, ale musím ho nejdřív nakreslit. Snad večer.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod rendo » stř 17 srp, 2016 1:18 pm

Vít Doležal...nepochopil si,ako som to myslel.Nevadi.Prajem ti nech ti to robi radost.
rendo
 
Příspěvky: 182
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 17 srp, 2016 2:24 pm

Díky.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Radek Strnad » stř 17 srp, 2016 7:38 pm

Ono na kolečkách se dá tahat docela velké kolejiště. Já mám 380x140 a je to v pohodě a to mám rám z ocelových jäklů a desku z dřevotřísky 12mm. Chce to jen tvrdou podlahu. Ale pozor, tvrdá podlaha je v pracovně, kde se bastlí modely docela risk. Cokoliv ti spadne, téměř spolehlivě se rozbije. Já mám koberec, do kterého se kolečka samozřejmě boří a postupně ho v místech pohybu zdestruují tak, že ho můžeš vyhodit. Proto jsem po pořízení nového kobouše pod kolečka(mám 4 páry) použil široké prahové lišty z hliníku. Estetično dostane lehce na frak, ale jezdí to pak spolehlivě. A nemysli si, odtahovat kolejiště budeš určitě častěji, než je tvá nynější představa.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 31 srp, 2016 7:31 pm

Ahoj, tak tady jsem nějak spáchal tu poslední část s vratnými smyčkami a skrytým nádražím, je na ní předělané i pokračování lokální tratě za mostem, jak psal Petr. Potom je ještě možná druhá varianta a to spojení spodní tratě s horní obloukem na místo vratné smyčky potom by, ale vlaky kroužily dokola.
Přílohy
verze s vratnou smyčkou 2.jpg
skrytá část
verze s vratnou smyčkou.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pon 29 led, 2018 9:29 pm

Ahoj, tak po dlouhé době jsem zase zde :D . Měl jsem hodně práce, ale celou dobu jsem přemýšlel nad podobou kolejiště. Místnost pro modelaření je hotová. Návrh jsem trochu předělal, ale vychází stále ze stejného námětu, ještě to nemusí být na 100% , ale nejspíš to tak zůstane. Zatím pracuji na dřevěném rámu, tak je případně čas na drobné změny.
Přílohy
IMG_20180129_183933 internet.jpg
verze leden 2018 modelforum.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Polabský » úte 30 led, 2018 9:48 am

Hezký den,
trošku mne zaráží výška kolejiště a to ze dvou zásadních důvodů a kladu si otázky:
Při běžném provozu budou uživatelé sedět na zemi ??, asi ano.
Jak budou probíhat montážní práce (např. dráteničina) zespodu ??
To se bude muset pokaždé prolézt přes trnož (příčku) rámu dovnitř ??
Jak bude řešen přístup k zadní části kolejiště, kde je nedostatečná podchodná výška, například ke "skryťáku" ??
Jak bude řešeno odsunutí celého panelu s ohledem na jeho skutečnou nemalou váhu po dokončení a zaplnění vozidly a jeho značnou neohrabanost ?? On ten tvar a množství otočných koleček si bude dělat co chce !!
Trochu mi děsí představa, že veškerá činnost i užívání bude probíhat v poloze na čtyřech :shock: :shock: ,
což není příliš komfortní, zvláště pak, když bolí záda, ve vyšším věku, či větší únavě. Děkuju pěkně :cry: !!
Navíc se v této poloze zmenšuje dosažná vzdálenost na panelu, protože se pro vyrovnání těžiště nemůžete zapřít nohou proti.
Jinak držím palce aby elán a síly vydržely na takto rozsáhlý projekt.

P.S. Pro snadnější práce pod panelem bych doporučoval úpravu (zrušení dolních výztuh) pro použití montážního lehátka na kolečkách. Ale i tak, letovat, vrtat, řezat nad hlavou nebude nic moc :( !!
Podlaha z OSB desek by si zasloužila uzavření povrchu, nejen s ohledem na budoucí chlupacení třísek ale i na značnou nežádoucí prašnost.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 30 led, 2018 2:39 pm

Ahoj, díky za postřehy zkusím odpovědět na vše. Podlaha z OSB je přebroušená a nalakovaná, jen to není na fotce vidět. Výška rámu, je teď přibližně 60 cm a to bude nejnižší část (skryté nádraží) obsluha bude tedy probíhat v sedě. Co se týče konstrukce rámu vím, že není šťastná, ale na prvotní budování to vydržím a pak už se pod kolejiště moc často nepoleze. Co se týče koleček , tak myslím, že by to s pohybem nemělo být tak hrozné. Zadní část bude opravdu přístupná pouze po čtyřech a v případě většího problému se s kolejištěm odjede, bohužel je to daň za využití co nejvíce prostoru. Skryté nádraží bude přístupné z boku. Jde mi teď hlavně o samotné kolejiště, jestli aspoň trochu dává smysl, vím že s ním většina lidí měla problém, přeci jen na něm nějaké úpravy proběhly.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků