dlažební kostky (kočičí hlavy)

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod mlha » čtv 02 čer, 2016 10:00 am

co tak třeba do silikonu?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod fulda » čtv 02 čer, 2016 11:52 am

Že se tak ptám, takové ty technologie jako jednokostkové razidlo do vlhké sádry jsi procházel?
Obrázek Obrázek

Nebo razítka tohoto typu:
Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Petr S. » čtv 02 čer, 2016 8:26 pm

Zdarec vespolek ,
viz http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2016010006
Při barvení nezapomeň , že kočičí hlavy nebyly žulové , ale z různého opracovatelného kamení , měly tedy víc barev , nejen tu šedou žulovou . Mám toho o něco víc než 0,5 m2 . Pravda , nebylo to hned .
Žlábek pro okolek by z vnitřní strany měl být ohraničený nějakým páskem , možná i ojetou kolejnicí . Kostku jen tak bych tam nedával .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tomáš » pát 03 čer, 2016 6:53 am

Krásné! :D
Ovšem vše v H0. V TT by (mohla být kostička kolem 0,5mm) a to si nejsem jist,jestli je ještě reálné,takto udělat.
Ty obrázky to jasně dokazuji.
Ale netvrdím,že to nezkusím,až najdu vhodnou raznici na tak malé dílky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod PajaF » pát 03 čer, 2016 7:35 am

Tak dlazebni kostky pro kocici hlavy mely rozmery 150-250mm v obou smerech, mozna i vetsi.
To bys mohl zvladnout :)
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod rawen » pát 03 čer, 2016 8:25 am

railnscale.com nabízí kočičáky i v TT - konkrétně jde o produkt N9022. Dvě raznice za cca 20E.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod martin-tt » pát 03 čer, 2016 9:48 am

Tomáš píše:můžeš prosím napsat i kat.číslo. dík

Ahoj, tak ten odkaz nefunguje ale než jsem to na DF vložil tak jsem to zkoušel a bylo to v pořádku. Kat.číslo je 42576-23 a napsal jsem ho na Hobby-Shopu do vyhledávání (viz obrázek).
Přílohy
Výstřižek.PNG
martin-tt
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 03 čer, 2016 10:19 am

mám ten auhagen použitý třeba na silničním mostě a okolo nádraží taky to mám a super
Přílohy
P1110317.JPG
P1110324.JPG
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tomáš10 » pát 03 čer, 2016 1:47 pm

Auhagen plastovou dlažbu mám také, nezkoušel na ně někdo dát patinu ?
Tomáš10
 
Příspěvky: 196
Registrován: stř 06 úno, 2013 1:28 pm

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 03 čer, 2016 6:53 pm

já jo olejovky pigmenty v poho ve spárách
Přílohy
P1080037.JPG
P1080029.JPG
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tomáš » sob 04 čer, 2016 12:05 pm

A je u těch kostek nějaký rozdíl v té pokládce? Jednou to jsou ty obloučky a jednou to jsou klasické rovné řady. Já z toho budu dělat třeba ten areál Kovošrotu a nejsem si právě jist těmi obloučky (položení kostek do oblouku) Mezi kolejemi a vedle kolejí to je určitě rovně. Chtěl bych mít z kostek jednolitou plochu ve které jsou zapuštěny koleje.
Taky jsem se byl kouknout na tramvajové koleje Luna a je to za ty prachy pěkná bída. Je to dost humpolácké,možná to je tím,že to je H0m. Navíc napojení k výhybce Kuen by taky nebylo hezké. Takže budu muset nějak vyrobit ten žlábek,co má tramvajové kolej a "naroubovat" to ke klasickému I profilu. Pár obrázků jsem sice viděl,ale pořád si to nejak neumím představit. Hlavně aby kostka pěkně zapadla a přitom měl okolek dost místa.Jenže zase jsou tam ty "šrouby" co drží kolejnici a když ten střed zaříznu k nim,je mezírka "pro žlábek" už dost velká.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tomáš10 » sob 04 čer, 2016 12:46 pm

já jo olejovky pigmenty v poho ve spárách


Jardo, Tvá patina je vždy super.
Nevzpomínáš si na odstíny těch olejovek ?
Díky.
Tomáš10
 
Příspěvky: 196
Registrován: stř 06 úno, 2013 1:28 pm

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod fulda » sob 04 čer, 2016 1:15 pm

Tomáš píše:A je u těch kostek nějaký rozdíl v té pokládce? Jednou to jsou ty obloučky a jednou to jsou klasické rovné řady.

Obloučky jsou povinně když je cesta "do kopce", rovné čáry se používají na rovině když máš pravidelné kostky.

Jinak dlažba je položená jinak u odhlučněné a jinak u normální kolejnice.

TOHLE znáš??
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Polabský » sob 04 čer, 2016 3:45 pm

Hezký den, jen pro doplnění:
Dlažební kamenné kostky se dělají víceméně ve třech rozměrech.
"šestky", do cca šesti cm ty se používají na chodníky a velmi málo zatížené komunikace, kladené do mozaiky, případně řádkově, nebo vějířově, tzv. pražská dlažba.
"desítky" pravidelné kostky o straně cca 10 cm, vhodné pro běžný provoz na tzv "státovkách" a měst. komunikacích s provozem trolejbusů a autobusů. Kladená do řad, nebo oblouků.
"šestnáctky", hranolový tvar 16 x 16 cm zpravidla podlouhlý tvar, vždy kladené běhounovou, či řádkovou pokládkou. Umožňuje velmi těžký provoz, včetně ohleduplné jízdy s housenkovým tankovým podvozkem podvozkem. Používané na rampách pro vagónování a jízdu tanků, na komunikacích ve vojenských prostorech, kasárnách a taky v Praze na Letné pro vojenské přehlídky.
Tzv. "pražská, nebo taky oblouková, či vějířová dlažba je výhodná ve svažitém terénu. Nedochází tolik ke kobercovému putování. Podmínkou je pokládka oblouků proti směru převládající síly, kdy dlažba funguje jako klenba.
Důležitou podmínkou je provedení kraje zádlažby aby nedocházelo k rozlézání do stran. Ideální jsou obrubníky, případně řádně zpevněná krajnice.
Důležitý je také materiál podloží, písek, někdy s příměsí vápna.
Spáry byly vyplňovány jemným pískem s příměsí vápna. Později se vynalezla "bezprašná úprava" zálivkou horkým asfaltem.
Dlažbě škodí zimní solení, kdy dochází ke zvodnění podkladu bezprostředně pod pod kostkami a následnému uvolňování kostek.

Žlábek pro železniční kolo se řešil několika způsoby u běžných širokopatních kolejnic.
Na přejezdech dřevěnými podélnými pražci, upevněnými kovanými hřebíky do příčných pražců, s vydlabaným osazením, tvořící žlábek.
Další možnost je masivní ocelový úhelník, případně opotřebovaná kolejnice, zpravidla menších rozměrů, upevněná do upravených podkladnic.
Jinou variantou je pečlivá zádlažba s vyplněním mezery mezi krajní kostkou a stojinou kolejnice kamenným odseknutým kvantlíkem (kouskem) aby se kostka nepřiblížila ke kolejnici.

Pak také lze použít žlábkovou kolejnici, známou z tramvajového provozu ale se širším žlábkem.


Pro kovošrot bych asi volil šestnáctku dlažbu s tím, že dlažba bude vidět tam kde se jezdí a okolo hromad bude částečně překryta šedočernohnědým svinstvem, vznikajícím rozpadem kovu a také jako odpad při rozpalování kyslíkovým řezákem.
Alespoň tak si to pamatuji z Prahy Hostivaře.

P.S. Kočičí hlavy nejsou vytvářeny z oblázků, jak praví legendy. Vznikají obroušením hran kostek, štípaných z měkkého kamene. Někde se taky používá tzv. divočina, zádlažba drobnějším lomovým kamenem, často na nákladištích a plochách ramp. Při výrobě kostek vzniká odpad, který byl v období II. sv války zpracováván do dlaždic cca 25 x 25 cm. Často byly používány v Sudetech , např. cesta na Špindlerovku v Krkonoších. Byly činěny pokusy s použitím odpadní strusky, z té byla dlažba v Praze, ve Slezké ulici. Zkoušela se odolnost pro trolejbusovou trať.

:D Už toho bylo dost, víc mě nenapadá, nic jsem negůůglil, proto chybí odkazy. Zdravím !!
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: dlažební kostky (kočičí hlavy)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » sob 04 čer, 2016 7:32 pm

černou a smíchával s bílou na šedou nebo světle šedou
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků