Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod PLa » pát 20 kvě, 2016 2:04 pm

Po výměně bandáže u 742 jsem neshledal alespoń výraznějši rozdil jizdy. Tak 742 a 141 jsou obě stejné jak co do jizdy tak do tahu, doporučuji tak jedině na start okruh se 3 rych.vagony, 4 je moc. Na jednom z mých okruhů, který má stoupání jsem je porovnal z Hektorem od Tilliga. Všechy ten okruh tak nějak vyjely, ale Hektor, mašinka spíš do skřiňky než na panel, to zvládl jen o trochu lépe. Jinak ten stejný okruh zvládnou úplně bez problemů Tillig ICE s 6 vagony, Piko ICE se 7 vagony, Talent 5 dilů. Piko Taurus s 25x dvounápr. uhláčků od Tiliga. Závěr - tak nevím za ty prachy taková hračka, vlastně raději né, taková drahá hračka, to lépe zvládne star set s Rosničkou a ještě mohu chodit dlouho na pivo. Nechci MTB hanět, vřele jim fandím, rád bych zase nějakou pěknou mašinku koupil, ale zatím jizdní vlastnosti (kastle jsou pěkné) se dají srovnat s tím, co jsem si dělal doma na koleně nebo koupil v Praze na burze.
PLa
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 19 bře, 2016 6:05 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod j p » pát 20 kvě, 2016 2:19 pm

Mozna by pomohlo pridat zavazi? Ja nevim, masinku mam objednanou, ale zatim nedorazila.
Vyrobce se bohuzel musi ridit narizenimi EU, podle kterych se do modelu olovena zavazi davat nesmi (ani nove modely od Tilliga zavazi nemaji). Zakonodarce se zrejme domnival, ze modelari vyndaji zavazi z modelu a budou jej zvykat.
Podle puvodni "parodie na zavazi" lze udelat formu a do te formy potom odlit nove zavazi z olova.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » sob 21 kvě, 2016 5:43 am

..ale wolfram snad zakázaný není :mrgreen:

ad PLa:

742 a 141 co do jízdních vlastností srovnávat nelze. 141 je o dost těžší. Já jsem s ní na našem klubovém kolejišti problém neměl, bez bandáží utáhla 3x Ypsilon + Gbs, byť si sem tam klouzla. Tohle by kocour nedal ani omylem...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod PLa » sob 21 kvě, 2016 12:21 pm

Tak to máš asi nějaké jiné mašinky než já!!!! Mám panel dlouhý 9m x 3,5m mám 4 velké okruhy. Na všech okruhách jsem obě porovnával a zkoušel.Pak ještě porovnával s Tilligem na (PIKO nemaji ani náhodou) se stejnýma vagonama. A můj názor je, že pohon je stejný jenom přehazují kastle, neb ten rozdíl se nedá nazvat ani rozdilem.
PLa
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 19 bře, 2016 6:05 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » sob 21 kvě, 2016 1:07 pm

Pohon je sice stejný, ale 141 je skříňová lokomotiva, tak se tam vejde více závaží (o dost). A adhezní hmotnost je to, o co tu běží. A to stoupání máme fakt velký, ten koucour má problém s třema malýma nákladníma vagonkama... Jinak PIKO je třída, to musím souhlasit. Ale faktem je, že mám jen hodně velké (a těžké!) loko - BR131 a 119. BR110 od Roco za nima taky silně pokulhává (i s bandážema)... Holt je to TT :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod wendycrx » ned 22 kvě, 2016 1:34 pm

Tak mě to nedalo a zkusil jsem svého kocoura... nevím na čem kolega onu mašinku honí že mu uveze max.3Y a Gbs ale na mém kolejišti uveze 4xB+4xBmo ( v jednom místě si hrábne ale nezastaví) po rovině uveze mnohem více Y.. zkoušeno 10 a nebyl problém ( z toho jeden vůz byl lept ) - podotknu, že mašinka nemá bandáže!!
Buď tedy je model nějaký "chabrusový" a nebo prostě kolegovo kolejiště má stoupání rovnajíc se zubačce z Tanvaldu na Harrachov..

Také je třeba si uvědomit s jakou zátěží tyhle lokomotivy jezdily v reálu. Myslím že model celkem pěkně imituje sílu předlohy...
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » ned 22 kvě, 2016 4:54 pm

Mám doma půjčenou verzi ČDC. Po rovině táhne 56 náprav (20 vozů) naprosto bez problému. Ani oblouky 321 mm mu nedělají problém. Při 8 V si bere cca 150 mA. Zkusil jsem sklon cca 30 promile a ani si nehrábne. Model je bez bandáže. Jízdní vlastnosti nejsou to, co by bylo na modelu k vytknutí.

P1540807.JPG
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » ned 22 kvě, 2016 8:13 pm

wendycrx píše:Tak mě to nedalo a zkusil jsem svého kocoura... nevím na čem kolega onu mašinku honí že mu uveze max.3Y a Gbs ale na mém kolejišti uveze 4xB+4xBmo ( v jednom místě si hrábne ale nezastaví) po rovině uveze mnohem více Y.. zkoušeno 10 a nebyl problém ( z toho jeden vůz byl lept ) - podotknu, že mašinka nemá bandáže!!


Psal jsem, že ty 3Y a Gbs uveze u nás 141... Po rovině se odveze lecos, ale bohužel z nedostatku prostoru ty stoupaní máme jaký máme, stejně jako poloměry oblouků... Ale normální mašina s bandážemi i tak odveze co je potřeba... Ale ten kocour je fakt extrémně lehkej...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod wendycrx » ned 22 kvě, 2016 8:28 pm

................................Tak 742 a 141 jsou obě stejné jak co do jizdy tak do tahu, doporučuji tak jedině na start okruh se 3 rych.vagony, 4 je moc.........................................................

Vycházel jsem z této věty..

Pokud jsem to pochopil jinak, tak můj problém.... ale vyznívá to celkem jasně si myslím..,i kolega Trainmaniak to zřejmě pochopil stejně jako já....
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » pon 23 kvě, 2016 4:21 am

Ano, pochopil jsem to stejně. A jak uvádím, ten vlak na fotce to zvládalo i na těch 30 promile bez prokluzu. Je samozřejmě poznat mírné zpomalení, ale jede dál bez zaváhání. Když jsem si ten vlak zkoušel táhnout rukou, tak to "mělo docela váhu". :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » pon 23 kvě, 2016 4:37 am

Jo 30promile. O tom si můžeme nechat jenom zdát...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Tomáš » pon 23 kvě, 2016 9:41 am

PLa píše:Já to zkoušel pinzetou i nožíkem a slabým šroubováčke a nic. Nakonec jsem to VYPÁČIL SILOU ze spodu. Bohužel toho jsem si nevšiml, že v krabičce u Bobiny je jiný průměr kolečka, tak ted bude stát rozdělaná, Doufám že ho s bandážema seženu. U druhé mašiny 742 to budu muset rozdělat znova ACH! s bandáží se nějak jinak divně klepe.


Ano je to přesné,jsem na tom úplně stejně. A to se mi ještě podařilo zkřivit jeden ten plíšek co sbírá proud z kolejí. Nechápu,proč bandážová náprava není součástí modelu,jako u všech ostatních výrobců.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » pon 23 kvě, 2016 9:47 am

Tomáš píše:...nechápu,proč bandážová náprava není součástí modelu,jako u všech ostatních výrobců.


To je asi věc názoru a pohledu. Já bych naopak byl raději, kdyby byly modely osazeny nebandážovanými a přibalena byla bandážovaná. Osobně preferuji spolehlivější sběr, protože na mém koleišti stoupáky nemám a dlouhé vlaky také neuživím. Prostě co modelář, to názor.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » pon 23 kvě, 2016 10:43 am

Souhlas, ale u kocoura bych udělal výjimku.. :mrgreen:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod petrha » pát 27 kvě, 2016 8:52 pm

PLa píše:Po výměně bandáže u 742 jsem neshledal alespoń výraznějši rozdil jizdy. Tak 742 a 141 jsou obě stejné jak co do jizdy tak do tahu, doporučuji tak jedině na start okruh se 3 rych.vagony, 4 je moc. Na jednom z mých okruhů, který má stoupání jsem je porovnal z Hektorem od Tilliga. Všechy ten okruh tak nějak vyjely, ale Hektor, mašinka spíš do skřiňky než na panel, to zvládl jen o trochu lépe. Jinak ten stejný okruh zvládnou úplně bez problemů Tillig ICE s 6 vagony, Piko ICE se 7 vagony, Talent 5 dilů. Piko Taurus s 25x dvounápr. uhláčků od Tiliga. Závěr - tak nevím za ty prachy taková hračka, vlastně raději né, taková drahá hračka, to lépe zvládne star set s Rosničkou a ještě mohu chodit dlouho na pivo. Nechci MTB hanět, vřele jim fandím, rád bych zase nějakou pěknou mašinku koupil, ale zatím jizdní vlastnosti (kastle jsou pěkné) se dají srovnat s tím, co jsem si dělal doma na koleně nebo koupil v Praze na burze.


Já jsem zakoupil 141 na aukru bez krabičky a tudíž bez přidaných dílů. Musím konstatovat, že lokomotiva je tedy bez bandáží a bez problému uveze 5-6 nových ypsilónů do spirály 28mm/1m stoupání
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MkTT a 3 návštevníků