Podvozek Diamond se objevuje ve Spojených státech přibližně v polovině 19. století. Pro svoji jednoduchost a spolehlivost se velmi rychle rozšířil, takže již v roce 1870 představoval prakticky jediný typ podvozku u nových nákladních vozů. Nejstarší podvozky měly ještě některé díly dřevěné. V roce 1941 byly ve Spojených státech vyloučeny z celosíťové dopravy, avšak v Evropě se ještě v 60. letech stavěly vozy s těmito podvozky.
Podvozek se skládá ze dvou bočnic z pásové oceli pevně spojených s ložiskovými skříněmi dvojkolí. Bočnice jsou vzájemně spojeny příčníkem. Vyráběly se v provedení s kolébkou i bez (tzv. pevné - rigid). Pásy v bočnicích jsou uspořádány do kosočtverců - anglicky diamond.
Zdroj:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Podvozek_(%C5%BEeleznice)#Diamond
Podvozek Diamond je vhodný pro nízké rychlosti a ne příliš kvalitní tratě díky odolnosti proti propadům. Je hojně používán především v Americe, Číně a Rusku, protože tamní tratě nedosahují kvalit západní Evropy.
Zdroj: Tepelné zpracování kovaných náprav, bakalářská práce - Libor Kaizar