Lokomotiva V100 nebo BR 110

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod d72j » pon 12 bře, 2007 9:14 am

Velikost HO .Dobrý den . Mám zase jednu debilní otázku :D . Jaký rozdíl je mezi lokomotivami V 100 a BR 110? Já tam žádný nevidím obě jsou krásné žadnou jinou nechci :lol: . Další co mě zajímá chci se pustit do stavby lokomotivy BR 110 . Co k tomu potřebuji? zatím mám karoserii ale nemám pojezd . Nevíte někdo o nějakém? Z jakého pojezdu jiného se to dá upravit. Dále mě zajímá když si ji budu chtít udělat digitální co k tomu potřebuji ? Dají se i staré elektromotorky upravit na digi? A poslední věc když ji budu mít digi mužu s ní ještě jezdit na normální nedigi železnici? Jsem z toho úplně mačo :shock:
d72j
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 06 bře, 2007 9:36 am

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 12 bře, 2007 9:28 am

d72j píše:Velikost HO .Dobrý den . Mám zase jednu debilní otázku :D . Jaký rozdíl je mezi lokomotivami V 100 a BR 110? Já tam žádný nevidím obě jsou krásné žadnou jinou nechci :lol: . Další co mě zajímá chci se pustit do stavby lokomotivy BR 110 . Co k tomu potřebuji? zatím mám karoserii ale nemám pojezd . Nevíte někdo o nějakém? Z jakého pojezdu jiného se to dá upravit.


Zagoogli a možná uvidíš jaký je rozdíl ! Ovšem nejlépe na cizích stránkách nejlépe německých. Naši kamarádi stejného ražení v německu o tom určitě něco pěkného napsali. PO té prolez stránky výrobců ROCO, PIKO, Gutezold. Co se týče tvé lokomotivy - myslím, že ji stavět netřeba tady je výhoda, že si ji prostě můžeš koupit. Pojezd na tyhle lokomotivy se dává i do hračkových loko takže v pokud ji opravdu chceš stavět, můžeš je vzít pojezd z nějaké hračkové.

d72j píše:Dále mě zajímá když si ji budu chtít udělat digitální co k tomu potřebuji ? Dají se i staré elektromotorky upravit na digi? A poslední věc když ji budu mít digi mužu s ní ještě jezdit na normální nedigi železnici? Jsem z toho úplně mačo :shock:


Tohle patří trochu do jiné sekce tohoto fóra - DCC. Domnívám se že tam ty odpovědi na Tvé otázky jsou. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod Zippich » pon 12 bře, 2007 10:40 am

d72j píše:Velikost HO .Dobrý den . Mám zase jednu debilní otázku :D . Jaký rozdíl je mezi lokomotivami V 100 a BR 110? Já tam žádný nevidím obě jsou krásné žadnou jinou nechci :lol: . Další co mě zajímá chci se pustit do stavby lokomotivy BR 110 . Co k tomu potřebuji? zatím mám karoserii ale nemám pojezd . Nevíte někdo o nějakém? Z jakého pojezdu jiného se to dá upravit. Dále mě zajímá když si ji budu chtít udělat digitální co k tomu potřebuji ? Dají se i staré elektromotorky upravit na digi? A poslední věc když ji budu mít digi mužu s ní ještě jezdit na normální nedigi železnici? Jsem z toho úplně mačo :shock:


Je to tentýž stroj. Staré označení V 100, později od roku 1970 BR 110 (u DR). V=Verbrennungslokomotive, neboli lokomotiva se spalovacím motorem. V roce 1970 bylo u DR od tohoto způsobu rozlišování upuštěno a hnací vozidla se označovala jednotně jako BR (BauReihe - řada).
Proč ji stavíš? U nás, pokud vím, nejezdila. Krom toho ji léta vyráběl Gützold a jistě bude k sehnání jako slušná ojetina. Sám jednu mám a právě mám v plánu ji zlikvidovat přestavbou na Karkuli (T444).
Krom toho myslím, že její novější verzi nabízí BRAWA za asi 4 TKč...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod d72j » pon 12 bře, 2007 12:34 pm

Je to tentýž stroj. Staré označení V 100, později od roku 1970 BR 110 (u DR). V=Verbrennungslokomotive, neboli lokomotiva se spalovacím motorem. V roce 1970 bylo u DR od tohoto způsobu rozlišování upuštěno a hnací vozidla se označovala jednotně jako BR (BauReihe - řada).
Proč ji stavíš? U nás, pokud vím, nejezdila. Krom toho ji léta vyráběl Gützold a jistě bude k sehnání jako slušná ojetina. Sám jednu mám a právě mám v plánu ji zlikvidovat přestavbou na Karkuli (T444).
Krom toho myslím, že její novější verzi nabízí BRAWA za asi 4 TKč...[/quote]


Díky vyčerpávající :D . Ta karkula je mnohem krásnější ta jde sehnat nebo jen přestavba?
d72j
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 06 bře, 2007 9:36 am

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod Zippich » pon 12 bře, 2007 1:40 pm

d72j píše:Díky vyčerpávající :D . Ta karkula je mnohem krásnější ta jde sehnat nebo jen přestavba?


Karkule je pro mě jasná volba. Sice to není má oblíbená epocha 2, ale jezdila na té trati, jejíž model stavím, takže se pomocí odlitku pana Číže o ní také pokouším a rád bych jí dal přímo to konkrétní číslo, které tam kdysi začalo vytlačovat páry. http://www.litomysky.cz/GG1/cizh0t.htm
Jako nejvhodnější tovární pojezd se jeví právě V100, protože má shodné rozvory podvozků i vzdálenost otočných čepů...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 12 bře, 2007 2:05 pm

Zippich píše:
d72j píše:Díky vyčerpávající :D . Ta karkula je mnohem krásnější ta jde sehnat nebo jen přestavba?


Karkule je pro mě jasná volba. Sice to není má oblíbená epocha 2, ale jezdila na té trati, jejíž model stavím, takže se pomocí odlitku pana Číže o ní také pokouším a rád bych jí dal přímo to konkrétní číslo, které tam kdysi začalo vytlačovat páry. http://www.litomysky.cz/GG1/cizh0t.htm
Jako nejvhodnější tovární pojezd se jeví právě V100, protože má shodné rozvory podvozků i vzdálenost otočných čepů...


V100 měla stejné vzdálenosti jako karkule t.j 2400 mm ?
Já myslím že ne !
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Ještě Karkula

Příspěvekod d72j » úte 13 bře, 2007 12:20 pm

Ještě jednou se vrátím ke karkule. Viděl jsem nádherný lept (stavebnici)této lokomotivy. Jaké máte zkušenosti s tímto? Mě se ty lepty strašně líbí protože mě připadají takové reálnější a více do detailu propracované. Jen jsem chtěl znát Váš názor jestli potom při ježdění tyto lokomotivy nezní třeba jak když hodím plechovku ze skály :D
d72j
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 06 bře, 2007 9:36 am

Re: Lokomotiva V100 nebo BR 110

Příspěvekod Zippich » pát 16 bře, 2007 8:05 am

Zdenek Valter píše:V100 měla stejné vzdálenosti jako karkule t.j 2400 mm ?
Já myslím že ne !


Máš pravdu Zdeňku. V100 má v modelu rozvor podvozku 26mm, zatímco přepočet rozvoru Karkule do měřítka je o 1,5mm větší. Jenomže masky podvozků dodávané mistrem Čížem s odlitkem pasují naprosto přesně právě na pojezdy V100. Zkoušel jsem i použít pojezdy z příbuzných lokotraktorů ze současné produkce Roco a ty jsou pro změnu asi o 2mm delší, než ty masky.
Takže Karkule, nebo Hektor od Číže, jsou dobrou cestou pro zhodnocení staré Gützoldovy V100. Alespoň pro ty, kdo jsou schopni žít a jezdit s vědomím toho půldruhého milimetru navíc. Ostatní musí jít jinou cestou...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

V 100/110

Příspěvekod Brčál » čtv 31 kvě, 2007 2:31 pm

Pánové, tato řada byla u ČSD T 476.1 / ČD 745 Každá TSS-ka je měla jako pohon k čističce. Byly nastříkány hnusně žluto-oranžově vy.....šisovanou barvou.Na jednom čele to mělo navíc unašeč kardanu pohonů čističky. Ta mašina to táhla, i poháněla. K vidění TSS Brodek, 1 kus i přes plot, TSS Hulín 2x až na konci areálu , ŽOS Nymburk hala staré lakovny, další mě už nenapadají. Ahojky.
Brčál
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon 28 kvě, 2007 8:44 am

Re: V 100/110

Příspěvekod Jacek » čtv 31 kvě, 2007 7:41 pm

Brčál píše:Pánové, tato řada byla u ČSD T 476.1 / ČD 745 Každá TSS-ka je měla jako pohon k čističce...

Každá? Bylo jich dovezeno jen asi 13 kusů viz http://www.prototypy.cz/745/745.htm. Jedinou provozní lokomotivu provozuje Railtrans v modročerveném nátěru.
Naopak každá TSS-ka používá pro ty pohony čističek pojízdné agregáty PA300
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 885
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: V 100/110

Příspěvekod TT-maniac » pát 01 čer, 2007 2:29 pm

Jacek píše:
Brčál píše:Pánové, tato řada byla u ČSD T 476.1 / ČD 745 Každá TSS-ka je měla jako pohon k čističce...

Každá? Bylo jich dovezeno jen asi 13 kusů viz http://www.prototypy.cz/745/745.htm. Jedinou provozní lokomotivu provozuje Railtrans v modročerveném nátěru.
Naopak každá TSS-ka používá pro ty pohony čističek pojízdné agregáty PA300
špatně máš v odkazu tečku :idea: http://www.prototypy.cz/745/745.htm
TT , analog , epochou se neřídím ... dělám to co se mi líbí
Uživatelský avatar
TT-maniac
 
Příspěvky: 169
Registrován: sob 17 úno, 2007 3:43 pm
Bydliště: Havířov

Re: V 100/110

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 01 čer, 2007 3:48 pm

Brčál píše:Pánové, tato řada byla u ČSD T 476.1 / ČD 745 Každá TSS-ka je měla jako pohon k čističce. Byly nastříkány hnusně žluto-oranžově vy.....šisovanou barvou.Na jednom čele to mělo navíc unašeč kardanu pohonů čističky. Ta mašina to táhla, i poháněla. K vidění TSS Brodek, 1 kus i přes plot, TSS Hulín 2x až na konci areálu , ŽOS Nymburk hala staré lakovny, další mě už nenapadají. Ahojky.

A taky TSS Starý Plzenec (Jak jinak, že :D) K vidění ze silnice Sedlec - Šťáhlavy
-M-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod TT-maniac » úte 05 čer, 2007 11:41 am

tak jsem si tu masinu koupil protoze se mi zalibila napadlo me to ze si ji koupim diky tohoto tematu akorat ji nemam v h0 ale v tt :D
TT , analog , epochou se neřídím ... dělám to co se mi líbí
Uživatelský avatar
TT-maniac
 
Příspěvky: 169
Registrován: sob 17 úno, 2007 3:43 pm
Bydliště: Havířov


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků