Elektrifikované tratě / moduly

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod mlha » čtv 17 bře, 2016 7:17 pm

Díky za odpověď
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Vaclav86cz » pát 18 bře, 2016 8:37 am

Jak psal Milan, je to posilovací vedení. Je pravda, že se používá na obou naších přenosových soustav a je pravda, že na stejnosměrné straně ho uvidíš častěji. Což je dáno právě danou přenosovou soustavou. Na střídavině ho až tak často neuvidíš, ale je taky použito. A jak psal Milan toto bych asi na modulech neřešil...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod sidlo » pát 18 bře, 2016 9:01 am

Někdy v 80-tých letech v Brně kdosi vystavoval kolejiště Semmering. Na tom kolejišti byly pouze sloupy trakčního vedení a samotné dráty vedení tam nebyly. Ono pokud budeme dělat trolejový drát 100 mm², tak v měřítku H0 bude mít průměr 0,13 mm, což je neproveditelné. Na mnohých fotografiích železnice ty dráty stejně nejsou vidět http://slowtv.playtvak.cz/zive-sledujte-vlaky-v-primem-prenosu-dwi-/hlavni-nadrazi.aspx?c=A151218_145728_hlavni-nadrazi_plap.

Jaký je váš názor postavit pouze sloupy a dráty netahat?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod michal_n_cz » pát 18 bře, 2016 9:28 am

Vaclav86cz píše:Oproti tomu ve střídavině se pořád čeká na Laminátku. Ovšem jakmile bude, tak pojezd použitelnej i pro plecháče.


No nechci polemizovat o tom jestli nějaká laminátka od TI bude nebo ne. V každém případě měl jsem v rukách toto:
http://it.aliexpress.com/wholesale?Sear ... 0318003234
Jako polotovar to určitě použitelné je. Chce to dát nové nárazníky - ty jsou hrozné, a novou bižuterii na střechu plus asi nové zasklení reflektorů.
A samozřejmě pojezd - ale je pár vhodných modelů od Roco co se dají za zajímavou cenu ,ale v omezeném množství sehnat a jsou na laminátku (i plecháče) vhodné.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » pát 18 bře, 2016 10:03 am

sidlo píše:Jaký je váš názor postavit pouze sloupy a dráty netahat?

Asi stejný - jako postavit vagon, lokomotivu a nedat na ně madla. Ta vyjdou skoro stejně jak ten trakční drát po přepočtu. To kolejiště pokud mne paměť neklame bylo "N" - zde je problém výrazně jiný než v H0. No jak to vypadá s drátem 0,3 mm (ale toto je řešitelné pouze s napínáním) je zde http://ostramo.parostroj.net/oa/2012_Bad_Voslau/Bad_Voslau.html což je dle mne naprosto použitelné a pěkné. Možná by stálo za to zkusit na laníčka 0,2 mm - fosforbronz pružinový se dělá až do 1,5 mm.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Mcx » pát 18 bře, 2016 10:11 am

Tomu kdo nechce hledat - tak zde detail trakčního vedení z pružinového bronzu 0,3 mm. K vidění bylo rovněž v roce 2014 v Hluku.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Zx1974 » pát 18 bře, 2016 11:24 am

sidlo píše:........Jaký je váš názor postavit pouze sloupy a dráty netahat?

Že pokud se nebude vymýšlet vymyšlené, tak to jde i drátama ->
https://www.fremo-net.eu/nc/termine/treffen/treffen-anzeigen/?tx_fremomeetings_pi0%5Bmeeting%5D=446&tx_fremomeetings_pi0%5Baction%5D=showHeader&tx_fremomeetings_pi0%5Bcontroller%5D=Meeting&cHash=6318f36920e3d46dc6efaff37553b406, nebudem jak Marconi.

Michale - jak vypadaly u té laminátky čelní skla? Na některých forkách mě přišly hodně silný.
Naposledy upravil Zx1974 dne pát 18 bře, 2016 3:18 pm, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod michal_n_cz » pát 18 bře, 2016 12:52 pm

Zx1974 píše:Michale - jak vypadaly u té laminátky čelní skla? Na některých forkách mě přišly hodně silný.

Mohly by být lepší, ale na to že to je plastovej angličák tak je to OK. Fotka je docela dobrá tady:
http://www.ebay.de/itm/Baureihe-Rada-23 ... SwyjBW5avH
Laminátka je pro mne hodně okrajová, zaujala mne protože jeden známý si ji koupil a složitě do toho bastlil nějaký archaický pojezd od Kleinbahna a při té příležitosti jsem to měl v rukách a na to že to je čina jsem o tom do určité ceny uvažoval, hlavně protože na to mám ty vnitřnosti - příslušné Roco mašiny jsou akorát "bachraté" do kastle, že se nic nemusím moc brousit nebo frézovat - což je co se týká pracnosti podstatný rozdíl oproti odlitkům. Vlastně jsem to nepořídil kvůli tomu, že nehodlám nějakýmu čínskýmu serveru svěřit číslo mý karty, a v evropě je to už přes překupníky zas za hodně.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 03 dub, 2016 9:34 am

michal_n_cz píše:
Zx1974 píše:Michale - jak vypadaly u té laminátky čelní skla? Na některých forkách mě přišly hodně silný.

Mohly by být lepší, ale na to že to je plastovej angličák tak je to OK. Fotka je docela dobrá tady:
http://www.ebay.de/itm/Baureihe-Rada-23 ... SwyjBW5avH
Laminátka je pro mne hodně okrajová, zaujala mne protože jeden známý si ji koupil a složitě do toho bastlil nějaký archaický pojezd od Kleinbahna a při té příležitosti jsem to měl v rukách a na to že to je čina jsem o tom do určité ceny uvažoval, hlavně protože na to mám ty vnitřnosti - příslušné Roco mašiny jsou akorát "bachraté" do kastle, že se nic nemusím moc brousit nebo frézovat - což je co se týká pracnosti podstatný rozdíl oproti odlitkům. Vlastně jsem to nepořídil kvůli tomu, že nehodlám nějakýmu čínskýmu serveru svěřit číslo mý karty, a v evropě je to už přes překupníky zas za hodně.


Michale, já jsem si pořídil tu Laminátku u Atlasu.cz. Poslali mi poštou leták s nabídkou (kdysi jsem od nich bral tramvaj). Pátral jsem po nějakém továrním pojezdu, který by se nemusel upravovat a nic moc jsem nezjistil. Snad jen, že by byla použitelná BR 218, ale musel by se zkrátit rám, protože rozteč na osy podvozků je větší a taky by se musely vyměnit kola za paprsková. Jaký tovární pojezd by byl podle tebe nejlepší pro Laminátku? Ideální by bylo, aby se nemusel upravovat a měl paprsková kola. Předem díky za nějaký typ :wink:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Zx1974 » ned 03 dub, 2016 9:57 am

Švýcarské Re4/4 (Re420) lze bez úprav použít na naše 230,240 a 242
https://en.wikipedia.org/wiki/SBB-CFF-FFS_Re_420
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod michal_n_cz » ned 03 dub, 2016 2:48 pm

Gene_Simmons píše:Snad jen, že by byla použitelná BR 218, ale musel by se zkrátit rám, protože rozteč na osy podvozků je větší a taky by se musely vyměnit kola za paprsková. Jaký tovární pojezd by byl podle tebe nejlepší pro Laminátku? Ideální by bylo, aby se nemusel upravovat a měl paprsková kola. Předem díky za nějaký typ :wink:.

Ahoj,

BR 218 - pokud máš na mysli Roco - plastové převodovky - tam pokud sedí rozvor podvozku a vlezou se by měly jít na osičky dát paprková kola z nějaké SBB elektriky - vyžaduje to vhodný stahováček nebo přípravek k nalisování - počítej ND dvojkolí s příslušnými disky stojí cca 6eur. Nebo mi zkus vyfotit dvojkolí a spočítat zuby na té 218 a já to porovnám s koly do různých SBB elektrik jestli náhodou nějaká nemá i stejné ozubení. Možná je i více provedení vnitřností u BR218 - např u BR290/295 jsou minimálně dvě - šikmé nebo rovné zuby.

Těžko stanovit co je nejlepší - nejlíp sedí jak píše Vašek - Re 4/4 II SBB:
Obrázek

laminátka pro porovnání:
Obrázek

Modelů Re 4/4 II je více výrobců - z důvodu vysoké ceny, nevhodnosti konstrukce, nebo obtížné dostupnosti vyloučím Lima, Markli/Trix, Fleischmann, HAG, Jouef.
Jedině co zbývá a co se týká kvality a vhodnosti je Roco, ale model je relativně drahý. Prostě ta atlaska zas tak pěkná není... Stejný rozvor mají i krajní podvozky u Re 6/6

Pak je ještě Re 4/4 IV, ale rozvory nesedí úplně přesně:
Obrázek

Model se sice nevyrábí delší dobu, ale dá se z druhé ruky koupit - průběžně se to objevuje na ebay, cena nebývá příliš vysoká protože předloha má jen 4 prototypy, které SBB po r. 1994 po dodávkách Re460 prodaly SOB. Nejvíce se objevují 4 barevné varianty co byly v katalogu - ty mají lesklá niklovaná kolečka, starší typ uzavřeného motorku, bez DSS. Ty co jsou za 50,- se prodají relativně rychle za 80,- a více jsou skoro neprodejné. Aukce je většinou do 50,-. Pak jsou nějaké další varianty nátěru před odprodejem SOB - jen zvláštní serie pro Švýcarsko, pak varianty SOB - tyhle modely jsou uvnitř prakticky shodné, mají už kola brunýrovaná novější motor a DSS, kvůli dekodéru snížené jedno závaží, případně nový pantograf - takový jak Re460 - těch je málo a bývají dražší.

Pak je OBB 1044:
Obrázek
tenhle model od Roco je uvnitř identický právě s Re 4/4 IV - má jen plná a nepatrně větší kola - ty se dají, ale nemusí vyměnit za paprsková právě z té Švýcarské. Pozor 1044 Roco jsou cca 3 základní varianty vnitřku - 1. generace - nejstarší - plastové převodovky - podobné BR218 - to nedoporučuji. Pak je 2. generace - ta je právě identická s Re 4/4 IV, některé mají starší motory bez DSS, některé novější s DSS a 3. aktuální - zase jiné převody a cenově to je asi mimo... Pokud v Roco už nebudou paprsková kola pro Re 4/4 IV tak pasují z aktuální Ae 6/6 (jen 2. generace - kovové převodovky) - májí stejné ozubené kolo jen je ho třeba cca 1-1,5mm posunout na osičce. Někde z webu tato foto - model z odlitku - uvnitř OBB 1044 - původní plná kola:

Obrázek

Obrázek

Na podvozcíhc jsou jen uřezané držáky přáhel - zkráceno o cca 4mm asi nejde použít, protože laminátka je delší přes nárazníky a podvozek by se nemohl se spřáhlem natáčet do pruděích poloměrů. Spřáhlo uchyceno v kastli - myslím že to je kinematika z krátkých cisteren Piko.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 03 dub, 2016 7:27 pm

Vašku a hlavně Michale, velké díky za info o podvozcích na Laminátku. Skláním se před tvým přehledem o mašinách a modelech, neuvěřitelné :shock:!!!
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod IRIS » stř 06 dub, 2016 7:18 am

Taky uvažuji o pojízné laminátce a zatím částečně teoreticky: Základ BR 218, zkrátit a žůžit rám nebude problém a kola se přelisují z E94 krokodýl DR. pantografy Sommerfeldt č741 s ůpravami,dotvořit střechu, lepší světla a nárazníky a ČSD.
Uživatelský avatar
IRIS
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 30 led, 2016 7:32 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod IRIS » pon 06 čer, 2016 10:47 am

Už mám kola z E94. K přelisování stačí prsty, ploché kleště a obyčelný svěráček. :D
Uživatelský avatar
IRIS
 
Příspěvky: 27
Registrován: sob 30 led, 2016 7:32 pm

Re: Elektrifikované tratě / moduly

Příspěvekod Čouda » ned 28 srp, 2016 9:32 pm

Ahojda!

Malinko OT. Nevěděl by prosím někdo jaká byla vzdálenost mezi sloupy trakčního vedení DRG ve 30./40. letech na širé rovné trati? Někde jsem se dočetl, že 100m, jiný zdroj uvádí 75m. Z fotografií se mi ta vzdálenost jeví menší cca 50m. Potřeboval bych to rozseknout, abych zadal moduly do výroby. Od roztečí sloupů se pochopitelně odvíjí i dělka modulu.

Mira
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků