Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Martin70 píše:Dobrý den, jsem tu na fóru nový. Pročítám toto vlákno a přemýšlím, které kolejivo vybrat pro H0. Měl jsem v dětství papírové s U profilem a to je již pasé (po letech opravdu rezlo). Kolejiště bylo v devadesátých lezech rozebráno. Nyní mě zaujalo z nabídky firem kolejivo PECO bez podloží, akorát nevím pro které se rozhodnout? CODE 75 nebo 100. Jelikož jsem zatím nenavštívil modelářskou prodejnu, je mimo Zlín, tak nevím jak to vypadá naživo. Dá se to asi kombinovat pomocí spojek, no je to drahé, zbytečné a nestetické. Ten nižší profil CODE 75 vypadá modelověji? Na profilu CODE 100, lokomotivy více "sedí" čili potenciálně menší pravděpodobnost dření okolků o podloží? Jak je to se spolehlivostí a nabídkou jednotlivých kolejnic a vyhýbek? Je nabídka stejná a je předpoklad, že bude do budoucna? Viděl bych to na nákup několika komponentů na zkoušku, kde bych si vyzkoušel na jednoduchém oválu, třeba se dvěmi vyhýbkami jak vše pracuje a pak bych případně pokračoval a přikupoval. Chce to však od začátku vybrat ten jeden systém. Otázka se možná již řešila, ale nedospěl jsem k nějakému závěru. Děkuji předem za jakoukoliv radu.
SettO píše:Ahoj, dám to sem, i když si myslím, že trojcestná výhybka by si asi zasloužila samostatné vlákno, a to, jak " ve skutečnosti", tak v modelu. Pár odkazů je i zde na fóru...Je jedno, ve které velikosti, ale napadlo mě, proč se dělá (v modelu) symetrická a asymetrická? /Ve skutečnosti se asi jednalo vždy o asy nebo ne?/ Napadlo mě, že ta symetrická se asi hodí více do SN než do viditelné části, ale třeba je to jinak..Děkuji. /Zajímavý článek je na webu Honzíkovy vláčky, ale toto jsem tam nenašel/..
michal_n_cz píše:SettO píše:Ahoj, dám to sem, i když si myslím, že trojcestná výhybka by si asi zasloužila samostatné vlákno, a to, jak " ve skutečnosti", tak v modelu. Pár odkazů je i zde na fóru...Je jedno, ve které velikosti, ale napadlo mě, proč se dělá (v modelu) symetrická a asymetrická? /Ve skutečnosti se asi jednalo vždy o asy nebo ne?/ Napadlo mě, že ta symetrická se asi hodí více do SN než do viditelné části, ale třeba je to jinak..Děkuji. /Zajímavý článek je na webu Honzíkovy vláčky, ale toto jsem tam nenašel/..
symetrické vícecestné byly a jsou i v reálu. Je to spíše zvláštnost - jsou třeba na nájezdu na trajekt - pěticestná:
Tady je takový ojedinělý exeplář co byl v provozu relativně do nedávna na normálním rozchodu - sneseno 2005:
http://www.laenderbahn-forum.de/galerie ... zburg.html
To že to někteří výrobci v modelu vyrábějí je jedna věc - ale dávat to na kolejiště bez nějaké konkrétní předlohy je fakt na pováženou. Dokážu si to představit někde na vlečce nebo když budeš stavět konkrétní stanici např. Lenzburg Stadt http://195.186.81.31/seeta4/24168.html, případně nějaký úzký rozchod - průmyslová či důlní dráha a podobné škarpolezy. Troufám si říci, že ve střední Evropě je to ve vyšších epochách na normálním rozchodu prakticky jen v modelu a to jen díky těm výrobcům modelové železnice.
Polabský píše:Na té fotce z trajektu je zajímavé, že zřejmě v běžném provozu se užívala jako trojcestná. Jako pěticestná musela být užitá ve zvláštním režimu, protože v místě upevnění jazyka není dostatek místa, žlábek pro okolek.
Zdravím.
Polabský píše:V Čechách a na Moravě se převážně využívaly nesymetrické pro jednodušší řešení přestavovacího mechanismu a také pro možnost využití částí běžných výhybek. V provozu byly například v Praze Libni - dolním. Donedávna byly v provozu na některé lokálce na Moravě. Do současnosti se užívá v Zubrnicích.
TomasM píše:A neni nahodou jen trojcestna, ale aby byla zachovana prujezdnost silnicnich vozidel ma i na "vnitrni strane" kolejnici ktera tvori neco jako zlabek u tramvaji kdyz jsou v asfaltu (obrazne receno)?
michal_n_cz píše:TomasM píše:A neni nahodou jen trojcestna, ale aby byla zachovana prujezdnost silnicnich vozidel ma i na "vnitrni strane" kolejnici ktera tvori neco jako zlabek u tramvaji kdyz jsou v asfaltu (obrazne receno)?
Ano, bude to jen trojcestná.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků