Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod _pavel_ » čtv 10 bře, 2016 4:31 pm

Podle mne Trainmaniak měl dotaz na EW1
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » čtv 10 bře, 2016 4:41 pm

Ta EW1 za to až tak nemůže; ta problematická měla poměrně silný jazyk v místě dotyku s kolejnicí (a zároveň v místě, kde kolo nabíhá na jazyk) tak pro milého kocora bylo pohodlnější to okolkem říznout mezi kolejnicí a jazyk. A jelikož jiné mašiny tam problém neměly, tak právě to podezření na velký rozchod. Jinak barča a brejlovec se stejnými podvozky ten problém mít nemusí, protože jsou o dost těžší.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 10 bře, 2016 5:22 pm

Tak jsem dneska omrk kocoura na vlastní :shock: a musím konstatovat, že se MTB posunulo hodně dopředu. Nedostatky tam ale jsou - zde několikrát již probrané. Chce to pohlídat ještě kvalitu montáže - na prohlíženém kousku neběhala jedna kinematika. Zábradlí je sice krapet silnější, ale nerozbitné což je pro mně důležitější(samo se dá udělat i tečí - očučoval jsem zábradlí na čmeláku v HO a bylo stejně pružné - užší a lépe barevné). No uvidíme jak se ukáže v dlouhodobějším horizomtu.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod pepiknemecek » čtv 10 bře, 2016 6:41 pm

Kinematiky běhají dobře. Pravděpodobně bylo pouze opřené pouzdro spřáhla o pluh. Je tam sice dostatečná vůle ale při velkém zatlačení na spřáhlo se může takto "zaseknout".
Jinak pro ty co již model rozebírali, nebo se ho chystají rozebírat. Při nasazování karosérie na podvozek je potřeba si počínat opatrně a nasouvat karosérii stejnoměrně a bez použití velké síly. Mohlo by dojít k poškození SMD LED pro horní světla na čelních DPS. Já jsem byl "šikovnej" a odlomil jsem si je.
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod VojtikJ » čtv 10 bře, 2016 9:21 pm

No.. já jej mám konečně doma...
Uff to byla doba...
Všiml jsem si tu poznatku že na reálný mašiny jsou na rámu tři prolisy a na modelu jen dva... S tím bych nesouhlasil... Např 742 080, 092, 111, 173, 202, 220, 226 atd atd... mají DVA! (jsou i další ale tyto mohu doložit fotkami) Spíš mám jen jednu 049 která má tři :D
Jelikož mi přišel i katalog od Tilliga... nezdá se mi že by na jeho 742 byli dekly pod chladícími články "vypouklé" buď to je blbě vyrenderovaný že to není vidět, nebo to prostě je rovný... MTB to vyřešilo jednoduše a elegantně.. ty hrana tam je vidět a opticky to dělá to co má..
Je škoda že prosvítají pozičky.. ale to se dá jistě řešit..
Prvně jsem tu zmiňoval velikost čelního okna (okna u pultu), jízdní vlastnosti bohužel zkusit mohu jen na oválu, kolejiště na kterým bych to mohl vyzkošuet mám trochu z ruky...
Volnost podvozků: první(dlouhej čumák) volný, druhý(krátkej) tužší
spřáhlo: po vyndání bylo jedno zaseknutý v pluhu, ale to nemohu brát jako vadu..
Co se týče podvozků... škoda tak velký mezery mezi sloupky a rámem, ale když na to budu koukat z úhlu (ve stoje, ale i v sedě na stůl a model vzdálen cca metr, tak to poznat není, bych na to musel koukat v úrovni rámu :D )
modelově mě jinak nic jinýho nepraští do očí...

Co bych si přál?
Doufám že u dalších verzí budou třeba dva můstky místo jednoho, nástavba na větráky (žaluzie) nalepovací. Udělaj víc užitku než kdyby byli napevno...
Již tu někdo psal, víc druhů zábradlí.. Jinak nemám námitky (ČSD verze) / fotky leda tak tabletem v tento moment.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod radula63 » čtv 10 bře, 2016 9:46 pm

VojtikJ píše:No.. já jej mám konečně doma...
Co bych si přál?
Doufám že u dalších verzí budou třeba dva můstky místo jednoho, nástavba na větráky (žaluzie) nalepovací. Udělaj víc užitku než kdyby byli napevno...
Již tu někdo psal, víc druhů zábradlí.. Jinak nemám námitky (ČSD verze) / fotky leda tak tabletem v tento moment.

Dodat další můstek navíc není problém. Model lze vyrobit i s "krátkým" zábradlím na čele (bez řetízku), např. CTL T448p-040 . Co však problém je, tak žaluzie na střeše nelze sundal a zas nasadit jako je tomu v H0. Jsou pouze 3 výlisky 740/742 - bez prolisu s mřížkami, bez prolisu se žaluziemi a s prolisy se žaluziemi.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod VojtikJ » čtv 10 bře, 2016 10:00 pm

můstky problém dodat není, jen to někoho musí z firmy napadnout.
Právě ty žaluzky.. kdyby byli dolepovací udělalo by to víc užitku...Co mašina to originál :D mohlo bejt dosazeno depem. Nechal bych to kdo chce ať si to dolepí. o komínku nemluvě, šikovní si jistě předělají dle své chuti.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod greenery » pát 11 bře, 2016 8:07 am

VojtikJ píše:No.. já jej mám konečně doma...
Uff to byla doba...
Všiml jsem si tu poznatku že na reálný mašiny jsou na rámu tři prolisy a na modelu jen dva... S tím bych nesouhlasil... Např 742 080, 092, 111, 173, 202, 220, 226 atd atd... mají DVA! (jsou i další ale tyto mohu doložit fotkami) Spíš mám jen jednu 049 která má tři :D


Postřeh máš správný. Ale:
Prvních šedesát vyrobených lokomotiv mělo na rámu 3 prolisy a hladké boky kabiny (to je případ té 049, kterou zmiňuješ - docela určitě má kabinu bez prolisů).
Od druhé serie (počínaje T466.061) je změna: ubyl prolis na rámu a přibyly prolisy na boku kabiny.

Takže kombinace hladké boky kabiny a dva prolisy na rámu neodpovídá skutečnosti. Alespoň z výroby ne.
Výrobce modelu má rám jen pro druhou a další serie (se dvěma prolisy), takže až budou prolisy na bocích kabiny, bude model správně.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod freekey » pát 11 bře, 2016 11:35 am

Takže,
CDC 742 029 není dobře, protože má 2 prolisy a špatná světla,
CSD T466 2024 není dobře, protože má 2 prolisy,
CD 742 017 není dobře, protože má 2 prolisy,
ale co UNI 740 546 a AWT 740 736, ty jsou dobře?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod JendaTT » pát 11 bře, 2016 11:58 am

freekey píše:...ale co UNI 740 546 a AWT 740 736, ty jsou dobře?

Našel jsem tuto fotku AWT 740 736-4 a kromě chybějící tabulky s označením lokomotivy na bocích kabiny mi přijde model celkem věrný...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » pát 11 bře, 2016 12:01 pm

...a ještě zkosený a olemovaný nárazníky :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod JendaTT » pát 11 bře, 2016 12:03 pm

Ty nárazníky - to raději ani nezmiňuji :-) Stejně jako bílou linku na podvozcích...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » pát 11 bře, 2016 12:03 pm

...a lemy masek podvozků, když už šťouráme. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod George V. » pát 11 bře, 2016 12:07 pm

...no na té fotce jsou dvě dlouhými čumáky k sobě - předpokládám tedy dvojčlen (na 740 se dodělával, tedy bývá i u dlouhého čumáku), tak jestli by neměla mít také zepředu můstek?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod TFERDAT » pát 11 bře, 2016 8:39 pm

A co místo elektrického motorku malinkej diesel.
TFERDAT
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 09 čer, 2014 9:15 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 3 návštevníků