Západní expres.
Pokud modelář si nechce hrát jen taháním modelové soupravy po kolejišti, ale mít třeba i zkrácenou soupravu podle velkého vzoru. Tak zde je další námět na zamyšlení. Přidat k soupravě vytápěcí vůz.
Zdroj
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=vytapeci-vozy&cisloclanku=2009030005Část těchto vozů zůstala po válce na našem území. O jejich využití ze čtyřicátých a padesátých let nemám zprávy, v šedesátých letech je známo jejich použití na "Západním expresu" v době, kdy byl mezi Prahou a Plzní tahán lokomotivami T 679.1 (typ lok. zvolen pro velký výkon), ale v tu dobu už se prý jednalo o rekonstrukci - náhradu původního kotle na uhlí generátorem PG 500.

"Západní expres" vedený T679.1091 u Chuchle 9.04.1971. Foto J. Koutný
Počítám, že vozové složení vozů bude podobné.
Praha - Plzeň....... 1x vytápěcí vůz
Praha – Cheb ….…… 2x vozy osobní
Praha – Paříž….……. 4 vozy lůžkové
..............…….…...1 vůz služební
Praha – Frankfurt .. 1 x lehátkový vůz
........................1x jídelní vůz
........................1x poštovní vůz
----------------------------------------------
Celkem modelově 11 vozů v soupravě.
Další zdroj fotek:
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r556&loko=12100a

Zdroj
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist335.html.
Zdroj:
http://www.zeleznicnipoklady.cz/?product=498-112