od Petr Zatrepalek » úte 02 úno, 2016 8:49 am
Jak který debondér leptá plast... Dost záleží jaký vrh té 372 máš. Měl jsem v dílně mašiny kterým šly skla vymáčknout v pohodě, jiný zas byly tak zalepený, že pokus o vymáčknutí je koledování si o průšvih. Nejlepší řešení je vymaskovat okna pomocí Kabuki/tamiya pásky - nalepíš pásku přes okna a špičkou kulatýho párátka zatlačíš pásku kolem rámu okna /"obryješ"/ okno párátkem, až máš obrys takto naznačený, obřízneš okno špičkou skalpelu. Operace sice pracnější, ale funkční, na rozdíl od použití Maskolu... Sundání izolátorů nebo houkaček se neboj, tenkým špičatým šroubovákem, rydlem, jehlou apod zevnitř střechy zkus izolátory vytlačit, když to nepujde, neboj se je "ulomit" - pro zpětný nasazení stačí jen navrtat dírky do zbytků čepů a do nich zalepit kousek drátku. Drží to pak jak Helvétská víra. Horší jsou madla - ty musíš odřezat opatrně skalpelem, neboť jsou hnusně tlustý - lepší je udělat si je ze struny. Když si polámeš mřížky na čumáku použij klidně obdobné díly ČS train (seženeš u Banků, stejně jako případnou náhradu za izolátory). Při patině spodku si dej velkýho bacha na případné poškození vzdušníků na čumácích - drží to na pacičkách který jsou nacvaknutý v kovovým rámu, když to ulomíš máš problém...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů