M120.0 Kolejovy autobus H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » pon 21 pro, 2015 1:30 pm

Ahoj,
firma Hauler pripravila stavebnici kolejoveho autobusu M120.0. Kdyz jsem stavebnici objevil, tak bylo jasne, co si v blizke dobe postavim. Sice se mi autobus nehodi do Lokte, ale je to dobra vyzva a taky zajimave zpestreni pro setkani v druhe epose.
Zde je fotka predlohy, byl vyroben jen jediny kus:
Obrázek

Odlitek
Jde videt, ze si u Haulera dali praci s vyrobou masteru. Model je odlit ciste bez bublin. Zde jsou obrazky vypilovanych dilu:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pojezd
Puvodne jsem chtel tento model postavit jen jako statickou maketu, ale po precteni clanku na ALSRacing o stavbe pojezdu pro motoraky v TTcku, jsem se rozhodnul si objednat TTckovou prevodovku s kardany a motorem a zkusit autobus rozpohybovat. Hnane bude jen zadni dvojkoli, tak jak ve skutecnosti, a bude ulozeno kyvne, predni nehnane bude ulozeno napevno. Tim by mel byt zarucen dobry sber proudu.

Zde jsou komponenty naskladany na mosazne desticce tl.1mm
Obrázek
Pohled na pojezd zespoda. Tady uz jsem na desku prisrouboval prevodovku pro zadni dvojkoli a motor (Mashima 1015), dosadil jsem setrvacnik a kardany.
Obrázek
Dvojkoli pouziju RP25 Finescale, tedy nizky okolek(0,6mm) a tenci disk(2,1mm). Pokud bych pouzil jen profil RP25, tak by byl problem u predniho dvojkoli, nevesel by se do otvoru v celni stene autobusu. Take vypada zase o fous lepe.
Obrázek

Ted se budu snazit vymyslet uchyceni predniho dvojkoli a rozrezani plastoveho ramu, a jeho dosazeni na mosazny. Take budu muset upravit dil se sedackama, budu muset zvysit podlahu. Uvidime, jak to pujde.

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod Petr S. » pon 21 pro, 2015 4:43 pm

No nazdar !
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod mizl » pon 21 pro, 2015 6:06 pm

Petr S. píše:No nazdar !

??? nějak jsem nepochopil ???

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod Petr S. » pon 21 pro, 2015 9:10 pm

To nevadí , souvisí to povídáním v Dreiskau-Muckern u kterého jsi nebyl .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod mizl » pon 21 pro, 2015 9:12 pm

Děkuji za vysvětlení. Teď mi to již dává smysl :wink:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » pon 04 led, 2016 3:56 pm

Ahoj,
pres vikend jsem pokrocil na autobusu, uz se dokonce projel po testovaci koleji. Trosku me prekvapila hlasitost pojezdu. Ocekaval jsem, ze bude tichounky, ale pleticha to taky neni:).
Nahradil jsem resinovy odlitek pojezdu mosaznym. Potreboval jsem na zastavbu motoru a prevodovky posunout podlahu o 3mm vyse. Z resinoveho odlitku zbyla jen predni cast s imitaci vany motoru a predni uchyceni dvojkoli, ktere je pri pohledu zepredu videt. Mosazny pojezd neni tak pekny jako resinovy, ale zase je pevny a dava autobusu potrebnou hmotnost.
Sbirani mam udelane z obou dvojkoli fosforbronzovymi dratky, ktere jsou pripajeny na cuprexitu. U kyvne napravy by bylo lepsi pripajet sberne dratky primo na prevodovku, ale nejak se mi nechtelo to komplikovat. Uvidime, zda to budu muset predelat.
Take jsem musel udelat novy dil se sedackami, podlaha je opet z mosazneho plechu tl.1mm, na kterem jsou umisteny sedacky. Tem jsem musel zkratit nohy, aby sedaky byly v pozadovane vysce.
V zadni casti je pripravena kapsa na dekoder, uvidim zda bude potreba dodat kondenzatory na zlepseni jizdich vlastnosti, ty by se pripadne umistili take do zadni casti pojezdu.
Ted uz mi zbyva jen dovybavit model lepty a striknout, je to takova pekna oddechovka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod milan ferdián » pon 04 led, 2016 6:44 pm

Marku vidím,že ta II.epocha se vám strašně v Gross Posně zalíbila :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod A2C » pon 04 led, 2016 11:31 pm

Výborný návod :)
Krásna práca!
Nie len u Vás sa II epocha zapáčila, prechádza to i k nám :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » úte 05 led, 2016 9:17 am

milan ferdián píše:Marku vidím,že ta II.epocha se vám strašně v Gross Posně zalíbila :wink: .

Je to tak:), uz se tesim na dalsi Posnu 2016.

A2C píše:Výborný návod :)
Krásna práca!
Nie len u Vás sa II epocha zapáčila, prechádza to i k nám :)


Diky. 2. epocha je pekna, ale bohuzel tovarnich vyrobku je malo. Vse je potreba postavit hlavne nakladni vozy, takze je to beh na dlouhou trat.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod greenery » úte 05 led, 2016 10:14 am

Ahoj,
žasnu, co všechno jezdilo po kolejích. Vypadá to to moc dobře, na kolejích to bude rarita.
Ty díly na pojezd si objednával na tom odkazu? Rám si frézoval strojně nebo je to ruční práce s pilkou a pilníky? Jezdí to plynule?

PS: Moc se mi líbí Loket, začal jsem stavět tři traťové moduly, tak doufám, ze se aspoň přiblížím :-)
R.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » úte 05 led, 2016 12:37 pm

greenery píše:Ty díly na pojezd si objednával na tom odkazu?

Ano, primo na jejich eshopu, zde je link http://www.rcmicrocars.eu/obchod/ . Je to ttckova prevodovka s delsimi oskami, da se bez problemu domluvit. Pak maji taky h0lkovou prevodovku, ale ta je zprevodovana vice do rychla, tusim 1:16, ta ttckova ma prevodovy pomer 1:20.

greenery píše:Rám si frézoval strojně nebo je to ruční práce s pilkou a pilníky? Jezdí to plynule?

Je to delany na kolene, tedy zadna frezka. Staci mosazny plech tl. 1mm od litomyskyho, rezal jsem ho reznym kotouckem s korundem od proxxonu, ale staci samozrejme i pilka. Pajene je to plynovu horakem, trafopajka to neprohreje, uz je to moc velky kus mosazi. Pro uchyceni predniho nehnaneho dvojkoli jsem pouzil mosazne ucko, ktere jsem nasel doma.

greenery píše:PS: Moc se mi líbí Loket, začal jsem stavět tři traťové moduly, tak doufám, ze se aspoň přiblížím :-)

Diky. Doufam, ze moduly budou s Fremo rozhranim, tak abys je mohl nekdy privest ukazat na setkani. Vysek se skalou, ktery si zde prezentoval, se mi moc libil.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod vvitty » úte 05 led, 2016 12:49 pm

Ty prevodovky s izolovanou napravou jsou stejne pro H0 i TT, vcetne prevodoveho pomeru. Lisi se jen delka osicek - a ty je stejne potreba zarovnat na pozadovanou delku, jsou delsi.
http://www.pojezdy.eu/eshop/78-prevodov ... stavebnice
Ta vetsi prevodovka (jen ve verzi H0) je obdobou leptanych prevodovek PG a do tohoto modelu by se hur vmestnavala (a ma 1/16 prevodovy pomer).

Pripadne se to cele da poridit osobne v Praze na burze i s fine scale napravami 9.7 mm.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » úte 05 led, 2016 2:03 pm

vvitty píše:Ty prevodovky s izolovanou napravou jsou stejne pro H0 i TT, vcetne prevodoveho pomeru. Lisi se jen delka osicek - a ty je stejne potreba zarovnat na pozadovanou delku, jsou delsi.
http://www.pojezdy.eu/eshop/78-prevodov ... stavebnice
Ta vetsi prevodovka (jen ve verzi H0) je obdobou leptanych prevodovek PG a do tohoto modelu by se hur vmestnavala (a ma 1/16 prevodovy pomer).

Pripadne se to cele da poridit osobne v Praze na burze i s fine scale napravami 9.7 mm.


Vychazel jsem z nabidky vyrobce viz http://www.rcmicrocars.eu/obchod/catego ... tegory=184 , ten nabizi prevodovku s izolovanou napravou jen pro TTcko, tedy kratsi osa. Musel jsem se s nim domluvit o dodani delsich osek. Vy ji nabizite primo s delsimi oskami ve Vasem eshopu.
Mohl byste sem prosim vlozit zakladni rozmery te vetsi prevodovky, urcite se to bude hodit. Vykres jsem nikde nenasel.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod vvitty » úte 05 led, 2016 4:06 pm

Protoze vyrobce toho ma moc a obcas nestiha nebo zapomina zaktulizovat eshop. Verze s prodlouzenyma osickama vznikla na moji objednavku uz pred drahnou dobou, stacilo zamenit lisovane osicky za delsi. Je mimochodem o dost pouzitelnejsi nez TT, diky nutnosti pouzit 2 mm osicky nastava u TT problem s vyberem vhodnych kol - vetsina vyrobcu je dela na 1.5 osu.
Mimochodem je k dispozici i speciální verze s extra prodlouženou osou šneku. To zase byla extra zakázka pro jeden konkrétní model a tak deset kousků z rezervy mi zbylo, ani jsem to zatím nedal na web.
Naopak vidim ze tam stale nabizi stavebnice prevodovek ktere uz jsem z webu stahnul protoze nadale ma byt k dispozici jen sestavena - preci jen se ukazalo ze obcas jdou tolerance prilis proti sobe a pro hladky chod je potreba bud vybrat jinou sadu dilu ktere si lepe sednou (coz jde na dilne celkem snadno) nebo vysvetlovat zakaznikovi co ma lehce doladit vystruznikem coz je podle me zbytecne. A kdyz uz je prevodovka jednou poskladana za ucelem vyberu dilu, postrada smysl ji zase rozebirat aby byla k dispozici ve stavebnici...

Tělo větší H0 převodovky 1/16 tvoří plastový výlisek s rozměry 11,4 x 7 x 10,6 mm.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: M120.0 Kolejovy autobus H0

Příspěvekod marwin » úte 05 led, 2016 4:32 pm

vvitty píše:Je mimochodem o dost pouzitelnejsi nez TT, diky nutnosti pouzit 2 mm osicky nastava u TT problem s vyberem vhodnych kol - vetsina vyrobcu je dela na 1.5 osu.

Toto jsem nejak nepochopil. O ktere prevodovce jste psal? Prevodovka, ktera je pouzita na autobuse, ma 1,5mm osicku, tak aby sly pouzit dvojkoli FS, ktere maji 1,5mm osu.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků