Přehled lokomotivních řad výtopny Chomutov ve 30. letech:
300.6, 322.4, 324.3, 344.1, 354.1, 354.4, 354.7, 413.1, 414.0, 434.1, 434.2, 464.0, 475.0, 524.1, 524.2, 534.0.
Dtto - DR - Bw Komotau, léto 1943:
38.2-3, 50, 52, 53.75 = 324.3 ČSD, 54.5 = 344.3 ČSD, 55.57-58 = 414.0 ČSD, 68.0 = 464.0 ČSD, 95.2 = 524.1 ČSD
Vzhledem k tomu, že nejpočetnější řadou v Chomutově byla za války BR 95.2 DR = 524.1 ČSD (v roce 1943 16 ks), dá se důvodně očekávat, že nejvíc osobních a nákladních vlaků na Šebíka (jakož i do Vejprt - tam 100% potvrzeno i válečnými fotkami) odtahala ve 30. letech i za války ona. A na postrcích jim pravděpodobně kromě jejich sestřiček téže řady nejvíc pomáhaly 414.0 a 324.3, případně možná i nějaká ta 413.1 nebo 344.3. Na rychlících a osobácích bych tam za války viděl tu saskou 38.2-3 doplněnou možná opět i 524.1 a/nebo univerzální řadou 54.5 = 344.3 (nevím, jak dlouho se tam za dob DR udržely motory). Jestli se ale soustředíte na provoz před válkou, spíš by tam v osobní dopravě měly jezdit věžáky M 120.4 a M 130.2. Po válce už to tam zřejmě chcípalo, do Vejprt už po roce 1945 kromě motorů začaly jezdit místo 524.1 spíš 423.0, proč ne i na Šebíka? Pořádné mašiny jako 354.1/7, 464.0, 524.2 nebo 534.0(3) si chomutovští páraři určitě šetřili na důležitější výkony, totéž asi platilo za války pro řady DR 50 a 52. Nanejvýš se tam na osobáku mohla objevit ještě nějaká ta strojmistry i četami nenáviděná buštěhradka 354.4 v nízkém provedení, ale DR je v roce 1938 odmítly převzít - Němci jistě věděli proč (oblíbenější vysoké, tj. 354.444 až 7, dlouho - ještě začátkem 30. let do příchodu řady 464.0 - vozily spolu s 364.0 často i jako přípřežní lázeňské rychlíky po páteřní trati ATE a BEB z Drážďan a Podmokel přes Ústí a CV do Karlových Varů a pak přešly většinou na osobáky do Prahy přes Lužnou).
Vyšťoural bych i přehled chomutovských parniček po roce 1945, ale to už je vzhledem k tématu irelevantní, ledaže byste chtěli modelovat nějaké to "what-if" - např. co kdyby soudruzi z NDR v roce 1953 souhlasili s obnovením provozu do Karl-Marx-Stadtu? To by se byl jistě přes Šebíka i nejeden nula-trojkový kremák projel, chomutovskou topírnou jich v letech 1946 - 1976 prošlo skoro 30 (seznam mám, kdyby byl zájem...), a kdoví jestli ne dokonce i gardové motorové jednotky východoněmeckých DR VT 18.16 na nějakém tom lázeňském rychlíku pro rekreanty ze spřátelené NDR... vždyť přece jezdily přes Bad Brambach a Vojtanov i do Františkových Lázní.
Edit: Fakt je, že právě CV byl jedna z výtopen, kde se po válce udržely saské 38.2-3 jako 365.5 ČSD nejdéle - možná až do r. 1950, pak ještě přešly do Podmokel, odkud vyjížděly na trať až do r. 1955. Nicméně kdybyste znázorňovali provoz v dobách DR, tak Beckmann dělá celokovový malosériový model BR 38.2-3 v TT... To jen tak na nasazení brouka do hlavy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.