Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
To je problém možná pro H0 - v TT už se pokládají výhybky v KarlštejněMcx píše:Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché
Morris Zapp píše: v TT už se pokládají výhybky v Karlštejně
milan ferdián píše:Morris Zapp píše: v TT už se pokládají výhybky v Karlštejně
Jo,tak to jsem velmi zvědavý na zhlaví pod stavědlem 1 (směr Zadní Třebáň).
Morris Zapp píše:Moje stanice to není, tak se necítím povolán se s ní chlubit, ale poprali se s tím myslím na výbornou
Mcx píše:Milane uděláme školení, navíc vzhledem k tomu, že je norma zaměřena na němčoursky mluvící země - hlavně na 15 kV napětí a je tam použit i výrobce trakčního vedení Sommerfeldt, tak bude nutno udělat české vysvětlení, vybrat od Sommerfeldtu co lze použít pro 3 kV a 25 kV ČSD trakční vedení.
Pro nás to bude trochu složitější - němec, rakušák nakoupí téměř vše + natáhne 0,3 mm bronzové trakční vedení a má vymalováno. To u nás nepůjde. Něco málo dělá pro trakční vedení i v Pečkách něco NJ modely..... je nutno otestovat a doporučit co lze u nás použít a co bude nutno vymyslet, nechat vyleptat, odlít.....
Je to pro pro tým, který se rozhodne postavit traťové moduly + jednu stanici + vjezd do skryťáku + dělení pro přechod na soustavu 15 kV
Ale jinak jsou tam samozřejmě v normě základní informace, doporučení - vzdálenost sloupů od kraje modulu, klikatost trakčního drátu, vzdálenost sloupu do osy koleje - zde napasováno na Sommerfeldt, výšku trakční drátu, výšku řetězkového vedení na styku modulů - pro zaháčkování.......
Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché - spíše na těch 25 kV, ale na 25kV nejsou stroje, asi bych se dal na 3 kV ss.
Petr S. píše:Jen tak od boku střelím - Lysá nad Labem .
Je tam pravobřežní E dvoukolejka už od počátků elektrifikace , pokud to nebudeme hrotit do VI e. , tak je tam i dvoukolejka bez elektrifikace ( v dnešní době už E ) + ještě další jednokolejka .
Stanice na E dvoukolejce budou většinou velké , ale řekl bych , že ta Lysá patří i s rozvětvením mezi ty menší .
V zásadě ale půjde o tým , který to udělá .
Petr S.
Tak nějaké drobné odchylky od reality tam jsou, tuším na berounské straně, ale jinak anomilan ferdián píše:Chceš nám sdělit,že kolejivo ve stanici je skutečně položeno dle reáluKdo je ten pachatel
![]()
![]()
![]()
A co to drátování ve stanici
![]()
No, Lysá... To zaústění pražské odbočky bylo dost nešťastné, čtyři traťové koleje se prolínaly jenom do třech možných cest. A vůbec, takhle velká stanice by měla přirozenou tendenci stát se provozním středem layoutu (přinejmenším jeho české části na velkém mezinárodním setkání) a na to ta Lysá nemá; furt je to jenom vlastně přerostlá odbočka.Petr S. píše:Jen tak od boku střelím - Lysá nad Labem .
Je tam pravobřežní E dvoukolejka už od počátků elektrifikace , pokud to nebudeme hrotit do VI e. , tak je tam i dvoukolejka bez elektrifikace ( v dnešní době už E ) + ještě další jednokolejka .
Stanice na E dvoukolejce budou většinou velké , ale řekl bych , že ta Lysá patří i s rozvětvením mezi ty menší .
Jo, Velké Březno je dobrý námět. Stejně tak Zadní Třebaň. Ale nemůžeš si v nich hrát s vlaky na dvojkolejce, jsou to z hlediska dvojkolejky vlastně jenom zastávky.milan ferdián píše:Pro změnu střelím já od boku a to - Velké Březno s původní lokálkou do Verneřic nebo Čelákovice s lokálky do Mochova a Brandýse nad Labem.
Co si pamatuju (ale paměť lidská není příliš spolehlivé médium), tak před E v osobní dopravě 464.0 (podle literatury taky 354.7, ale ty si fakt nepamatuju), v nákladní 434.2; po E v osobní E 479.0 a EM 475.1,2, v nákladní na Mn T 669.1, na Pn E 469.3. Směr Všetaty dlouhou dobu osobka téměř výhradně v režii EM 488.0 (včetně ranního rychlíku!). Nákladní dopravě vládly ústecké čtyřkolky E 469.1,2, jiné řady spíše výjimečně. Jo a každý den v poledne přijela do Lysé žilinská E 499.0 (velmi často 001) a až do večera stála na 6. koleji u nákladní pokladny (obrat R 522 / 523).Petr S. píše:V Lysé se mohly potkat 475.1 na rychlíku z Prahy do H.K. a E469.1 na uhlí z Ú.n.L.
Myslím , že přes Čelákovice se jezdilo až s řadami 121 , 130 a pod.
Mcx píše:Milane uděláme školení, navíc vzhledem k tomu, že je norma zaměřena na němčoursky mluvící země - hlavně na 15 kV napětí a je tam použit i výrobce trakčního vedení Sommerfeldt, tak bude nutno udělat české vysvětlení, vybrat od Sommerfeldtu co lze použít pro 3 kV a 25 kV ČSD trakční vedení.
Pro nás to bude trochu složitější - němec, rakušák nakoupí téměř vše + natáhne 0,3 mm bronzové trakční vedení a má vymalováno. To u nás nepůjde. Něco málo dělá pro trakční vedení i v Pečkách něco NJ modely..... je nutno otestovat a doporučit co lze u nás použít a co bude nutno vymyslet, nechat vyleptat, odlít.....
Je to pro pro tým, který se rozhodne postavit traťové moduly + jednu stanici + vjezd do skryťáku + dělení pro přechod na soustavu 15 kV
Ale jinak jsou tam samozřejmě v normě základní informace, doporučení - vzdálenost sloupů od kraje modulu, klikatost trakčního drátu, vzdálenost sloupu do osy koleje - zde napasováno na Sommerfeldt, výšku trakční drátu, výšku řetězkového vedení na styku modulů - pro zaháčkování.......
Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché - spíše na těch 25 kV, ale na 25kV nejsou stroje, asi bych se dal na 3 kV ss.
Morris Zapp píše:Tak nějaké drobné odchylky od reality tam jsou, tuším na berounské straně, ale jinak anomilan ferdián píše:Chceš nám sdělit,že kolejivo ve stanici je skutečně položeno dle reáluKdo je ten pachatel
![]()
![]()
![]()
A co to drátování ve stanici
![]()
Pachatel tady myslím nediskutuje. Elektrizace? Se uvidí... Svůj osobní názor už jsem tady ventiloval: napíchat kolem trati akorát sloupy a ostatní předstírat.
Morris Zapp píše:Jo, Velké Březno je dobrý námět. Stejně tak Zadní Třebaň. Ale nemůžeš si v nich hrát s vlaky na dvojkolejce, jsou to z hlediska dvojkolejky vlastně jenom zastávky.milan ferdián píše:Pro změnu střelím já od boku a to - Velké Březno s původní lokálkou do Verneřic nebo Čelákovice s lokálky do Mochova a Brandýse nad Labem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků