Moduly Olomouc TT

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod rawen » sob 22 srp, 2015 4:56 pm

Probereme to zamykání v Mohelnici. Musel jsem to dát přechodně na návěstidla, jinak bychom si asi vůbec nezajezdili. :oops:

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 5:31 pm

Už vidím mašinfíru manipulaku s obrovským svazkem klíčů,s fredem,svazkem karet,jak lítá okolo modulu stanice.....
Pánové a co tak se tvářit,že na modulové D3 vše budeme provádět fiktivně a zamykat centrálně ruční stavění výhybek a výkolejek na D3 :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod VojtikJ » sob 22 srp, 2015 5:36 pm

milane tady o to nešlo, šlo o to že rawen zmínil že odvratnou výhybku nepřestaví když nemusí, tak jsem jen nastínil skutečnost ;)
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 6:04 pm

VojtikJ píše:milane tady o to nešlo, šlo o to že rawen zmínil že odvratnou výhybku nepřestaví když nemusí, tak jsem jen nastínil skutečnost ;)

Tak v reálu to chápu.No Pavel-HP má třeba nastavené výhybky ve stanici tak,že je můžeš postavit jen postupně a stejným způsobem zpět.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod fulda » sob 22 srp, 2015 8:13 pm

milan ferdián píše:Už vidím mašinfíru manipulaku s obrovským svazkem klíčů,s fredem,svazkem karet,jak lítá okolo modulu stanice.....

... a to celé 6x rychleji než v reálu, protože má rychlejší modulovej čas
Obrázek
(BTW: ten se svazkem klíčů je výpravčí...)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod milan ferdián » sob 22 srp, 2015 8:54 pm

fulda píše:
milan ferdián píše:Už vidím mašinfíru manipulaku s obrovským svazkem klíčů,s fredem,svazkem karet,jak lítá okolo modulu stanice.....

... a to celé 6x rychleji než v reálu, protože má rychlejší modulovej čas
Obrázek
(BTW: ten se svazkem klíčů je výpravčí...)

Jindřichu,Jindřichu v digitálu jsi nepřekonatelnej,ale na D3 bych tě nepustil :lol: :lol: :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod hank » ned 23 srp, 2015 7:58 am

milan ferdián píše:
fulda píše:
milan ferdián píše:Už vidím mašinfíru manipulaku s obrovským svazkem klíčů,s fredem,svazkem karet,jak lítá okolo modulu stanice.....

... a to celé 6x rychleji než v reálu, protože má rychlejší modulovej čas
Obrázek
(BTW: ten se svazkem klíčů je výpravčí...)

Jindřichu,Jindřichu v digitálu jsi nepřekonatelnej,ale na D3 bych tě nepustil :lol: :lol: :lol:


Ale no tak pánové... když už se v dopravně řízené podle D3 vyskytne osoba se svazkem klíčů od výměn, tak to může být jedině vlakvedoucí... Ale třeba byste si tuhle funkci mohli při modulovém ježdění taky zavést... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 23 srp, 2015 8:05 am

Hanku,jedna souprava = jeden člověk.To bychom mohli hodit do hytláku i posunovače a jedná vlaková souprava = čtyři lidé.
- manšifíra -
- vlakvedoucí -
- dva posunovači -

Tak to u modulovky nefunguje.Člověk co vede vlak,zastupuje všechny funkce.Proto jeden klíč pro jednu dopravnu na D3,aby netáhl sebou mimo ovladače a hromadu karet,ještě kila železa. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod Morris Zapp » pon 24 srp, 2015 11:06 am

VojtikJ píše:...šlo o to že rawen zmínil že odvratnou výhybku nepřestaví když nemusí...
Ale přesně tak to je. Možná se zatím setkáváte jen v úzkém kroužku a všichni to máte stejně "nastavené", ale časem, na běžných provozních setkáních, kde je spousta různých lidí, to tak přesně bude. Proč vlastně myslíte, že skutečná železnice provádí ty klíčové orgie s kontrolními zámky? Právě proto, aby k postavení odvratu (a spoustě jiných dalších jakoby "zbytečných" fíčur) personál donutila.
Koneckonců taky musím vybavit svoji dopravnu výsledným klíčem, protože mi odjíždějí vlaky bez toho, že by za sebou srovnaly výměny na hlavní kolej...

fulda píše:... a to celé 6x rychleji než v reálu, protože má rychlejší modulovej čas
Ano - vzdálenost mezi ovládacími prvky místně stavěných výměn se u nás počítá na centimetry, u skutečné dráhy na desítky až stovky metrů.
A co takhle urychlit nejde (posun modelovou rychlostí v modelově dlouhé stanici), no tak s tím prostě musí konstruktér GVD počítat.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod hank » pon 24 srp, 2015 2:36 pm

Morris Zapp píše:Ano - vzdálenost mezi ovládacími prvky místně stavěných výměn se u nás počítá na centimetry, u skutečné dráhy na desítky až stovky metrů.
A co takhle urychlit nejde (posun modelovou rychlostí v modelově dlouhé stanici), no tak s tím prostě musí konstruktér GVD počítat.


Bývaly u nás stovky stanic, i na dost frekventovaných tratích, ještě i koncem epochy IV, kde na obě zhlaví byl jediný výhybkář a návěstidla nezávislá na poloze místně stavěných výměn. Takže každé křižování musel výhybkář doslova oběhat po svých. Takže když byla stanice dlouhá třeba 300 m, každé křižování znamenalo 600 m pěšky, s příslušnými důsledky pro trvání tohoto úkonu. V některých stanicích si pro jeho urychlení pořídili jízdní kola Ukrajina... :mrgreen: Ale třeba na takové ramzovské dráze, když v zimě napadlo půl metru sněhu, jim to kolo stejně nebylo nic platné, takže zase pěšky... :x
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod Morris Zapp » pon 24 srp, 2015 2:41 pm

Jistě, dodnes takové stanice existují, ale předřečníci se bavili spíš o dopravnách D3...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod rawen » pon 07 zář, 2015 4:50 am

O víkendu proběhlo provozní setkání v Mohelnici. A úspěšně.

S mnoha příchozími jsme se viděli vůbec poprvé, poprvé jsme testovali DCC + rozvody po modulišti, nové dopravny, ježdění podle grafikonu, nákladní dopravu...
Myslím, že všichni zúčastnění si zaslouží velký dík. Reportáže budou následovat.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod Morris Zapp » pon 07 zář, 2015 6:10 am

Pánové, je Vám k čemu blahopřát :!:

Šťastná ruka při výběru stanic, velmi pěkně zpracované moduly, bezproblémový provoz podle GVD - jen tak dál! :wink:

Těším se, až Vaše moduly budou ozdobou některého velkého provozního setkání Zababova!
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod Petr Šimral » pon 07 zář, 2015 12:44 pm

A já se přidávám k Morris Zapovi.

Opravdu velmi pěkné, je k čemu blahopřát.

A železničně modelové zákoutí DDM Mohelnice taktéž nemá chybu.

Ahoj Petr
Petr Šimral
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 01 zář, 2015 4:44 pm

Re: Moduly Olomouc TT

Příspěvekod sikora » úte 08 zář, 2015 6:46 am

Pánové myslím, že je na čase říci kdo si zaslouží největší pochvalu. Je to ten, kdo perfektně zpracoval GVD, organizačně zvládal a řídil samotné ježdění.Díky Radku. Jarda
sikora
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 08 úno, 2010 4:11 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků