Pro ovládání domácího kolejiště používám TrainController už dávno (a jsem s ním velmi spokojen). Když jsem stavěl svou první modulovou stanici, rozhodl jsem se pro její ovládací panel využít rovněž TrainController. Poskytuje totiž možnosti, které lze klasickými způsoby s vypínači, přepínači a tlačítky realizovat jen těžko, nebo je nelze realizovat vůbec. TrainController 8 Gold umožňuje tvorbu vlastních symbolů, takže je možné vytvořit panel, který vzhledově připomíná ovládací panely skutečných stanic. Vzhledem k období epoch III a IV, modelovaného v našem klubu, jsme se kolegou rozhodli realizovat reléové zabezpečovací zařízení (RZZ). Výhodou elektronického ovládání je možnost realizování funkcí, které skutečné RZZ má. Lze tedy následným stiskem dvou "tlačítek" volit cesty, například pro vjezd na určitou staniční kolej stačí stisknout zelené tlačítko na traťové koleji a bílé tlačítko na staniční koleji. Tím se nastaví do potrebně polohy všechny výhybky kterými vlak musí projet a nastaví se návěstní znaky na vjezdovém návěstidle a předvěsti. Zároveň se zablokuje možnost přehození veškerých výhybek na této cestě a cesta se zobrazí zeleně. Na panelu se na návěstidlech zobrazují jen určité znaky (například na odjezdových návěstidlech se zobrazuje jen zelená nebo bílá), na kolejišti se samozřejmě zobrazují kompletní návěstní znaky podle soustavy ČSD (to se realizuje pomocí návěstních dekoděrů ND4, TrainController pouze vyšle odpovídající kód). Obsazená kolej je zvýrazněna červeně. Program automaticky zamezuje nastavení vjezdové cesty na obsazenou kolej. K vjezdu na obsazenou kolej je nutné použít posunovou cestu. Ta se volí bílým tlačítkem na trati a bílým tlačítkem na staniční koleji a na kolejovém plánu se zobrazí bíle. Obdobně se volí odjezdové cesty, zeleným tlačítkem na staniční koleji a bílým tlačítkem na trati. Výhybky i výkolejky je možné volit i manuálně, k tomu slouží "páčky", klepnutím na páčku se přestaví výhybka (nebo souvisící dvě výhybky nebo výhybka a výkolejka) a rozsvícením zeleného nebo žlutého indikátoru je indikována poloha výhybky, "páčka" se vrátí stejně jako v reálu do střední polohy. Přivolávací návěsti lze volit přepínacím tlačítkem. Ke zrušení nastavených cest a nastavení všech návěstí na "stůj" slouží tlačítka "Reset". Samozřejmostí je rušení cest po jejich projetí a stavění pŕíslušných návěstidel na "stůj" (využitím detekce obsazení). Naprogramováním závislostí se cesta ruší až po jejím úplném projetí. Detekce obsazení zajišťuje, že nelze manuálně přihodit výhybku, na níž se nachází vlak.
Na domácím kolejišti používám jednodušší způsob, i zde se ale volí cesty volbou začátku a konce cesty "odkud - kam" (zde pouze bílým tlačítkem), je blokováno přehození výhybky obsažené ve zvolené cestě i výhybky obsazené vlakem, blokováno je i vjetí na obsazenou kolej. Žlutá tlačítka na začátku a konce tratí slouží k nastavení návěstí na trati. Skryté nádraží na svém kolejišti nemám, pro ty kdo skryté nádraží používají je přínosem indikace obsazení, blokování nastavení vjezdu na obsazenou kolej a blokování přehození výhybky na níž se nachází vlak.
Více informací o mém domácím kolejišti je na http://www.1ku160.webnode.cz.
Výhodou využití TrainControlleru je možnost provoz téhož kolejiště naprogramovat různě, pro domácí kolejiště mám naprogramovánu také versi pro automatický provoz, to když si chci hrát sám nebo kolejiště předvádět návštěvám, tak aby jezdilo hodně vlaků a různě se rozjížděly, zastavovaly, střídaly. Hardware kolejiště je samozřejmě tentýž.