
Moderátor: Michal Dalecký
radeksindy píše:Ciwl expresu Paříž-Praha to že tyto vagóny odpovídají své předloze je celkem známo, dokonce zavazadlové vagóny se vyráběly u nás.
Naopak je známo, že ne všechny vozy předlohám odpovídají. Původně Trix vyrobil model šestinápravového lůžkového vozu z číslem 1000 a jídelního vozu 1687 se stejným počtem náprav. Lůžkový vůz s číslem 1000 byl jediným v historii CIWL na třínápravových podvozcích a jeho skříň je unikátní a neodpovídá žádnému z ostatních vozů. U jídelních vozů je to lepší, šestinápravových byly asi tři série, z toho dvě jsou shodné a odpovídají modelu. Obě lůžka jsou tedy špatně, u jídelního bude záležet na čísle vozu. U obou zavazadlových vozů jsou zřejmě dobře informováni a tak jsou snad naopak všechny správně.
Co na něj říkáte? Je reálná bílá střecha?
Ještě v druhé půlce dvacátých let byla bíla nebo hodně světlá šedá standardní barvou střechy, ale od roku 1930 se přecházelo k šedivé. Takže bude záležet v jakém období mají být vozy znázorněny. Největší problém je však se samotnou barvou vozů. Modrá barva přichází s novovýrobou celokovových vozů od roku 1925 a jen některé starší vozy s dřevem vykládanou vozovou skříní dostaly modrý nátěr. Větší část vozů dosloužila s barvou teakového dřeva. I u ČSD po válce byly až do roku 1957 udržovány ve stejném provedení v jakém byly odkoupeny od CIWL, tedy teakové i modré. Celomodrá souprava vozů s celodřevěnou skříní není moc reálná.
Nejezdily k nám v roce 1928 už plechové vagóny (Rivarossi)?
Ano, rozhodně z Paříže. Už před rokem 1930 tu byly pro některé relace dislokovány vozy celokovové, většinou typů S1 a S2. Pan Tausche v roce 1932 už uvádí přes 10ks celokovových vozů. Rivarossi dělá verze Lx, které k nám asi pravidelně nezajížděly. Ale LS Model nedávno vyrobil S verze ve II. epoše.
radeksindy píše:Co si myslíte o Brawa Služební vůz Pwg D6-1509 - ČSD, je to reálný vůz nebo splácanina jako ten pivovarský??
V rámci možností model BRAWA odpovídá skutečnosti. Předlohou je zachovaný vůz, nacházející se dnes v Turnově. Fotil jsem ho v roce 2008 ve Zlonicích, v té době ještě bez popisů.
Do detailu neodpovídá, protože zachovalý vůz po vyřazení sloužil jako pomocný vůz Elektroúseku v Ústí nad Labem a tam mohlo dojít k dalším úpravám skříně. Vzhledem k tomu, že se vůz k ČSD dostal z největší pravděpodobností od PKP (zcela jistě ne od DR), tak v době provozu po roce 1945 byl zřejmě v původním stavu. S tím souvisí druhý problém. Pruská normáilie byla ohýbána podle potřeb jednotlivých obejdnatelů a měla několik provedení. A my dnes nevíme, které typ přesně představoval původně vůz. Modelu se dají vytknout trubkové nárazníky, skutečný vůz má původní tyčové.
Michal Dalecký píše:T478.4009 + T478.4010
forex píše:Mara7 píše:Michal Dalecký píše:T478.4009 + T478.4010
Nevíte někdo zda Roco nemá v plánu udělat i 754 066?
Tipnul bych si,ze ani tu 009 a 010 neudelalo Roco
Petr S. píše:Jezdily v Plzni . Jestli je tam napsáno něco jiného , je to na pováženou .
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků