stanica Muráň

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » ned 17 kvě, 2015 7:39 am

pcipov:
A proč vlastně tu zadní kolej vedeš vrchem přes most a ne spodem - provrtat do modulu tunel?
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » úte 26 kvě, 2015 8:31 am

pcipov:
A teď si představ, že nestačí přepínat srdcovky jen u výhybek, ale i u křížení. A tady nastává problém, protože běžné křížení je dělané tak, že levé a pravé kolejnice z obou směrů jsou vodivě propojené, takže ke spojení souhlasné polarity (JK-JK) je můžeš použít bez úprav, ale jako styk smyčky se nehodí (JK-KJ). Zejména u krátkého 30° křížení to velmi pocítíš. Musel bys přepínat polaritu celého křížení podle směru, ze kterého vlak přijíždí. S úpravou spočívající v odizolování částí společných pro obě tratě to také nevidím růžově, protože pak se délka úseku, která není střídavě z levé a pravé kolejnici napájena, blíží délce celého křížení.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod mlha » úte 26 kvě, 2015 8:55 am

Nebyla by lepší klasická kolejová spojka?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 kvě, 2015 9:14 am

Tak to nejde proč?
Přílohy
17736088591_db977688ae_z.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod mlha » úte 26 kvě, 2015 9:16 am

pcipov píše:Čo je klasická koľajová spojka?

V podstatě to samé co kreslíš, jenom bez toho kříže uprostřed
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod mlha » úte 26 kvě, 2015 9:18 am

H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » úte 26 kvě, 2015 9:19 am

pcipov:
Myšleno křížení jen z výhybek za sebou. To se ti tam nevleze.
Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » úte 26 kvě, 2015 9:37 am

pcipov:
> To som nepochopil.
Psal jsem to v Ledečku, tady to zopakuji:

Při zapojení křížení musíš říznout kříž nejméně na označených místech (fialová) a krátký úsek kolejnice mezi nimi buď přepínat dle směru jízdy nebo nechat nenapájený. V případě bez napájení nebude v několika místech projíždějící vlak napájen (zelená). V případě napájení tohoto kousku koleje je třeba ohlídat, aby okolek nemohl vnější kolejnici v bodě zlomu elektricky propojit s napájenou kolejnicí uvnitř křížení.

Obrázek

----

> Ja hlavne teraz potrebujem vedieť, či je niekde možné kúpiť dekodér, ktorý vie prestaviť 4 výhybky súčasne.
Co třeba koupit čtyři dekodéry (každý pro jednu výhybku) a všem dát stejnou adresu?
Nebo program v tabletu/telefonu pro centrálu Roco Z21/z21 umí postupné přepínání výhybek.
Naposledy upravil D dne úte 26 kvě, 2015 9:57 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod sidlo » úte 26 kvě, 2015 9:49 am

Při přestavování čtyř výhybek současně tak to může být dost velký proudový odběr. Zdroj na to musí být dimenzován.

Nebo použít tento dekodér http://www.digi-cz.info/dekodervv1/ který zabezpečí postupné přehazování výhybek.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » stř 27 kvě, 2015 9:07 pm

pcipov:
Máš v zapojení chybu. Levé dvě srdcovky budou vždy červené, nebudou se přepínat.
Pravé dvě srdcovky jsou dobře, ale ze zapojení vyplývá, že jsou zapojeny jako B, takže klidně si je nakresli žlutě.

Ano, křížení stačí říznout podle obrázku a přerušit propoje zespodu mezi tratěmi. Starost mi dělá jen délka izolovaných míst, aby se tam nezastavovaly vlaky.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » čtv 28 kvě, 2015 7:23 am

pcipov:
> ako sa to originál napája? Potom sa to musí napájať podľa priľahlej výhybky,
Originálu se přepínají srdcovky podle výhybky. Má to ale jeden rozdíl, křižovatka je na to připravená. I když ji nemám v ruce, klidně si tipnu, že srdcovky má od zbytku kolejí odizolované. Vnější kolejnice určitě budou propojeny i s těmi krátkými vodivými uprostřed.

> Prečo nestačí prepíliť to v strede, ale musí sa na dvoch miestach?
Kolo přece nejede jen po prostředku kolejnice. Zasahuje vně koleje svou šířkou; uvnitř okolkem a vůlí. Ze stejného důvodu se srdcovky výhybek neříznou jedním řezem uprostřed, ale kousek za ní, nebo jsou celé izolované (v jejich případě plastem). Podívej se na obrázek, co všechno vodivé kolo může ohrozit zkratem.
Přílohy
krizeni-kde-riznout.jpg
krizeni-kde-riznout.jpg (54.82 KiB) Zobrazeno 6080 krát
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod sidlo » čtv 28 kvě, 2015 11:39 am

Taky budu řešit layout složený ze dvou smyček. Jedna smyčky hlavní stanice a druhá smyčka skrytá stanice. Tento layout umožňuje jak kroužení souprav ta pendlování souprav mezi virtuálními koncovými stanicemi. Já to mám propojené jednou křižovatkovou výhybkou. Zvolil jsem Baeselerovu výhybku z důvodu větších poloměrů.

Systém přepólování nebo případného odpojování srdcovek nebo samostatných kolejnic je celkem dobře rozebíraný tady http://www.hpw-modellbahn.de/forum1/bilder/tillig/tillig-02.pdf.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod D » pát 29 kvě, 2015 6:48 am

Dovolím si ještě zjednodušit elektrické schema kolejové spojky:
Přílohy
kolejova-spojka-na-ovale.png
kolejova-spojka-na-ovale.png (11.92 KiB) Zobrazeno 6446 krát
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod sidlo » pon 08 čer, 2015 1:53 pm

A)
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moduly v pracovni + stanica Muráň

Příspěvekod Rocky_MK » pon 08 čer, 2015 2:01 pm

A, s tím, že bych staničku trochu odklonil, aby nebyla rovnoběžně s hranou segmentu. Tu větší taky, ale na to je už pozdě. Taky bych klidně zkrátil staniční koleje a posunul zhlaví dál od tunelu. Na MOs a Mn je to zbytečně dlouhé.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků