H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 28 bře, 2015 9:54 pm

Ahoj, jsem na fórum nový, k modelové železnici se vracím znovu po letech. Před pubertou jsem měl TT postavené na desce a teď, když je více peněz jsem se rozhodl k tomuto krásnému koníčku vrátit a postavit si podkrovní kolejiště s částečným digitálním provozem. Zatím se rozkoukávám, protože od doby kdy jsem s modelovou železnicí přestal, se toho opravdu hodně změnilo. Zatím jsem si pořídil Bardotku MTB s digitálem a zvukem, multimaus od Roco a pár kolejí, abych se s digitálem trochu seznámil.
Můj záměr je takový, že po dokončení stavby domu vybuduji v podkroví kolejiště o rozměrech 130x600cm. Téma kolejiště bude trochu pel mel, nejvýraznější část kolejiště by měl být malý říční přístav kam povede krátká vlečka.
Za tímto přístavem bud část plavebních zdymadel Hořín.V druhé části kolejiště bude malé nádraží, sklad s rampou a bude inspirováno Posázavským pacifikem. (žampachský most, Pikovická jehla atd. ). Konkrétní detaily ještě nejsou domyšlené. Kolejiště jsem se pokusil nakreslit v programu WINTRACK, ale ještě se v něm moc nevyznám a tak přidávám ruční náčrt. Budu moc rád, když si návrh prohlédnete a napíšete všechny nesmysly a rady.

Díky moc Vítek.
Přílohy
kolejiště nákres.jpg
kolejiště forum.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod sidlo » ned 29 bře, 2015 7:45 am

Aspoň do těch tunelů bych dal výhybny, jinak to bude provozně chudé.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 29 bře, 2015 8:16 am

Myslíš, jako vést ještě jednu kolej mezi tunely po skryté části kolejiště? Určitě počítám , že v dlouhém tunelu bude odbočka do skrytého nádraží, nebo spíše dvě koncové koleje pro sestavení souprav. Já jen nechtěl aby z to ho byl vlakodrom.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 29 bře, 2015 8:22 am

Námět hezký,chce to ještě určitý čas než ti projekt vyzraje do konečné podoby.Především,co s tím oválem ? :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 8:22 am

Ne, určitě ne. Na takové kolejiště sis toho nandal moc, přístav, zdymadla, Žampach, Pikovický komín a hrad je zbytečně přeplácaný paskvil. A navíc, středem kolejiště má být lokomotiva se soupravou, nádraží a koleje, né to, co se železnice netýká. Já bych ponechal je viadukt a taky bych se být tebou rozhodl mezi digitálem a analogem. Vyndat dekodér z digitálu by nemělo být nic těžkého. Navíc některé mašiny nejezdí na analogu vůbec, kamarád si koupil MTB kocoura, bertu a Roco sergeje a žádná mu na analogu nejede. Také některá trafa mají problém s dekodéry, M240 se mi na analogu sekala, tak šel pryč dekodér. A provozně máš kolejiště chudé, nemáš skryté nádraží a dvě oválné tratě jsou velmi málo na takové velké kolejiště. A těch 130cm na šířku je maximum, co můžeš vydat? Na takové oblouky se požívají R2/R3, na nichž vlaky vykolejují (z vlastní zkušenosti). A na závěr výběr kolejiva. Já doporučuji Piko A-Gleis. Roco GeoLine je sice dostupnější v bazarech, ale nenabízí oblouky reálných poloměrů - největší je R4 (vhodné na vlečku s rychlostí 10 km/h), zatímco Piko má R9 (reálný poloměr, rychlost 80 km/h). Roco navíc není nejvhodnější, po čase se podloží doslova rozsype. A ty nechceš vlakodrom, ale uvědomuješ si, že když máš dva okruhy na kterých Ti krouží vlak, tak je to vlakodrom? Zkusím něco navrhnout, ovšem nic neslibuji.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 29 bře, 2015 8:26 am

buddha.ms píše: Já doporučuji Piko A-Gleis.

Já zase před ním varuji.Řadu špatných zkušeností zde již bylo popsáno.TILLIG/ELITE/HO.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 29 bře, 2015 8:44 am

buddha.ms píše: A ty nechceš vlakodrom, ale uvědomuješ si, že když máš dva okruhy na kterých Ti krouží vlak, tak je to vlakodrom?

Nechci slovíčkařit, ale řekl bych, že vlakodrom je co nejvíc kolejí na dané ploše a la mísa špaget...
Myslím, že tu ještě neodznělo dost podstatné - umístění kolejiště. S takovou šířkou nemůže být delší hranou ke zdi.
Taky bych trochu rozšířil to nádraží, 3 dopravní koleje mi přijdou docela málo. Taky by to možná ještě chtělo nějakou odstavnou apod. Nemyslím si, že by to měl nějak přeplácané, ale ten hrad bych buď vypustil anebo postavil v menším měřítku pro navození dojmu vzdálenosti. Pokud dobře navrhne SN, nemusí vadit ani ty dva ovály. Nabízí se systém dvou smyček. Jediné, co dost nechápu, je pravý dolní roh, ten tunel jakoby ústil do plavební komory :) resp. pod ni, ale to by zas nemohla ta trať k němu takhle vést.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 9:21 am

Rocky_MK píše:
buddha.ms píše: A ty nechceš vlakodrom, ale uvědomuješ si, že když máš dva okruhy na kterých Ti krouží vlak, tak je to vlakodrom?

Nechci slovíčkařit, ale řekl bych, že vlakodrom je co nejvíc kolejí na dané ploše a la mísa špaget...
Myslím, že tu ještě neodznělo dost podstatné - umístění kolejiště. S takovou šířkou nemůže být delší hranou ke zdi.
Taky bych trochu rozšířil to nádraží, 3 dopravní koleje mi přijdou docela málo. Taky by to možná ještě chtělo nějakou odstavnou apod. Nemyslím si, že by to měl nějak přeplácané, ale ten hrad bych buď vypustil anebo postavil v menším měřítku pro navození dojmu vzdálenosti. Pokud dobře navrhne SN, nemusí vadit ani ty dva ovály. Nabízí se systém dvou smyček. Jediné, co dost nechápu, je pravý dolní roh, ten tunel jakoby ústil do plavební komory :) resp. pod ni, ale to by zas nemohla ta trať k němu takhle vést.

Tak jestli je tam hrad, viadukt, přístav, plavební komora a ještě chce dělat PIKOvický komín :mrgreen: , tak to si rovnou může dát na kolejiště 20x20cm lunapark :D Nebylo by lepší udělat jako hlavní motiv provozně zajímavou vlečku (nemyslím tím stávající přístav), rozvětvenou, a někde bokem nádraží?
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 9:39 am

buddha.ms píše:Ne, určitě ne. Na takové kolejiště sis toho nandal moc, přístav, zdymadla, Žampach, Pikovický komín a hrad je zbytečně přeplácaný paskvil. A navíc, středem kolejiště má být lokomotiva se soupravou, nádraží a koleje, né to, co se železnice netýká. Já bych ponechal je viadukt a taky bych se být tebou rozhodl mezi digitálem a analogem. Vyndat dekodér z digitálu by nemělo být nic těžkého. Navíc některé mašiny nejezdí na analogu vůbec, kamarád si koupil MTB kocoura, bertu a Roco sergeje a žádná mu na analogu nejede. Také některá trafa mají problém s dekodéry, M240 se mi na analogu sekala, tak šel pryč dekodér. A provozně máš kolejiště chudé, nemáš skryté nádraží a dvě oválné tratě jsou velmi málo na takové velké kolejiště. A těch 130cm na šířku je maximum, co můžeš vydat? Na takové oblouky se požívají R2/R3, na nichž vlaky vykolejují (z vlastní zkušenosti). A na závěr výběr kolejiva. Já doporučuji Piko A-Gleis. Roco GeoLine je sice dostupnější v bazarech, ale nenabízí oblouky reálných poloměrů - největší je R4 (vhodné na vlečku s rychlostí 10 km/h), zatímco Piko má R9 (reálný poloměr, rychlost 80 km/h). Roco navíc není nejvhodnější, po čase se podloží doslova rozsype. A ty nechceš vlakodrom, ale uvědomuješ si, že když máš dva okruhy na kterých Ti krouží vlak, tak je to vlakodrom? Zkusím něco navrhnout, ovšem nic neslibuji.

To jsou zase hraběcí rady,že by jeden padl na záda. :lol: Piko A-Gleise je snad nejhorší kolejivo vůbec a mimo "příznivou" cenu na něm není nic. Pokud dobře vidím,tak má kolega k dispozici na šířku 130cm,takže jsem žádostiv,jak se tam chceš s tou R9 vytočit? :lol:
Pro Víta Doležala: V klidu se porozhlédni zde na fóru,je to sice šichta :D ale vyplatí se a ušetříš si hromadu nervů a peněz. :idea: Něco podobného se tu už řešilo třeba tady byť je to v N-ku. viewtopic.php?f=1&t=8340 Nezapomeň na přístup z obou stran,130 je dost hloubka a z jedné strany se k tomu nedostaneš,ono je něco jiného pro něco sáhnout a dělat pár minut v předklonu. :D S kolejivem se dobře rozmysli,je kolejivo super modelové Tillig a pak méně modelové (kolej vyšší o 0.4 mm),ovšem naprosto bezproblémové,to jest Fleischmann-Profi.Dá se koupit na e-Bay za velmi slušné peníze a je to nesmrtelné kolejivo.A na řeči,že na R2/R3 nevěř,mám na svém kolejišti R1 (356mm) a žádná vozidla mi po pražcích nejezdí. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 10:06 am

S R9 by se vytočil, kdyby měl 200cm šířku. Neřekl jsem, že se vejde do 130 cm s takovým poloměrem. A u mě A-Gleis dobrý. Dej mi 1 špatnou zkušenost, a já neuvěřím. Dej tomu čas, a až se mi zničí, uvěřím. A nechytej se za slovo, pusa není chlév, proto nejde zavřít když bučí!!!
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 10:08 am

A co se takhle pochlubit vlastním dílem. :wink: A pokud chceš negativní zkušenosti s Pikem,tak si je zde na fóru dohledej. :mrgreen: Ale možná do téhle kategorie patří tohle. :idea: ..... R2/R3, na nichž vlaky vykolejují (z vlastní zkušenosti) :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 10:38 am

Tak teda na žádost se chlubím vlastním dílem, jímž je tento segment, který každé 2 měsíce spojím s ostatními segmenty z KŽM Ostrava, představuje zastávku. Lokomotiva, jenž je rovněž mým dílem (z 2/3), je již osazena tabulkami, zábradlím a je zasklená. A právě ta mi na R2 a R3 vykolejuje. Možná proto, že masky podvozků dřou o zkrácený rám, ale já jezdím jen na R9, takže to zas tak velký problém není.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 10:40 am

P1040644.JPG
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod hank » ned 29 bře, 2015 10:53 am

Už to tu někde bylo řečeno: Natáhni ruku, vezmi do ní metr a změř si, kolik nataženou rukou dosáhneš, notabene tak, abys tam tou rukou mohl něco dělat. 130 cm to určitě nebude. Já měřím 195 cm a dál než metr to určitě není. Rozumná vzdálenost je nějakých 80 - 90 cm. Takže tvoje kolejiště by nemělo být u zdi. Buď si tam nech uličku nebo si uprostřed vyhraď díru nějakých 80x80 cm, případně zakrytou odnímatelnou částí krajiny (v nouzi do ní vlezeš spodem) nebo si budeš muset udělat z domácích schůdků takovou fikanou konstrukci, jako měli v jednom německém klubu, na kterou se dalo vylézt nad kolejiště a montovat na něm seshora vleže... :mrgreen: Fotku teď zrovna nemůžu najít.
Naposledy upravil hank dne ned 29 bře, 2015 1:02 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 11:10 am

miroslav lengyel píše:A co se takhle pochlubit vlastním dílem. :wink: A pokud chceš negativní zkušenosti s Pikem,tak si je zde na fóru dohledej. :mrgreen: Ale možná do téhle kategorie patří tohle. :idea: ..... R2/R3, na nichž vlaky vykolejují (z vlastní zkušenosti) :lol:

Reakce na kolejivo jsou smíšené. Někdo nadává, že jsou špatné srdcovky - příliš velké mezery,musí se častěji čistit, měkký plech, a že těžší vozidla se propadají..... SAMOZŘJEMĚ, ŽE SE PROPADAJÍ, KDYŽ NEJSOU DOBŘE POLOŽENÉ A ZAŠTĚRKOVANÉ :!: :!: :!: , někdo zas tvrdí že s kolejivem nemá problém a je spokojený.

Reakce:
Na fotce mám příklad zhlaví nádraží postaveného z těchto výhybek Piko A-Gleis. Při jakékoli jízdě jsme nikdy neměli problém s vykolejením, při častém posunu občas vykolejovaly pouze vozy Pao, a to díky očkovým spřáhlům; po výměně za krátká Roco nebyl s nimi problém. Uznávám, zde je koncové nádraží a jezdí se malými rychlostmi, navíc jsme nikdy neměli v provozu 2n hnací vozidlo. Takže v tomto nemohu sloužit. Jediné potíže nám dělala oblouková výhybka Pilz...

Mám podobnou zkušenost s obloukovými výhybkami, ty pokud možno nepoužívat. Plechy jazyků nejsou pevné a těžší lokomotiva je vyhne do strany a pak najede na hranu navazující kolejnice a po ní první náprava vyjede a vykolejí.

....kterou těžší lokomotivu máš na mysli? Bardotka od MTB i BR119 od Guetzolda mi obloukovou výhybkou PIKO A-Gleis projíždí v pohodě. Existuje ještě něco těžšího?

Existuje napr. DF4B ma kilo, RP-25 a tiez prejde uplne v pohode po Piko A-Gleis, viem len o jednom modely ktory realne ma problem a tym je Big-Boy od Rivarrosi ktory ma 3,5kg, a ten ich vraj realne prehyba, a vzhladom k tomu ze sam tento model nevlastnim a urcite sa ich vela ani nachadzat medzi nami nebude nevidim najsammensi problem v Piko A-Gleis :-) iba ak tak osobne nesympatie


Jediné, co nefunguje, je angličan, toho ale na kolejišti mít nebudu. Brzy založím nové vlákno.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: paveltt a 11 návštevníků