Jinak ještě pro šikovné žáčky - lokomotivu mohou opancéřovat a nakašírovat z vhodného vagónu ještě jeden pancéřovaný tendr, který se v Rusku zapřahal před ní. Evidentně vycházeli z typů BP-42 a BP-44. Zajímavostí je, že Němci zjednodušené pancéřování lokomotiv uvedených typů vlaků okopírovali z ukořistěné lokomotivy sovětského obrněného vlaku "Za Stalina". Co se týká vagónu s naloženým tankem, tak tam bývaly na vagón dodatečně doplňované bočnice buďto z pancéřových desek, nabo z betonových panelů. Délka bočnic odpovídala zhruba délce tanku a výška bylůa volená tak, aby bočnice chránily podvozek a boky. Více názorně zde:
http://www.databazeknih.cz/knihy/nemeck ... aky-195935SSSR v tomhle směru zavedl několik typových řad, ale většinou šlo o zdatné improvizace, byť často na zhora zadané téma. Dlužno podotknout, že designově na tom byla řada prvoválečných pancéřáků lépe, než ty druhoválečné...