od hank » ned 30 lis, 2014 6:45 pm
Já jsem se rozhodl pro Kühna, mj. kvůli všeobecné kritice tilligovských plastových srdcovek, sice na širé trati budovaného kolejiště mám oblouky R=267 mm odpovídající tilligovské geometrii, ale ty jsou z kühnovského flexikolejiva. Bohužel můj plánovací SW v období kreslení plánků neznal kühnovské flexi a standardní poloměry oblouků mi nestačily, tak jsem při kreslení zvolil nejmenší poloměr standardního kolejiva z tilligovské SW knihovny. Stavím koncovou stanici na lokálce a hnací i tažená vozidla budou krátká, nanejvýš 10 cm každé, vlaky budou sestávat nanejvýš z 5 vozidel, takže to nebude vypadat blbě. Čímž taky chci oponovat těm hlasům, které tvrdí, že R=267 mm se hodí nanejvýš na vlečky. Dovolím si s tím nesouhlasit.
Musím však přiznat, že s flexikolejivem od Kühna mám při stavbě trochu problém, protože kvůli spojení kolejnic továrně vyráběnými spojovacími kolíky na doraz musím odřezávat zpod konců kolejnic vždycky dva pražce. Nicméně po položení kolejiva se dají jednotlivé pražce pod kolejnice zasunout dodatečně, je to sice piplačka, ale jde to.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.