Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
vorech píše:zdravím všechny,
tak to tu tak pročítám,protože potřebuji inspiraci na stavbu rámů pro 121, 122, 169, 230, 242 a 140.
Původně zamýšlené rámy od bttb jsem zavrhnul a tak jsem začal hledat. Nic mě neoslovilo, tak jsem vzal šupleru a starý rám a překreslil podle potřeby. Nic složitého:-)Pokud máte možnost ho někde vyfrézovat tak je to určený právě pro vás.Pošlete mi mail a já Vám zašlu výkres na 121,122 a Bobinu. ZAručuji se vám tím, že pokud to necháte vyfrézovat přesně, odpadnou zde avizované vůle a pak následné třesení a klepání.230 a 242 je použit rám z BR 218,ještě když byli o litr menší cena. rám se kompletně rozebere a uřízne veprostřed. Po té se odfrézujou 3 mm na každé straně, protož je potřeba vzdálenost otočných čepů zkrátit o 7 mm, aby to bylo 65 mm. Potom je dobré půlky rámu k sobě přilepit dvousložkovým lepidlem, nechat pořádně zaschnout a odfrézovat přebytečné výstupky a rantly v prostoru, kam přijde motůrek. nakonec jsem uříznul osičky na motorku o 2 mm a zkompletoval. Co se týká pojezdů, je dobré jen odříznout masky a nalepit z odlitku. Výhoda je zachování šachty, takže odpadne problém se spřáhlem. u ostatních typů, se podvozky použijí od bttb, jen u 169 se musí zkrátit o cca 7mm. Rám si nakreslím a použiji jako šablonu , ten co vám pošlu.U ostatních je už sranda. Výhoda rámu z mosazi je váha, takže pak stačí už jen podle libosti dozatížit a tím nebude závaží koukat z předních oken. motorky jsem použil mashina a typ je napsán v tom výkresu. tak snad to pomůže.
S pozdravem
Majkeen píše:Zdravím,
po letech jsem se vrátil k vláčkům a chytila mne i DCC tematika. Zajímalo mne, proto, jestli 30 let starý RAGULIN, který se mi válel ve skříni, by šel zprovoznit i na pojezdu BTTB, bez velkých finančních nákladů a opravdu, nevím, jestli mám tak šťastnoou ruku při výběru součástek, nebo se mi povedla jedna nahodilá věc. Zkrátka dal jsem si za cíl, osvítit Ragula světlomety a zadními lampami a zkusit dekodér s přemotorováním.
Na Modelbazaru jsem koupil za 300,- pětipól s oboustranným setrvačníkem, Dekodér UHLENBROCK a na osvětlení bílé + červené SMD LED.
Po přemotorování jezdil Ragul vcelku svižně, ale ty převody z umělé hmoty nejsou kvalitativně to co by měly být, proto jsem koupil mosazné kola s ozubením přesně pro Ragula a jednak se pojezd ztišil, přestalo být slyšet i občasné prasknutí přežvýknutého převodu koleček a také se přestal kymácet a jízdní vlastnosti jsou neskutečné. Je sice fakt, že jsem si trochu pohrával i s nastavením freq. pro motor, ale i na default jezdí o 1000% lépe než původní BTTB.
Shrnuté náklady : 300 Motor ; 500,- dekodér; 220,- kola; 50,- LED+SMD součástky
Zaokrouhleno tedy za 1100,- jsem prodloužil život mé srdeční záležitosti z dětství a navíc mám dobrý pocit z pěkně odvedené práce, což při koupi modelu člověk nemá
Odkaz na fotky ze stavby :http://majkeen.rajce.idnes.cz/Ragulin_remotorizace
Majkeen
Uživatelé procházející toto fórum: TT-Tom a 17 návštevníků