Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod hank » čtv 02 říj, 2014 10:49 am

S tím dělením služeben lokomotivního hospodářství podle epoch to bude určitě složitější.

Např. postupná změna podílu zastoupení trakcí:
1. Cca do r. 1928 - jen pára
2. 1928 - cca 1958 - postupná motorizace osobní vozby, postupná výstavba specializované infrastruktury pro motorový provoz
3. 1958 - 1978 - nástup moderních trakcí a postupný růst jejich zastoupení, specializace diesel a elektro, konec páry
4. 1978 - cca 1992 - jen nové trakce, poslední období ČSD, privatizace některých dílen
5. 1993 - cca 2007 - ČD až do vzniku ČD Cargo
6. 2007 - dnes - oddělení ČD Cargo

A další možný způsob dělení - podle velikosti, definováno nejen počtem vozidel, ale taky (hlavně?) úrovní oprav, pro které je služebna vybavena, viz publikace Vl. Zusky, který to rozebírá podrobně.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » čtv 02 říj, 2014 11:10 am

Ou,až tak do detailu nechci jít.Prostě lokomotivní depo,modelář si vybere a přizpůsobí své dané epoše.Ty nejmenší,
menší,střední,největší.Parní,smíšené a motorové.U elektrických dep si nejsem jist tou snahou drátování,ale též tam budou například LDBohumín na dětmarovickém zhlaví nebo jestli se mi podaří získat podklady tak lokomotivní depo na bývalé KBD.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod Myšpulín » čtv 02 říj, 2014 6:20 pm

Pánové hank a Milan. Když to tady tak pročítám, vidím, že se v dané tématice vyznáte oba a každý svým způsobem. Nechcete to nějak dát dohromady a při tvorbě knihy spolu spolupracovat? Viděl bych to třeba na příkladu nějakého depa, jak vypadalo v dobách, které tady popsal hank, tedy časový vývoj depa. Milan by to nakreslil a hank okomentoval s tím co proč a nač, v čem se to lišilo a proč a podobně. A zcela jistě by se našlo i mnoho dalšího, třeba komentář k nějakému návrhu depa od Milana, kdy by mohl hank doplnit kolik vlastně strojů v takovém depu mohlo být v jednom okamžiku, kolik se jich tam otočilo během dne a pro kolik strojů i z okolí poskytovalo své služby. Co vy na to?

Doufám, že za tuto myšlenku nedostanu bán. :o :D
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod hank » čtv 02 říj, 2014 7:51 pm

Myšpulín: Všechno už někdo napsal... např. pan Vladimír Zuska takhle svého času zpracoval výtopnu Rakovník, skupina brněnských autorů výtopnu Brno, loni vyšel 3. speciál Světa železnice věnovaný výtopně Žatec, Aleš Filip napsal knihu ke 130. výročí ÖNWB, kde jsou perfektní data o výtopně Letohrad, zpracovaná jsou depa Děčín, Trutnov, Meziměstí, Veselí nad Moravou, strojové stanice Čáslav, Kutná Hora, Heřmanův Městec, Chrudim, Polička, Telč, Polná, Otrokovice, Skalice nad Svitavou, Brandýs nad Labem, Pečky, Lochovice, Vyšší Brod atd... jen tak na co jsem si vzpomněl.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » pát 03 říj, 2014 7:21 am

Přeně,jak píše kolega hank.Lokomotivní depa vydal Železniční magazín,právě i s lokomotivními oběhy pán profesor Vladimír Zuska.
Já mám svoji vizi a mé zpracování snad již znáte natolik dobře,aby jste si sami udělali svůj obrázek.Také v tom duchu budou i vlečky a proč jsem psal,že je budu muset rozdělit na dvě minimálně přibližná časová období?Protože drobné vlečky jsou doménou II.,III.a snad ještě IV.epochy,kdy potom hromadně zanikají a ve IV epoše vyrůstají vlečkové areály.O V a VI epoše se ani znemiňuji,protože to je jen doba všemožné likvidace :?
Velmi rád sleduji příspěvky od kolegy hanka,protože mi dává obraz co se dělo na vlečkách.Přísun surovin,odvoz výrobků.Nové téma textilky co založil kolega rawen.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod Patrik Novák » pát 03 říj, 2014 8:08 am

jestli neznáte žst Rumburk , pěkná věc ,
do stanice se sbíhají 4 tratě ,
příjezd do stanice po hlavní trati , asi jeden-dva km před stanicí z leva se přiblíží trať vedlejší (rumbrurk - panský - mikulášovice) a ke stanici jsou souběžné , vpravo začíná kolej vlečky - betonárka , vlevo budovy depa , depo je sevřené mezi tratí rumburk panský a rumburk šluknov , zhlaví , vícekolejný žel přejezd , další část zhlaví , stanice , zhlaví ze kterého vybíhá trať rumburk - jiříkov , nad zhlavím (předposlední ? výhybky )nadjezd
poslední kolej stanice byla pro SNV , za ní stávala věž na uhlí s krytým dopravníkem (zlikvidována)
depo nemá - nemělo točnu , pro otáčení lokomotiv sloužil triangl rumburk - panský (trať vedlejší) panský - krásná lípa (vedlejší) krásná lípa - rumburk (hlavní)

http://www.mapy.cz/letecka-2003?x=14.54 ... umburk%20nádraží
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » pát 03 říj, 2014 8:29 am

Patrik Novák píše:jestli neznáte žst Rumburk , pěkná věc ,
do stanice se sbíhají 4 tratě ,
příjezd do stanice po hlavní trati , asi jeden-dva km před stanicí z leva se přiblíží trať vedlejší (rumbrurk - panský - mikulášovice) a ke stanici jsou souběžné , vpravo začíná kolej vlečky - betonárka , vlevo budovy depa , depo je sevřené mezi tratí rumburk panský a rumburk šluknov , zhlaví , vícekolejný žel přejezd , další část zhlaví , stanice , zhlaví ze kterého vybíhá trať rumburk - jiříkov , nad zhlavím (předposlední ? výhybky )nadjezd
poslední kolej stanice byla pro SNV , za ní stávala věž na uhlí s krytým dopravníkem (zlikvidována)
depo nemá - nemělo točnu , pro otáčení lokomotiv sloužil triangl rumburk - panský (trať vedlejší) panský - krásná lípa (vedlejší) krásná lípa - rumburk (hlavní)

http://www.mapy.cz/letecka-2003?x=14.54 ... umburk%20nádraží

Točnu mělo.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod Patrik Novák » pát 03 říj, 2014 11:43 am

ano , pravda , ověřil jsem u strýce , ale byla malá loko osobáků od české lípy otáčeli přes triangl nebo vůbec
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » pát 03 říj, 2014 12:13 pm

Patrik Novák píše:ano , pravda , ověřil jsem u strýce , ale byla malá loko osobáků od české lípy otáčeli přes triangl nebo vůbec

A to je co tedy?Zrušená točna v L.D.Rumburk
Přílohy
10665345_785241291515030_2059845209923489677_n.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » pát 03 říj, 2014 12:24 pm

A ještě jedna s odkazem na autora.
Přílohy
rumburg81076001bb3zi.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » sob 04 říj, 2014 8:43 am

Upozornění:
Po Vámi zaslané objednávce,bylo vždy posláno obratem potvrzující email.Dostal jsem informaci,že některým potvrzení nedošlo.Těm co zjistí,že jim chybí potvrzující email,dejte mi zprávu zde přes SZ.
Milan Ferdián
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » sob 04 říj, 2014 4:38 pm

Vážení modeláři,zájemci o tuto publikaci.Já chápu,že někteří z vás máte obavy z nákupu zajíce v pytli,ale rozhodli jste se svobodně poslat objednávku na tuto publikaci.Spontánnost přišla z vaši strany a jestli skutečně máte pochybnosti jak bude obsah publikace vypadat,tak si počkejte.Sice chápu vás,jenže tato publikace má háček.Na rozdíl od ostatních publikací,zde rozhoduje výše počet objednávek,protože je velmi specifická.Upozorňoval jsem na to hned v úvodu.
Asi tak na vysvětlenou z mé strany.
Jestli máte skutečně pochybnosti,já celou tuto akci odvolám a zruším. Milan Ferdián
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod milan ferdián » sob 04 říj, 2014 5:35 pm

Je tu ještě jedna možnost,publikace bude distribuována jen čistě na doposud došlé závazné objednávky ale cena by byla bohužel dvojnásobná a na veřejnost se nedostane nic.

Takže se prosím vyjádřete,ať vím
1 - zda mám nadále brát objednávky (odhad vydání Vánoce 2015)
2 - celou akci zastavit
3 - publikaci dostanou jen ti co risknou obsah publikace se zvýšenou cenu (veřejnost nic)
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod hank » sob 04 říj, 2014 5:45 pm

Jednoznačně 1. Já myslím, že už sis jako autor natolik "udělal jméno", že to klidně můžeš risknout, protože nehrozí, že by se neprodal celý náklad.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Publikace "Železniční vlečky,lokomotivní depa "

Příspěvekod peter_vy » sob 04 říj, 2014 6:06 pm

Osobne som za 1. možnosť - ďalej zberať objednávky + dať vytlačiť aj nejaké kusy navyše (istotne sa minú, ak aj nie hneď ale postupom času áno).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron