Tak já bych to viděl asi takhle:
- jestli to urychlí vydání, tak vymeť šuplíky a udělej svazek z toho, co se nevešlo, to nevadí, že to je všehochuť
- kdyby měl ten svazek být hubený až podvyživený
, tak k němu přihoď ty vlečky - třeba tak třetinu rozsahu, a různě velké, od jediného šturcu v kopřivách někde u sila použitelné třeba jako moduly až po nějaké větší komplexy typu dolů, hutí, chemiček...
- kdybys to chtěl zaměřit monograficky, tak bych navrhoval některou z velkých soukromých drah, sám bych uvítal třeba Ferdinandku, jednak proto, že jsem na dostřel od ní vyrostl a že k ní mám nejvíc podkladů
, za druhé proto, že zahrnovala dráhy různých kategorií - od dnešního koridoru přes regionální Moravsko-slezskou severní dráhu a Dráhu moravskoslezských měst až po vyložené kratší i delší lokálky, a koneckonců i velké vlečkové komplexy se tam najdou - viz Báňská... a nádavkem bys mohl přihodit ostravsko-karvinsko-bohumínskou MHD z dob Slezských zemských drah na úzkém rozchodu. Z hlediska koncepce stanic a pozemních staveb má několik snadno odlišitelných a dodnes v terénu rozeznatelných období a třeba to bude výzva pro někoho, kdo staví vozidla, aby se konečně zaměřil i na její první epochu a některá zajímavá vozidla, třeba kupáky nebo rychlíkové průchozí tříosáky.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.