Motorický přestavník MP1 od MTB-MODELu

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Byl by zájem veřejnosti o nový motorický přestavník?

Ano
90
88%
Ne
12
12%
 
Celkem hlasů : 102

Motorický přestavník MP1 od MTB-MODELu

Příspěvekod radula63 » stř 27 srp, 2014 7:37 pm

Byl by zájem o nový výrobek motorického přestavníku?
Pro potřeby Klubu železničních modelářů Praha 3 byl ve spolupráci s MTB vyvinut miniaturní motorický přestavník. Prozatím vyrobeno pár kusů a příští týden by měla být započata doba testování v kolejišti.
Parametry: rozměry 28 x 33 mm, doba přestavení: cca 0.7sec, stavitelný zdvih ve stupních 3, 6 a 9 mm. Uvnitř jsou dva mikrospínače - jeden jako "koncák" a druhý jako ohlas polohy.
Cena zatím nestanovena, jelikož jde zatím jen o prototyp. Avšak sériové kusy by asi byly se stejnými technickými parametry.
Na druhém obrázku v porovnání s výhybkou Tillig TT a přestavníkem "želva".
IMG_2543.JPG
IMG_2543.JPG (32.78 KiB) Zobrazeno 13894 krát

IMG_2547.JPG



p.s. Jelikož aktuálně čerpám dovolenou, mohu reagovat se zpožděním.

EDIT: 9.4.2016 - Změna názvu vlákna Motorický přestavník MP1 od MTB-MODELu (původní název Nový výrobek motorického přestavníku).
Naposledy upravil radula63 dne sob 09 dub, 2016 7:42 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radekkrupka » čtv 28 srp, 2014 6:17 am

Jaká je hlučnost? Doufám že proti Tilligu nižší? :) Cena bude samozřejmě rozhodujícím hlediskem.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod rawen » čtv 28 srp, 2014 7:22 am

Zajímalo by mě elektrické zapojení svorek a rozsahy pracovních napětí a odebíraného proudu, vč. zatižitelnosti těch mikrospínačů.

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Jarda H. » čtv 28 srp, 2014 8:45 am

Budu čekat na stejné informace jako Radek, v každém případě jsem zvědav na výsledky praktického testu na kolejišti - však on se nám (další) Radek :lol: svěří !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 29 srp, 2014 7:25 am

přesně tak cena ,hluk ,zapojení jak to otestujete tak se uvidí ,ale nadějně to vypadá dobře...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod jakubklouda » pon 01 zář, 2014 3:26 pm

Ještě by mě zajímala výška... Ta může být taky celkem rozhodující
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod BohousP » pon 01 zář, 2014 4:14 pm

jakubklouda píše:Ještě by mě zajímala výška... Ta může být taky celkem rozhodující


Když to porovnáš s velikostí svorek na boku (5 mm mezi šrouby), tak cca 20 mm, nebo trochu méně.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod J.Kozak » čtv 04 zář, 2014 4:42 pm

S případnými parametry a funkčností želvy a s těmito rozměry by to fakt byla trefa do černého!Myslím, že zájem pak bude opravdu velký.
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radula63 » čtv 04 zář, 2014 7:46 pm

V době focení nebyl po ruce jiný přestavník.

Dodám k porovnání fotku i s přestavníkem Hoffmann. Jiný přestavník nemám bohužel k dispozici.
P1040887.JPG

Na další fotce jsou rozměry + zapojení. Kótována šedá krabička obalu přestavníku - tj. rozměry + připočítat červenou pohyblivou část 5mm. Osová vzdálenost upevňovacích děr (montážních otvorů) je 35mm.
Popis svorek:
1\ přestavník v jedné poloze
2\ společný + pól přestavníku
3\ přestavník ve druhé poloze
4\ společný pól mikrospínače ohlasu polohy
5\ výstup ohlasu polohy
6\ výstup ohlasu polohy
* Pracovní napětí přestavníku - zkoušeno bez zatížení výhybkou od 8 do 15 V = (lze použít i proud střídavý)
** Přepínač ohlasu polohy přestavníku je mikrospínač, který je elektricky oddělen od zapojení přestavníku. Zatížení přes kontakty ohlasu je jištěno vratnou pojistkou cca 300mA (dle mého názoru postačuje pro odběr přes srdcovku výhybky či jiný spotřebič).
P1040888 – kopie.JPG

Omluva. Pro pracovní povinnosti jsem se prozatím nedostal k testování v provozu.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod chameleon » čtv 04 zář, 2014 9:36 pm

Co do výlisku vyznačit rysku - středovou polohu - pro snadnější instalaci přestavníku? U želv je střed docela dobře rozpoznatelný, tady možná tolik poznat nepůjde, každopádně je to prkotina která nic nestojí, avšak mohla by pomoci :wink:

Co se domluvit s Fuldou na DCC verzi s implementovaným dekodérem? :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radula63 » pát 19 zář, 2014 10:22 pm

chameleon
Spolu už jsme mluvili i osobně, tudíž spíše i pro ostatní.
- Naznačení středu chodu přestavníku je dobrá myšlenka a lze ji provést - vyfrézovat drážku do formy. Není to však nezbytné, jelikož přestavník má možnost nastavení posunu držáku přestavovací jehly na přestavovací kulise. Viz. video na odkazu níže. Střed chodu přestavníku je rovněž střed kulisy, tj. osa přestavovací hřídele. Přestavník se totiž točí stále stejným směrem a přestavení z jedné do druhé krajní polohy je pootočením hlavní hřídele právě o půl otáčky.
- O možnosti implantovaného DCC dekodéru. Ano, šlo by ho implantovat do přestavníku, ale pak by se musely prodávat přestavníky jako Analog a Digital verze. Takže se o této možnosti nějak neuvažuje.

- Přidávám krátké video složené z fotek a videa, které bylo pořízeno na jednom domácím kolejišti ve velikosti TT při testu 3ks přestavníků. Přestavníky ovládají výměny EW2 s pružnými jazyky. "Krok" přestavníku nastaven na 3mm, vzdálenost přestavníku je 10mm pod výměnou, ocelová přestavovací jehla o průměru 0,5mm, napájení přestavníku 16V střídavých (klasické "nesmrtelné" FZ1). Součástí videa je malé porovnání přestavníku MTB a přestavníku Conrad, které jsou jinak v kolejišti instalovány.

https://www.youtube.com/watch?v=-k0CXs1aDoI&feature=youtu.be

Dále...
- Přestavník byl vyvíjen především na vzájemný soulad s elektronikou řady MTBBUS.
Při 12V napájení má přestavník pod zatížením odběr řádově 115mA. Na vstupu přestavníku se nachází dioda, za ní srážecí rezistor o hodnotě 68 ohmů a Zenerova dioda 3,9V. Tedy, vlastní motorek přestavníku je napájen napětím 3,9V.

- Na Tvůj podnět, mikinko, jsem dnes učinil krátký pokus napájet přestavník 20V stejnosměrnými a nechat přestavník chvíli běžet v kuse (bylo vyřazeno koncové vypínání). Záměrem bylo simulovat dlouhodobé zatížení zvýšením napájecího napětí. Ano, je to možno, ALE :!: . Bude nejspíše třeba ke každému přestavníku přiřadit do série další dostatečně dimenzovaný předřadný rezistor. Vnitřní rezistor je úbytkem napětí cca 16V už značně namáhán a dochází k jeho ohřevu!!! To je třeba mít na paměti.

- Na přátelení či nepřátelení dekodéru nedokážu odpovědět. Zkrátka nevím. Má domněnka čistě teoreticky - pokud se dodrží napájení a odběr nepřekročí maximální proud, tak nevidím problém.
Naposledy upravil radula63 dne sob 20 zář, 2014 8:24 am, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod chameleon » sob 20 zář, 2014 8:15 am

Měl jsem možnost si přestavník osahat v ruce, a musím chválit - použité plasty jsou příjemné, pevné, a přestavník působí velice solidním dojmem, navíc je opravdu malinký :) vůbec to není chrastítko jak třeba od Tilliga. Kvalita srovnatelná s Želvami, ale je výrazně menší - ideální do vícepatrových kolejišť. Držím palce, ať má produkt úspěšnou prodejnost, mě se váš přestavník moc líbí!
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vmucha » sob 20 zář, 2014 12:13 pm

@Radula tušíš kde by se to cenově mohli pohybovat?
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod chameleon » sob 20 zář, 2014 7:50 pm

mikinko píše:. Na druhej stran by som Tillig nezatracoval. My ich mame cca 30 ks a su uplne super. A nova generacia ma uz vychytane niektore nedostatky a tak je prestavnik jednak skoro nepocutelny (motor je fakt tichy) a jednak sa ovela lepsie montuje (je robustnejsi, ...). .

Já Tillig zatratil :wink: Měl jsem jich taky podobné množství, a málem jsem přišel o nervy :wink: - myslím nastavení pro TT, instalace, apod... Kolik já jich zničil.. Většina byla ale ten starší typ. Ty dobré jsem pak prodal a investoval do Želv, protože jsem přešel na segmenty, a to se nedá srovnat ten komfort :mrgreen: Jsem ale dost nešikovný, proto věřím že vám tilligy v pohodě vyhovují :wink: pardón za OT :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » ned 05 říj, 2014 9:45 am

Nekolik zvedavych otazek:
Kdy predpokladate ze by mohly byt v prodeji?
Odzkousite kazdy kus pred zabalenim nebo jenom namatkove? Muj oblibeny dodavatel ma jeden jako vzorek, ale rika ze nefunguje :(
Cena, priblizne?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků