Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » pon 04 srp, 2014 10:06 am

"Šílenou" maximálku nemá (možná tak v porovnání se špatně zpřevodovaným MTB, které dá sotva 80km/h), ale trochu rychleji jezdí (jen tak podotýkám, že max. modelová rychlost se měří při 12V DC, což téměř žádný ovladač vytočený na max nedá(!!!), je tam vždy více). Já si raději na dekodéru trochu uberu. Pokud mi na druhou stranu mašina správnou modelovou rychlost nedá, tak mi ani dekodér nepomůže... Kvalita zpřevodování se pozná na minimálce a tady brejlovec nemá nejmenší problém ani v analogu. Ale banán asi bude mít trochu problém; jak už jsem v tomhle vlákně jednou psal - pro rozjezd potřebuje poměrně velké napětí a na druhé straně maximálka "nic moc" při nijak vysoké hmotnosti (brejlovec od Roco se mi zdá těžší) - čili slabý motor.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » úte 05 srp, 2014 8:44 pm

Pravda, moje měření jsou poněkud neobjektivní, protože jsem měřil v digitálu s Multimaus vytočenou úplně doprava. Ale kdybych měřil v analogu při 12 V, byly by mi výsledky na nic. Mně šlo hlavně o přeprogramování loko, aby jezdila korektně.
Samozřejmě je lepší mít dobré převody než dekodér programovat, ale na to by měli myslet výrobci. Na druhou stranu, hlukově citliví modeláři by mohli namítat, že správné zpřevodování zvyšuje hlučnost modelu - dobře zpřevodovaný brejlovec má při 12 V jet 100 km/h, zatímco šíleně rychlému stačí na 100 km/h menší napětí, a tím pádem je loko méně hlučná.
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » stř 06 srp, 2014 4:19 am

Dekodér se musí programovat vždycky (u normálně zpřevodovaných modelů). Správná modelová rychlost je při 12 DC (tvrdých) a na rychlost při tomto napětí jsou modely většiny výrobců zpřevodovány, DCC je napájeno asi 18V AC (přesněji obdélníčky s amplitudou asi 18V), čili při maximálně otevřeném PWM regulátoru v dekodéru do motorku těch 18V poleze...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod ČouĎák » ned 10 srp, 2014 9:29 am

Konečně dorazily slovenské 350 s přepracovaným zvukem, který teď lépe odpovídá této lokomotivní řadě. Jakmile obdržíme zvukové projekty od ESU, tak budeme přehrávat zvuky i v již dodaných lokomotivách řady 151.

takže když lépe,tak to stejně nebude ono.... :!:
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Cecilka181CD » stř 27 srp, 2014 11:55 am

Na jaký popud vůbec vznikl tento model? Koukal jsem na stránky A.C.M.E a o Banánech, Gorilách a českých vagónech tam není zmínka. Připadá mi to, jako by ve vzniku těchto modelů měl prsty někdo z ČR/SR. Na netu jsem četl jednu uživatelskou recenzi na Banána a je tam zmíněno, že pojezdy krásně pasují i na lokomotivy 162,163,362,363 a že je možná jejich budoucí výroba. O to více by to bylo reálnější, kdyby jsme u A.C.M.E měli nějakého toho českého agenta. 8) A zvláště když jich bylo několik také prodáno do Itálie. :)
Cecilka181CD
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon 11 srp, 2014 3:23 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod fanton23 » stř 27 srp, 2014 5:23 pm

Cecilka181CD píše:Na jaký popud vůbec vznikl tento model? Koukal jsem na stránky A.C.M.E a o Banánech, Gorilách a českých vagónech tam není zmínka. Připadá mi to, jako by ve vzniku těchto modelů měl prsty někdo z ČR/SR. Na netu jsem četl jednu uživatelskou recenzi na Banána a je tam zmíněno, že pojezdy krásně pasují i na lokomotivy 162,163,362,363 a že je možná jejich budoucí výroba. O to více by to bylo reálnější, kdyby jsme u A.C.M.E měli nějakého toho českého agenta. 8) A zvláště když jich bylo několik také prodáno do Itálie. :)


A je podstatné, na jaký popud vznikl ? Vznikl, buďme rádi za něj a neřešme hlouposti :wink: .
fanton23
 
Příspěvky: 30
Registrován: ned 09 led, 2011 4:08 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod VikyV » stř 27 srp, 2014 7:12 pm

Proč hlouposti? Mě by to také zajímalo. Myšleno bylo zřejmě v tom smyslu, že kdyby v tom měl "prsty" někdo od nás, mohl by stejným způsobem prosadit i další modely podle českých předloh.
VikyV
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 10 led, 2011 12:13 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod fanton23 » čtv 28 srp, 2014 7:56 am

Aha, tak v tomto smyslu myšleno, je to samozřejmě jasný :-)
fanton23
 
Příspěvky: 30
Registrován: ned 09 led, 2011 4:08 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod milan ferdián » čtv 28 srp, 2014 8:39 am

fanton23 píše:Aha, tak v tomto smyslu myšleno, je to samozřejmě jasný :-)

Jak se to vezme.Je tu řada lidí,kteří se snaží naše československé předlohy protlačit k výrobcům.Spolupracují s nimi,připomínkují,někdy jejich práce a úsilí ale vyjde vniveč,někdy se jim skutečně podaří naši předlohu dotáhnout až do realizace :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod skjozefsk » úte 09 zář, 2014 7:18 am

Podľa posledného vyjadrenia firmy A.C.M.E. výroba rušňov 151 a 350 v dizajne "Blonsky" "Najbrt", "ČEZ" a "Hugo" je v procese prípravy a podľa objednaného počtu kusov je výroba v nedohľadne. Ak sa modelári chcú dostať k týmto modelom jedným riešením je objednať si záväzne a čo najskôr vybraný model v niektorej predajni, aby mohli predajcovia zvýšiť predobjednané množstvo a výroba by sa mohla uskutočniť.
Uživatelský avatar
skjozefsk
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 08 srp, 2012 2:46 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod martin tichý » úte 09 zář, 2014 9:38 am

..že by tohle byly zrovna nějaké atraktivní mutace..
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 345
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod vlado.s » úte 09 zář, 2014 9:42 am

martin tichý píše:..že by tohle byly zrovna nějaké atraktivní mutace..

Suhlas, navyse by to nemal byt hugo ale klasika s kryspinovym znacenim, ktora by mala byt na pultoch podla predajcov a avizovaneho terminu o styri-pat dni. Tak neviem co su to za spravy o objednavani a zacati vyroby.
III-IV-V, ČSD-ČD-ŽSR, 1950-2000.
vlado.s
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 03 lis, 2013 4:29 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod Ešus » úte 09 zář, 2014 7:43 pm

151 v najbrtu (především lichoběžníkovou verzi) si můžou koupit tak akorát v království železnic...
Ešus
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26 pro, 2012 8:21 pm

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » stř 10 zář, 2014 8:52 pm

Akorát že "klasická modrá" znamená i změnu formy...a to je trošku o jiných penězích.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Lokomotivy 150/151/350 od ACME

Příspěvekod George V. » čtv 11 zář, 2014 5:22 am

Neřekl bych, že by se s "modrákama" moc počítalo. To, co jsem viděl na "zkušebních" kusech mi v detailech připomínalo spíše modernizované verze. A ty pantografy mohly být od čehokoli jiného... Já vám samozřejmě fandím, abyste se původní 350 dočkali, ale aby se vyráběla, potřebuje A.C.M.E podstatně větší množství předobjednávek, než aby na stávající "hardware" udělal jen jinej kabátek...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JuraHT a 9 návštevníků