motory

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: motory

Příspěvekod Bezmozek » pon 23 čer, 2014 1:29 pm

Tomáš píše:.....Druhou fází bylo zvědšení setrvačníků.Ano zde už nastal částečný posun k lepšímu,...

Dovolím si vytáhnout tohle starý téma, má někdo zdejší vyzkoušeno jaká je optimální hmotnost setrvačníku a čím se řídí, výkonem motoru, váhou loko.....
A další, vytočit z mosazi doma nezvládám, zkoušel někdo setrvák lít z olova?
Díky
P:S.: Ano, chci to do BTTB mašin
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: motory

Příspěvekod radeksindy » pon 23 čer, 2014 2:08 pm

Odlévat setrvačník není ta pravá cesta, stačí ten soustružený blbě nalisovat a je o házení postaráno. Odlitek je na nic. Není potřeba ho umět vyrobit, ale koupit, třeba tady: http://www.rcmicrocars.eu/obchod/

Velikost není zásadní problém. Z mnoha důvodů ho volím ve stejném průměru jako motor (přibližně), třeba pro 422.0 s motorem maxon 1219 je 12 x 10mm a vyhovuje. Motor má výkon 1,2W.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: motory

Příspěvekod Tomáš » pon 23 čer, 2014 2:27 pm

Já myslím,že zde si určitě vybereš:
http://www.pojezdy.eu/eshop/9-setrvacniky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: motory

Příspěvekod Patrik Novák » úte 24 čer, 2014 6:57 pm

koukám, že jsi z prahy , tak si zajdi na burzu
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: motory

Příspěvekod radula63 » úte 24 čer, 2014 9:04 pm

Patrik Novák píše:koukám, že jsi z prahy , tak si zajdi na burzu

Pozor. Burza v "Opletalce" je až 13. září !!!
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: motory

Příspěvekod Radek Strnad » ned 29 čer, 2014 5:09 pm

Třeba Maxxon má pokud vím průměr osky 1mm a snad všechny soustružené setrvačníky co jsou na e-shopech nebo burze jsou buď 1,5 nebo 2mm. Mě by třeba zajímalo, jestli někdo ví, kde by se dal sehnat na průměr 1mm.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: motory

Příspěvekod vvitty » ned 29 čer, 2014 6:19 pm

V jakych prumerech? Neni problem par kusu udelat s jinou dirou az budu zase delat na sklad.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: motory

Příspěvekod radeksindy » ned 29 čer, 2014 8:43 pm

Třeba Maxxon má pokud vím průměr osky 1mm

Jen do průměru 10mm, větší motory mají 1,5mm. Pokud si bude někdo kupovat malý Maxon, tak si může roznou vzít i správný setrvačník. Slušní prodejci těchto motorů je mají v nabídce (např. http://www.sb-modellbau.com).
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: motory

Příspěvekod kratochvil.honza » ned 14 led, 2018 2:17 pm

Dobrý den,
mám dotaz. U některých lokomotiv jsem si povšiml, že jezdí evidentně pomaleji, než když jsem je kupoval (nové). Mašinky jsem rozdělal a pročistil, ale nic to nevyřešilo.
kratochvil.honza
 
Příspěvky: 21
Registrován: úte 17 bře, 2009 9:30 pm

Re: motory

Příspěvekod jurazbabic » úte 16 led, 2018 1:23 pm

kratochvil.honza píše:Dobrý den,
mám dotaz. U některých lokomotiv jsem si povšiml, že jezdí evidentně pomaleji, než když jsem je kupoval (nové). Mašinky jsem rozdělal a pročistil, ale nic to nevyřešilo.

Jo, tak přesně tohle jsem teď taky řešil, a nakonec to bylo vazelínou.
Po nějaké době jsem začal čistit mašiny a po vyčištění namazal převody silikonovou vazelínou. A ejhle, kuehn brejlák a herkules výrazné snížení rychlosti, sotva samotní vyjeli stoupání 3%. Tak znova vyprat v benzínu a tentokrát grafitová vazelína, která se zdá měkčí. No bylo to o trochu lepší. Tak znova benzín a jen olej a zdá se mi, že ten herkules jezdí i rychleji než před tím. Origo z výroby byl namazanej taky nějakou vazelínou.
jurazbabic
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 20 lis, 2014 8:57 am

Re: motory

Příspěvekod MiG » úte 16 led, 2018 2:13 pm

Další možností je, že zeslábnul/odmagnetoval se permanentní magnet. Motorek má potom menší moment.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: motory

Příspěvekod kratochvil.honza » úte 16 led, 2018 6:34 pm

Spíš bych se klonil k problému s magnetem. Když jsem to měl rozdělaný a zkoušel samostatně jen motorek, "rozjížděl" se do otáček pozvolna (přívod napětí jsem samozřejmě neměnil) :) . Dá se s tím magnetem něco udělat, nebo musím vyměnit motorek? Díky
kratochvil.honza
 
Příspěvky: 21
Registrován: úte 17 bře, 2009 9:30 pm

Re: motory

Příspěvekod czcharlie » úte 16 led, 2018 6:56 pm

S magnetem nic neuděláš pokud neumíš vyrobit nový. Ale ještě dřív než magnet bych zkontroloval komutátor, motorky obvykle nemají mezery mezi lamelami zalité a pokud se mezery ucpou obrusem z uhlíků nastane částečný zkrat mezi nimi a důsledkem je potom snížený výkon.
czcharlie
 
Příspěvky: 344
Registrován: čtv 15 pro, 2016 10:42 pm

Re: motory

Příspěvekod fulda » úte 16 led, 2018 7:49 pm

Tady si dovolím oponovat. Zrovna nedávno (25.12.2017 09:55) běželo na TV Prima: James May: Král montérů II: Elektrický vláček 1
Česky jsem ho nenašel, ale alespoň v originále TADY skládá hornby vláček, kterému nejprve čistil komutátor a teď zrovna občerstvuje magnet. TADY je ta scéna vytažená. V české verzi byla detailnější, tam ještě kompasem ukazoval jak se nastavují strany a tak.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: motory

Příspěvekod stiro » úte 16 led, 2018 11:47 pm

fulda: Dovolím si pridať link na stiahnutie relácie v českej verzii...
https://uloz.to/!bnHYCA7XVHkv/2x01-jame ... vlacek-mp4

No ten jeho prístroj som sám nikde nenašiel, u nás sa dajú zohnať len demagnetizačné, pripadne slabé magnetizačné prístrojky, viď toto napr.
( https://images-madmat-cdn.rshop.sk/lg/p ... /16427.jpg )...

U motorčekov Hornby je ale výhoda, že je to jednoduchý motor, kde magnet je uložený volne, a následne magnetizuje plech okolo rotora... Osobne som nedávno kúpil jednu mašinu Jouef, z roku 1967, kde som po rozobratí a kompletnom prečistení prevodov, zberačov usúdil, že je v háji motor... Po zhliadnutí tohoto videa, som pôvodný magnet, ktorý už nedržal na kove ani sám o sebe nahradil troma neodymovými magnetmi... Motor teraz ide ako drak, a mám pocit, že sa aj zlepšili jeho vlastnosti... Toľko k tomuto motoru... Ale popravde, neviem ako by sa takto dal opraviť motorček na mašinke PIKO... ktorý je v púzdre v motore...

Dúfam, že video pomôže... mne pomohlo, tak prajem veľa zdaru...
stiro
 
Příspěvky: 162
Registrován: stř 05 srp, 2015 9:07 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků