TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 16 pro, 2013 11:30 pm

Tady se rozjela ale zajímavá diskuze :D Chlapci, díky za poznatky, mít na to čas, tak to projdu. Teď jsem zaneprázdněn důležitými starostmi, ale snad to již brzy skončí :)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 čer, 2014 10:32 am

Po dlouhé době jsem zkusil navrhnout na popud kolegy jedno do kolejiště U. Neříkám, že tak bude, spíš chci plánek mít na netu po ruce :mrgreen: Délka kolejí ve spodní dopravně 1000 mm, v horní od horní 1000, 1300, 1500 a 1600 mm. Kdo pozná stanice inspirované jihomoravskou lokálkou? Zároven je zde znázorněn prostor, který budu mít pro veškeré modelaření - až dodělám rekonstrukci bytu...

Ždánice.jpg


Editace:

Ještě se nabízí varianta s druhou, dnes již koncovou stanicí, která je údajně zajímavější pro provoz. Délky kolejí od horní 1100, 1500 a 1300 mm.

uhřice.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 čer, 2014 12:37 pm

Jeste me napadlo pouzit kuse z Uhric ve Zdanicich. Takovy kompromis, no nevim.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod mizl » stř 04 čer, 2014 2:43 pm

Ahoj,
Za mě osobně, bych byl radši za první variantu. Líbí se my víc. Ale je to pouze můj subjektivní názor :oops:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 čer, 2014 3:00 pm

Me se taky vic libi. Nebo tam fakt doplnit ty kuse? Uz by to nebyly Zdanice teda, ale... Jeste doladit sirou trat a bude dobre. Klidne bych tu stanici mohl i zkratit. Ta kolej, ktera pokracuje mela byt vlecka do sroubaren, teda jeji naznak, ale to bych ozelel pri pridani jinych koleji - tech z Uhric.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod mlha » stř 04 čer, 2014 5:49 pm

Ahoj Jeňo,nechal bych tu první variantu tak jak je
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Adam96 » stř 04 čer, 2014 10:36 pm

Udělal bych druhou variantu s Uhřicemi, na provoz zajímavější. Nehledě na to, že narozdíl od zesnulých Ždánic si můžeš Uhřice nafotit :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 čer, 2014 5:16 am

Kluci, diky za reakce. Tak jak je to urcite nezustane. Chci pouzit ram z puvodne planovaneho kolejiste o rozmerech 200 x 60 cm. Tento je trochu videt - ta nejsirsi cast. Musim ji posunout az doleva ke zdi. Diky tomu se mi zmensi ram zkoseny, tj. ten vpravo nahore. Je to kvuli zidli u stolu a vstupu do dilny. Mozna bych ho i kolmo zalomil nebo sikminu ukoncil drive a pokracoval zas soubezne se zdi na sirce 30 cm. Ostatni panely pravdepodobne jeste zuzim.
Dalsi vec je sira trat. Dva oblouky a 30 cm koleje je na tom prostoru opravdu malo. Tudiz koncova stanice bude zkracena (neni treba koleji delsi, nez v uvratove) a dam ji i nejak sikmo k panelu. Pak vznikne moznost pekneho zvlneni trati.
K te spodni stanici - jsou to Klobouky u Brna. Jak jiste mnozi vite, je to uvratova stanice. Ten vnitrni oblouk je trat do SN. Premyslel jsem o dvou, na teto trati neexistujicich situacich. 1) tunel. Ten jsem zavrhnul, trat zmizi v krajine. Nejsem zastancem, ze musi byt na kazdem kolejisti a v okoli trati nikdy nebyl. 2) a tady jsem na vazkach, mimourovnove krizeni trati. Proc ne? Protoze to zde nikdy nebylo. Proc ano? Protoze se mi to libi, muzou odsud byt hezke fotky dvou vlaku a dostanu se hezky ke kraji panelu skrytym obloukem v SN. Mozna. Musim si to nejdriv nakreslit. Proc vaham? Protoze to zde nikde neni a protoze nevim, zda se da vystoupat tak, aby to vyslo. Klobouky nebudou na nulove urovni. Snad to vyjde.
Jeste ke skrytaku. Bude to jednoduche SN, na jehoz druhem konci bude tocna nebo presuvna. Rad bych se s nim vesel na onen panel 200 x 60 cm, coz by nemel byt pri pouziti obloukovych vymen a tocny/presuvny problem. Delka koleji je jasna - podobne jako v Kloboukach.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 čer, 2014 7:21 pm

Zkrátil jsem Ždánice. Od horní koleje jsou nyní délky 87, 120, 130 a 150 cm. Koleje do výtopny mají 66 cm. Výměny všude EW2 Tillig, samozřejmě. Vlečku do šroubáren jsem oželel, kvůli zajímavější trati. Klobouky pak mají délky 110, 100 a 130 cm. Jen jsem použil hodně ostré stoupání. Na skutečné trati bylo prý až 26 promile. Já mám 3 cm/m. Pod mostem je cca 9 cm místa, ale pod Ždánicemi je jen 12 cm. Nepočítám rám...

Ždánice a Klobouky.jpg


Druhá varianta je opět s Uhřicemi. od horní koleje - 110, 130 a 130 cm. Kusé koleje od té zatočené - 80, 55, 40 a šturc na druhé straně 25 cm.

Uhřice a Klobouky.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 06 čer, 2014 6:08 am

Ahoj, ocelový most by byl lepší v přímé. Ale u vedení trati úvratí v našich končinách je most, kde nadjíždí trať sama sebe, nesmysl. Mimoúrovňové křižování tratí je záležitost křížení tratí dvou různých společností, které se nedomluvily jinak.
Jediná obhajoba mostu mě napadá, že s úvraťové stanice uděláš stanici, které byla kdysi odbočnou stanicí. V dalších letech byla trať ukončena v této stanici (např. hranicemi) Trať ztratila na významu a z kdysi odbočné stanice zůstala úvrať. Situace podobná jako v Královci (trať Trutnov - Královec - Žacléř)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Barbucha » pát 06 čer, 2014 7:40 am

Michal Šuhajda píše:Ahoj, ocelový most by byl lepší v přímé. Ale u vedení trati úvratí v našich končinách je most, kde nadjíždí trať sama sebe, nesmysl. Mimoúrovňové křižování tratí je záležitost křížení tratí dvou různých společností, které se nedomluvily jinak.
Jediná obhajoba mostu mě napadá, že s úvraťové stanice uděláš stanici, které byla kdysi odbočnou stanicí. V dalších letech byla trať ukončena v této stanici (např. hranicemi) Trať ztratila na významu a z kdysi odbočné stanice zůstala úvrať. Situace podobná jako v Královci (trať Trutnov - Královec - Žacléř)


Já bych ty tratě prohodil mezi sebou, to už nějakou logiku může mít. Když most, tak přes vodu nebo silnici. Mě se ty "švýcaroviny" na kolejištích taky moc nelíbí.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 06 čer, 2014 8:16 am

Ale jo, mate pravdu, je to nesmysl. Prohodit je nemuzu. Nedostal bych se do SN. O materialu mostu jsem neuvazoval, hodil jsem tam proste most ve WT. Druha varianta, protoze nejaky most chci je, ze bude prekonavat vodni tok a silnici a druha trat, dolni, bude mit pod mostem prejezd. Nebo i bez te vody.Tato stanice byla vzdy uvrat, takze varianta s odbocnou je taky nerealna. Ale jak pak schovat trat do SN za kulisu? Tunelu se chci vyhnout... Pak by se dala pouzit varianta s prohozenim trati, ale zadni trat by zas nebyla videt.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Barbucha » pát 06 čer, 2014 8:28 am

Že nebude úplně vidět zadní trať není až takový problém, to je mi jasný, že jedna musí stoupat :-). Trať se bude postupně ztrácet třeba v zářezu až zmizí, to není nic nelogickýho.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 06 čer, 2014 8:38 am

Takhle. Jedna stupa, druha klesa. Kdyby byla zadni rovna, nebyl by to problem. I kdyz, mozna by se tim vyresil problem se schovanim trate. Ja nevim, to je dilema :D Aby nebyla schovana az moc. Taky z ni chci kousek videt.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 06 čer, 2014 11:10 am

Proč nemůžeš tratě prohodit? chápu, že máš pevně daný vjezd do SN, ale když trať z koncové stanice posuneš blíž k přednímu kraji, u stěny ti zbyde místo na trať do SN. Pokud chceš most, můžeš to řešit potokem a silnící. Na spodní (zadní) trati bude přejezd a na přední trati - do koncové stanice most přes silnici a potůček. Zadní trať do SN ti tak zmizí docela přirozeně za nějakým kopečkem.
Na svém kolejišti jsem měl velmi podobnou situaci. Fotky najdeš na webu: http://modelyh0.com/ oddíl ukázky kolejišť - kolejiště Michal Šuhajdy
Co se týká krajiny, jen se vyhni vedení trati na náspu uprostřed roviny. Sice to není úplně klasické řešení, ale potok Ti může odtékat od předního kraje k zadnímu (u normální vody se bavíme o výškovém rozdílu cca 1cm)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků